ایجاد مدارس شبانه‌روزی با هدف کاهش بی‌سوادی مناطق محروم
کد خبر: 3738007
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
زینی‌وند مقدم خبرداد:

ایجاد مدارس شبانه‌روزی با هدف کاهش بی‌سوادی مناطق محروم

گروه اجتماعی ـ مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تشکیل مدارس شبانه‌روزی را با هدف ارتقا عدالت آموزشی ضروری دانست و گفت: هزار و 50 مدرسه لرستان کد تخریبی خورده است.

ایجاد مدارس شبانه‌روزی با هدف کاهش بی‌سوادی مناطق محروم/ ۱۰۵۰ مدرسه لرستان کد تخریبی خورده‌اند

به گزارش ایکنا از لرستان، رضا زینی‌وندمقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، امروز یک‌شنبه، ۲۱ مرداد در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) به نقش و جایگاه ویژه خبرنگاران اشاره و افزود: خبرنگاران در عرصه خبرنگاری و دفاع از حقوق شهروندی تلاش و کوشش می‌کنند.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات کشتی نونهالان کشور در خرم‌آباد، اظهارکرد: برای اولین‌بار برگزاری مسابقات کشتی در دوره متوسطه اول با همکاری فدراسیون کشتی به آموزش و پرورش واگذار شد کمااینکه این مسابقات به نحو شایسته در استان برگزار شد و فدراسیون کشتی سطح برگزاری مسابقات را بالا ارزیابی کردند.
زینی‌وند افزایش ده درصدی کلاس‌های جبرانی را از مصوبات شورای آموزش و پرورش استان ذکر کرد و با بیان این‌که این امر در پایگاه‌های تابستانی برگزار شد، تخصیص اعتبار هنرستان‌‌های آموزش و پرورش را از دیگر مصوبات شورای آموزش و پرورش استان برشمرد و گفت: باید برنامه ریزی‌های لازم برای گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های مهارتی صورت گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از افتتاح مدرسه خیرساز فروزان حیدری در ناحیه یک خرم‌آباد طی هفته دولت خبر داد و گفت: ساخت مدرسه روستای گوشه بخش سیلاخور توسط آب منطقه‌ای تاکنون صورت نگرفته است کمااینکه این مدرسه زیر سد مروک رفته بود و آب منطقه‌ای مکلف به ساخت این مدرسه شده بود.
وی با اشاره به این‌که تغییر کاربری برخی فضاهای آموزشی که در کمیسیون ماده پنج معطل مانده است، اضافه کرد: احداث مدرسه شبانه‌روزی برای بخش یا روستاها باید مرکزیت داشته باشد.
زینی‌وند مقدم با ذکر این مطلب که ۱۰۵۰ کد تخریبی خوردند، اظهارکرد: از ظرفیت قانونی برای احیای این مدارس استفاده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که نسبت دانش‌آموز به معلم در لرستان خیلی پایین است، اضافه کرد: همین امر باعث شده تراکم در برخی مدارس به چهل نفر برسد.
وی به وجود ۴۷۵ کلاس زیر ۵ نفر و ۲۴۰ کلاس متوسطه اول و دوم با تعداد ۱۰ تا ۱۵ دانش‌آموز در استان اشاره و افزود: یکی‌از راه‌هایی که می‌توان نسبت معلم به دانش‌آموزان را ارتقا داد تشکیل مدارس شبانه‌روزی یا تجمیع مدارس روستاهای جوار هم است چراکه در خیلی از شبانه‌روزی‌ها تجربه ما موفق بوده است در برخی جاها به دلیل عدم مرکزیت شبانه‌روزی‌ها موفق عمل نکردند.
زینی‌وند مقدم با ذکر این مطلب که آمار بی‌سوادی زنان از مردان در استان قریب به هشت درصد بیشتر است، تصریح کرد: یکی از اهداف ایجاد مدارس شبانه‌روزی ارتقای عدالت آموزشی است.

انتهای پیام

captcha