چرایی یهود عداوت یهود با مسلمان/ یهود صالح بودن را فرع بر نژاد قرار دادند
کد خبر: 3715177
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
حجت‌الاسلام طائب تشریح کرد:

چرایی یهود عداوت یهود با مسلمان/ یهود صالح بودن را فرع بر نژاد قرار دادند

گروه حوزه‌های علمیه ــ استاد سطح خارج حوزه با اشاره به آیه شریفه «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا...» به تشریح چرایی این مسئله پرداخت و تاکید کرد: هیچ قومی در دنیا به اندازه صهیونیسم، داعیه کل جهان را ندارد و خود را قوم و نژاد برتر نمی‌داند.

 چرا یهود «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا» است/ هدف صهیونیسم؛ حاکمیت بر سراسر جهان به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، استاد سطح خارج حوزه علمیه امروز ۲۶ اردیبهشت ماه در نشست علمی «بررسی جریان انحراف در تاریخ با محوریت یهود» گفت: یهود در قالب نفاق بروز و ظهور یافت و علیه نفاق نمی‌توان شمشیر کشید مگر اینکه شناخته شود.

وی ادامه داد: حسین بن روح نوبختی در جلسه‌ای که یکی از شیعیان از خلفا بدگویی کرد، این فرد را مورد توبیخ قرار داد و این فرد هم در اینکه حسین بن روح، نماینده امام زمان(عج) باشد ایجاد تردید کرد، اما مدتی بعد او را خواست و به او گفت که چرا طوری در جلسات حرف می‌زنی که نماینده امام زمان(عج) لو برود که این داستان نشان می‌دهد ایشان تقیه کرده است.

طائب با بیان اینکه تاریخ با اقدامات یهود شکل گرفته و در دوره پیامبر(ص) مشرکان را هم یهودیان سازماندهی می‌کردند عنوان کرد: یکی از مسائل اصلی در اسلام، دشم شناسی است؛ دشمن‌شناسی در قرآن برای شناخت انحراف بسیر مورد توجه قرار گرفته است؛ قرآن در سوره بقره که اولین سوره است مردم را به سه دسته کفار، متقین و منافقان تقسیم‌بندی کرده و تا آخرین سوره یعنی ناس نیز دست از سر منافقان و دشمنان برنداشته و از آنان با تعبیر وسواس خناس یاد کرده است؛ همچنین در داستان خلقت آدم هم اولین کار قرآن معرفی ابلیس به عنوان دشمن اصلی انسان است.

وی با طرح این سؤال که چرا قرآن یهود را در دشمنی با مردم اشدالناس برشمرده است، بیان کرد: این مسئله به چهار عامل در میان یهود بازمی‌گردد؛ اول مقوله هدف؛ دوم آموزش، سوم امکانات و چهارم انگیزه آنان؛ خواسته یهود این است که همه دنیا باید از آن او باشد و همه برنامه‌ریزی‌های او هم در این مسیر است و موید این مسئله نیز دو آیه از قرآن کریم است.

طائب در توضیح بیشتر این موضوع بیان کرد: قرآن کریم در آیه «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ»(انبیاء/۱۰۵)، همچنین آیه «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ»(قصص/۵) بیان کرده که زمین در نهایت به مستضعفان و صالحان خواهد رسید؛ اگر به چند آیه قبل از آیه ۵ قصص نگاه کنیم انصراف اولیه آیه به قوم یهود به عنوان مستضعف است؛ بنابراین براساس استدلال یهودیان، قولی به آنان داده شده که زمین به آنان به ارث خواهد رسید، بنابراین اگر یهود عبد صالح باشند زمین را به ارث می‌برند و اگر نباشند خداوند قوم دیگری را جایگزین آنان خواهد کرد.

وی تاکید کرد: یهودیان بر این اساس، صالح بودن را فرع و یهودی بودن و قوم و نژاد را اصل قرار دادند و مسئله نژاد برتر را در دنیا ایجاد کردند و وقتی نژاد برتر عالم شدند همه عالم هم باید برای آنان باشد.

