آموزش سواد رسانه‌ای به فعالان قرآنی/ عرضه 1500 نرم‌افزار فاخر در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3714201
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
عزیززاده بیان کرد:

آموزش سواد رسانه‌ای به فعالان قرآنی/ عرضه 1500 نرم‌افزار فاخر در نمایشگاه قرآن

گروه فناوری اطلاعات ــ مدیر بخش رسانه و فضای مجازی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال از طرح‌ها و ایده‌های نوین حمایت و از تکراری شدن آن پرهیز می‌کند، از آموزش سواد رسانه‌ای به فعالان قرآنی کشور، عرضه هزار و 500 نرم‌افزار و رونمایی از دو محصول فاخر قرآنی در این بخش نمایشگاه قرآن خبر داد.

آموزش سواد رسانه‌ای به فعالان قرآنی کشور/ عرضه 1500 نرم‌افزار و رونمایی از 2 محصول فاخر قرآنی در نمایشگاه قرآن

محمد‌مهدی عزیززاده، مدیر بخش رسانه و فضای مجازی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با بیان اینکه بخش رسانه و فضای مجازی امسال برای نخستین‌بار به صورت مستقل در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تشکیل شده است، گفت: نمایشگاه قرآن باید از طرح‌ها و ایده‌های نوین حمایت و از تکراری شدن آن پرهیز کند. این بخش امسال با سه حوزه اصلی بخش فعالیت‌های مربوط به این حوزه یکپارچه و متمرکز شده و در قالب سه کمیته رسانه‌، فضای مجازی و فروش محصولات و آثار دیجیتال فعالیت می‌کند.

مدیر بخش رسانه و فضای مجازی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه در بخش رسانه ضمن نمایشی از مجموعه رسانه‌های فعال در حوزه قرآن و عترت داخل و خارج کشور، بخشی هم منطبق به کارهای جذاب و کارهای نمایشگاهی اختصاص پیدا کرده است، گفت: همچنین بخشی هم در خصوص آگاهی‌های فضای رسانه‌ای و الزامات این کار بر اساس آموزه‌های قرآنی ارائه می‌شود.


وی ادامه داد: در این بخش فضای کارگاهی و آموزشی را دایر کرده‌ایم که سواد رسانه‌ای فعالان قرآنی در آنجا افزایش داده می‌شود و چند رویداد و استارتاپ قرآنی هم در این بخش برگزار می‌شود؛ همچنین مجموعه رسانه‌های قرآنی که در داخل کشور فعال هستند و تعدادی از منتخبین خارجی در نمایشگاه حاضر و متمرکز می‌شوند و همه این فعالیت‌ها را در کنار هم خواهیم داشت.


عزیز‌زاده تصریح کرد: بر همین اساس هدف اصلی این بخش این است که ظرفیت‌هایی که برای فعالیت‌های قرآنی در فضای رسانه‌ای وجود دارد در نمایشگاه قرآن عرضه شود و سعی و تلاش ما بر این است که دانش و سواد فعالان رسانه‌ای در حوزه قرآن و فعالان قرآنی را در بستر و فرصتی که نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فراهم می‌کند، ارتقاء دهیم و مردم را با رسانه‌های قرآنی آشنا کنیم.


مدیر بخش رسانه و فضای مجازی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه این بخش‌ها در سال‌های گذشته نمایشگاه قرآن به صورت پراکنده قرار داشتند، اظهار کرد: امسال با تصمیمات جدید و رویکرد نو تمامی این بخش‌ها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. هدف از تشکیل این بخش وجود فعالیت‌های متفرقه و غیرمنسجمی بود که در سال‌های گذشته به عنوان یکی از آسیب‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مطرح بوده است.

عزیززاده گفت: این کمیته همچنین زمینه حضور رسانه‌ها را در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فراهم می‌کند، برای مثال اعم رسانه‌های دیداری‌، شنیداری‌، سنتی و ... را معرفی و در مورد آنها به مردم اطلاع‌رسانی می‌کند و امکان دسترسی به آنها را برای مردم توضیح می‌دهد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه در کمیته فضای مجازی ضمن معرفی آنچه که مربوط به محتوای قرآنی است در فضای مجازی اعم از اپلیکیشن‌ها‌، سایت‌ها و امثال آن را به مردم معرفی خواهیم کرد، اظهار کرد: در فضای مجازی ضمن معرفی محتوای سالم در این حوزه مردم می‌توانند به این بخش مراجعه کرده و با متخصصین و کارشناسانی که برای این حوزه اختصاص پیدا کرده مشاوره‌هایی را در خصوص رفتارهای این فضا داشته باشند.

