امام علی(ع) و خداوند؛ دو شاهد شاهد اصلی نبوت پیامبر(ص)
کد خبر: 3746801
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۷

امام علی(ع) و خداوند؛ دو شاهد شاهد اصلی نبوت پیامبر(ص)

گروه معارف ــ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با استفاده از معارف قرآنی، امام علی(ع) را در کنار خداوند به عنوان دو شاهد اصلی و اصیل نبوت پیامبر معرفی کرد.

امام علی(ع) در کنار خداوند، شاهد نبوت هستندبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری جمعه شب، 23 شهریورماه در مراسم عزاداری هیئت ثارالله قم در مدرسه فیضیه گفت: قرآن کریم بیان می‌کند که اینگونه نیست که منافقان نشانی در چهره داشته باشند و تنها کسانی می‌توانند آنها را تشخیص دهند که از سمت خدا چنین قدرتی داشته باشند که همانا پیامبر(ص) و ائمه(ع) هستند.
وی افزود: در این زمینه خداوند متعال نشانه‌های این افراد را ذکر کرده است تا با افزایش بصیرت بتوان به شناخت جریانات منافقانه رسید؛ یکی از مهمترین و اولین نشانه‌های این افراد، انکار مقام شهادت و شهود است.
وی تصریح کرد: کفار مقام نبوت پیامبر(ص) را انکار کردند و قرآن بیان می‌کند که دو جایگاه بر پیامبری ایشان شهادت دادند که اولین آن، خداوند و دومین شاهد نیز امام معصوم(ع) است که امام علی(ع) نیز آیه مذکور را منسوب به خود معرفی می‌کنند.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد: برخی پیامبر(ص) را تنها مصلح اجتماعی معرفی می‌کنند ولی شاهدان اصلی که در قرآن نیز به آنها اشاره شده است به این مقام شهادت می‌دهند؛ شاهد نیز کسی است که علم کتاب دارد؛ علمی که توان احضار تخت ملکه سبا در محضر سلیمان قطره‌ای از آن است.
وی گفت: در آیات مرتبط به انبیای دیگر آمده است که پیامبران به مقام نبوت پیامبر(ص) شهادت می‌دهند و از آنها پیمان گرفته می‌شود که ایشان را نصرت دهند که این مسئله در روایات مرتبط به رجعت بیان شده است.
این استاد حوزه تصریح کرد: کسانی که حریص دنیا هستند خود را در جایگاه شهود قرار می‌دهند و بر آن قسم نیز می‌خورند؛ این افراد منافق سعی می‌کنند با این کار سپری برای خود ایجاد کنند تا در پناه آن ایمن باشند.
وی افزود: قرآن کریم بیان می‌کند که هدف این منافقان از این کارها، سد عن سبیل الله است؛ البته قرآن کریم در سوره محمد(ص) بیان می‌کند که این افراد این کارها را انجام می‌دهند ولی به نتیجه نمی‌رسند؛ این افراد به رغم اینکه ظاهری آراسته و دین‌مدارانه نیز دارند ولی به دنبال سد عن سبیل الله هستند.
وی تصریح کرد: راه پیامبر اکرم(ص) به وسیله و از مسیر ائمه ادامه پیدا کرد؛ در این میان منافقان سعی کردند که با تظاهر به اینکه در مقام شهود قرار دارند سد عن سبیل کنند؛ قرآن می‌گوید که این گروهی که ابتدا ایمان آوردند و سپس کافر شدند اصلاح نمی‌شوند و دشمنی دیرینه با دین را در پیش خواهند گرفت.
میرباقری اظهار کرد: خصوصیت دیگری که قرآن کریم در خصوص این افراد بیان می‌کند، آن است که مدعیان مقام شهود از نظر جسمی دارای شگفتی هستند یعنی در ظاهر به شدت ایمان دارند و حتی زهد ظاهری هم دارند و در خلوت خود نیز نمازخوان و قرآن‌خوان هستند و نکته دیگر نیز آن است که این دسته، بسیار خوب حرف می‌زنند و مردم جذب این زیبا سخن گفتن آنها می‌شوند؛ یعنی از عدالت و حقوق و دین و.. سخن می‌گویند ولی همه آنها ظاهری است.
وی گفت: جریان نفاق خود را به نزدیکی رسول الله نیز آورد و در مناصب و مناطق مختلف اطراف پیامبر(ص) حضور یافتند تا مردم را به اشتباه بیاندازند؛ این مسئله در هر زمانی رخ می‌دهد؛ این دسته با وجود اینکه هم خوب حرف می‌زنند و هم ظاهری فریبنده و دینی دارند به دلیل اینکه ریشه ندارند، اصالت هم ندارند.
انتهای پیام

captcha