طائب افزود: از دید آنان مردم دنیا یا قوم برتر هستند، یا در خدمت قوم برتر و یا نه در زمره قوم برتر و نه در خدمت او هستند و براین اساس به سه طبقه تقسیم می‌شوند و تکلیف قوم طبقه سوم نیز روشن است و آن کشتن آنان با کمترین هزینه است؛ لذا اگر در ماجرای انتقال پایتخت اسرائیل به قدس نزدیک به ۶۰ فلسطینی کشته شدند از دید آنان مانند کشتن ۶۰ مار است و حتی معتقدند که اگر بتوانند غیرقوم خود را با سنگ بکشند هزینه کردن تیر حرام است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: پس هدف یهود فتح همه عالم است و از طرفی براساس اعتقاد شیعه، حضرت مهدی(عج) در آخرالزمان بر همه دنیا حاکم خواهند شد، بنابراین هدف آنان در تضاد با هدف شیعه است؛ زیرا هیچ قومی داعیه کل عالم را مانند یهود ندارد.

استاد تاریخ حوزه به امکانات فوق‌العاده یهودیان و قدرت اقتصادی و اطلاعاتی و سیاسی آنان اشاره کرد و افزود: این قوم حکومت‌دیده هستند؛ زیرا از دوره حضرت یوسف(ع) تا سلیمان(ع) حکومت‌های مختلفی را تجربه کرده‌اند و حتی در دوره‌ای که تحت سلطه فرعون هم بودند تجربه دیگری از حکومت را به دست آوردند و از طرفی سرمایه‌های مادی زیادی فراهم کردند؛ به گونه‌ای که پیامبر(ص) تا زمان جنگ خیبر در فقر شدید بودند، ولی بعد از آن وقتی خیبر فتح شد، غنائم زیادی به دست آوردند و آن‌قدر طلا در اردوگاهشان پیدا شد که وضعیت مسلمین را تغییر داد، همچنین فدک از یهودیان بود و امروز هم ۹۰ درصد تجارت دنیا که نماد آن برج‌های دوقلوی امریکا بود، در دست یهودیان قرار دارد.

طائب تاکید کرد: ایران اگر امنیت اسرائیل را با دست کشیدن از مقاومت و کنارگذاشتن برنامه هسته‌ای تامین کند، باز هم آنان دست از ما برنخواهند داشت.

استاد حوزه به بعد آموزش اشاره کرد و گفت: یهودیان ۳۰ سال در مصر و ۱۵ سال در صحرای سینا بودند و چگونگی خروج آنان از مصر جزء اسرار مهم تاریخ است، ولی به هر حال در دوره حضرت موسی(ع) آموزش‌های زیادی فراگرفتند؛ از جمله اینکه سامری به صنعت ذوب طلا و ساختن گوساله دست یافت، در حالی که این‌ها با دست خالی از مصر به بیابان سینا مهاجرت کردند و امروز هم ابزار‌های ارتباطی عالم از جمله تلگرام در دست آنان است.

طائب با بیان اینکه انگیزه یهود در گرفتن نحر تا بحر و کل عالم صددرصدی است، تصریح کرد: عمده جنگ‌های میان مسلمین، مشرکان و حتی مسیحیان به نحوی به یهود مرتبط است.

وی تاکید کرد: قوم یهود چون در تورات خوانده بودند که پیامبر(ص) اسلام آخرین پیامبر است و دین اسلام آخرین دین، لذا قبل از تولد ایشان نقشه‌هایی برای به دنیا نیامدن پیامبر و ترور داشتند که موفق نشدند.

وی درخواست رئیس قبیله خزرج برای ازدواج هاشم، جد بزرگ پیامبر(ص) با دختر وی، جلوگیری از ورود اسلام به بیت المقدس و سپردن پیامبر(ص) در بدو تولد به دایه خود که برخلاف عرف عمومی آن دوره است را نشانه‌هایی از پروژه ترور برشمرد و تاکید کرد: آن‌ها نگذاشتند که بیت المقدس به دست پیامبر(ص) بیفتد، زیرا در تورات آمده که هرجایی به دست پیامبر آخرالزمان بیفتد از دست نخواهد داد.

طائب همچنین با بیان اینکه قرآن در برخی آیات استناد به تورات کرده است تاکید کرد: این مسئله نشان می‌دهد برخلاف تصور ما تورات فعلی همان تورات موسی(ع) است که در تبیین، دچار تحریف از سوی یهودیان شده است.

انتهای پیام

captcha