مدیر بخش رسانه و فضای مجازی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ادامه به ایکنا گفت: سعی ما بر این است که مردم را بیشتر و ملموس‌تر با آسیب‌ها و فرصت‌های فضای مجازی آشنا کنیم. همچنین بخش ویژه‌ای را به نام بخش فضای مجازی سالم در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم طراحی کرده‌ایم که اگر خانواده‌ها می‌خواهند، بدانند چگونه می‌توانند با خیال آسوده امکان دسترسی‌هایی را برای استفاده فرزندانشان از فضای مجازی ایجاد کنند و این امر را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: همچنین سرویس‌های جدیدی از جمله سیم‌کارت‌ها، اپلیکیشن‌ها، تلفن همراه و تبلت‌ها که حضور کودکان را در فضای مجازی مدیریت می‌کند به خانواده‌ها معرفی می‌شود و در کنار آن آموزش‌های دینی و قرآنی مرتبط با موضوع نیز به خانواده‌ها داده می‌شود.

عزیز‌زاده گفت: کارهای محتوایی و مفهومی نیز در حوزه آسیب‌ها‌، تهدید‌ها و فرصت‌های در فضای مجازی در این بخش طراحی شده و دو اپلیکیشن در نمایشگاه امسال در این قسمت به طور خاص و ویژه فعالیت خواهند کرد و به مردم سرویس می‌دهند. در حوزه بهره‌بردادری از فرقه‌ها و ادیان در فضای مجازی نیز پیش‌بینی‌هایی داریم که به نمایش در‌ می‌آید.

مدیر بخش رسانه و فضای مجازی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه در حوزه فروش محصولات با شرکت‌های مختلف طرف مذاکره شده‌ایم و بالغ بر هزار و 500 عنوان محصول در این حوزه را جمع‌آوری کردیم که محصولات خود را به صورت دسته‌بندی شده و در قالب نمایشگاهی به مردم عرضه خواهند کرد؛ افزود: با این شیوه بازدید‌کنندگان جدا از اینکه محصولات را مشاهده می‌کنند، امکان مقایسه محصولات را خواهند داشت و نسبت به خرید محصولات تصمیم‌گیری بهتری در این رابطه پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: در این بخش به‌جای فروش شرکتی یک فروشگاه متمرکز خواهید دید که همزمان بر روی اینترنت و فضای مجازی از سراسر کشور قابل دیدن و خریداری است. سعی کرده‌ایم امسال نسبت به سال‌های گذشته متفاوت باشد. البته در این بخش دو رونمایی در حوزه نرم‌افزارهای فاخر قرآنی داریم که برای اولین بار در کشور ساخته شده است.

عزیز‌زاده ضمن اشاره به کارکردهای این اپلیکیشن‌ها به ایکنا، گفت: این دو اپلیکیشن یکی متمرکز بر حوزه آموزش صحیح خوانی قرآن و دیگری متمرکز بر آموزش مفاهیم و ترجمه قرآن است و در کنار این فعالیت‌ها برای اولین بار در نمایشگاه فروش متمرکز محصولات قرآنی را خواهیم داشت و اطلاعات تفصیلی و موضوعی و تفکیکی تمام محصولاتی را که در طول سال‌های گذشته در حوزه قرآن تولید شده‌اند و جاذبه و جایگاه لازم برای ارائه شدن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را دارند در قالب طرحی جمع‌آوری و عرضه خواهیم کرد.

مدیر بخش رسانه و فضای مجازی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بیان کرد: فضای اختصاص پیدا کرده به بخش فروش حدود هزار و 200 متر مربع است که هر شرکتی در کنار محصولاتش میز فروش دارد و در وسط این فروشگاه یک کار نمایشگاهی هم اختصاص پیدا کرده که حاصل محصولات قرآن و عترت در این حوزه است. همچنین دوستان ما در مرکز ملی فضای مجازی در این بخش حضور خواهند داشت و به بازدیدکنندگان خدماتی را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

captcha