تبدیل مهدویت به گزاره‌های تمدنی در اتاق‌های اندیشه‌ورزی
کد خبر: 3765101
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
رئیس فرهنگسرای رسانه بیان کرد:

تبدیل مهدویت به گزاره‌های تمدنی در اتاق‌های اندیشه‌ورزی

گروه اندیشه ــ اسماعیلی با بیان اینکه در سال 2016، 60 فیلم با مضمون آخرالزمان در غرب ساخته شده است، تصریح کرد: آن‌ها با شعار جلوگیری از یک واقعه بزرگ در آینده بشریت، هزینه‌های هنگفتی را صرف بودجه‌های نظامی و تسلیحاتی می‌کنند. لذا نیاز به اتاق‌های اندیشه‌ورز داریم تا به مهدویت به عنوان گزاره‌ای تمدنی پرداخته شود و رسانه نیز به عنوان ابزاری قدرتمند در ترویج آن کمک کند.

علی‌محمد اسماعیلی، رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: به صورت طبیعی قبل از وقوع یک نبرد هر دو لشکر ادوات یکدیگر را پیش‌بینی می‌کنند و مطابق با آن ادوات دشمن خود را تجهیز می‌کنند. باید دانست دشمن چه عده و عُده‌ای دارد و دارای چه مقدار امکاناتی است. حال اگر بپذیریم در یک جنگ رسانه‌ای هستیم، باید ابتدا بدانیم دشمن چه محتوایی و با چه امکاناتی به جنگ رسانه‌ای آمده است و در مقابل ما نیز دارای چه محتوا و امکاناتی هستیم.
 
وی ادامه داد: از اصلی‌ترین موضوعاتی که رسانه‌های غرب به ویژه هالیوود در اختیار دارد، مسئله آخرالزمان و منجی‌باوری است که این امر را رسالت اصلی خود قرار داده است. اکنون حدود چند هزار پژوهشگاه و گروه‌های مطالعاتی در آمریکا درباره مسئله مهدویت، اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی فعالیت‌های علمی می‌کنند. اسلام‌شناسان غربی و کارشناسان علمی این پژوهشگاه‌ها به این باور رسیده‌اند که در آخرالزمان بناست شخصی ظهور کند که مسلمانان به او مهدی می‌گویند. آن‌ها به یقین رسیدند که این شخص منجی عالم و نابودکننده کفر و استبداد است؛ لذا سال‌هاست خود را مهیای این امر کرده‌اند.

اسماعیلی افزود: طبق تحقیقی که انجام دادم دریافتم غرب تنها در سال ۲۰۱۶ تعداد ۶۰ فیلم با مضمون آخرالزمانی ساخته است. آن‌ها بدون اینکه اسمی از مهدی(عج) بیاورند، به گونه‌ای اثر خود را خلق می‌کنند که مخاطبان به این نتیجه برسند شخصی که به دنیا باز می‌گردد، انسانی خشن، نابودکننده دنیا و مظاهر غرب است. در این بین منجی بشریت را انسانی غربی معرفی می‌کنند که در نهایت آن موجود خشن را از بین می‌برد؛ این گزاره‌ها عنصر مشترک اکثر فیلم‌های آخرالزمانی غرب است. آن‌ها با همین رویکرد آخرالزمانی و با شعار جلوگیری از یک واقعه بزرگ در آینده بشریت و با فریب اذهان عمومی، هزینه‌های هنگفتی را صرف بودجه‌های نظامی و صنایع تسلیحاتی می‌کنند. اکنون اگر جهان غرب و یهودیان صهیونیست در بیت‌المقدس حضور دارند، به دلیل این رویکرد آخرالزمانی است؛ مسأله‌ای که متأسفانه عمده اندیشمندان ما از آن غفلت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما نیز باید تمام امکانات و داشته‌های خود را صرف مسئله آخرالزمان و ظهور کنیم و این عقیده را از باور به عمل بکشانیم، افزود: امام خمینی (ره) این حقیقت را اینگونه بیان فرمودند: «مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت (ع) است.... باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هرچه بهتر مردم بنماید؛ ولی این بدان معنا نیست که آن‌ها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است، منصرف کند»؛ لذا نیاز به اتاق‌های اندیشه‌ورز داریم تا به مهدویت به عنوان گزاره‌ای تمدنی پرداخته شود و رسانه نیز به عنوان ابزاری قدرتمند در ترویج آن کمک کند.

انتهای پیام

 

captcha