به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حسین قراباغی، رئیس کمیسیون اقتصای، سرمایهگذاری و گردشگری شورای شهر همدان در این دیدار موازیکاری مجموعهها در همدان را به عنوان یک عامل در عدم توفیق به نتیجه مطلوب و تأثیرگذار در مباحث اقتصادی، سرمایهگذاری و گردشگری دانست و گفت: متاسفانه هر یک از ارگانها و مجموعههای مرتبط صرفا به دنبال ارایه گزارش هستند لذا در اجرا شاهد توفیق نبودیم.
قراباغی اضافه کرد: در راستای تحقق اهداف اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری استان، پرهیز از موازیکاری مجموعههای اجرایی در این زمینه ضروری است.
قراباغی ادامه داد: در این بین دو مجموعه اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و شورای شهر به عنوان پارلمان مدیریت شهری دارای وجوه مشترک کاری در عمل و اجرا هستند.
وی عدم نگاه سیاسی در کار، مورد وثوق و اعتماد بودن سرمایهگذاران تاثیرگذار در سطوح مختلف ملی و حوزههای بین المللی، عدم درگیری با تشریفات مرسوم اداری، قدرت عمل بیشتر در اجراء از جمله نقاط مشترک کاری شورا و اتاق بازرگانی دانست
قراباغی بر لزوم تعامل بیشتر و شرکت در جلسات تخصصی و کارشناسی تاکید کرد و افزود: شورای شهر در بحث ایجاد زیرساختهای گردشگری تلاش هایی را داشته که نمونههایی از آن را در احداث و بهره برداری هتل شاهد هستیم.
عضو شورای شهر همدان ادامه داد: باید برای جذب سرمایهگذار ایجاد جاذبههای جدید تفریحی، رفاهی و اقامتی ارزان اقدام کرد.
قراباغی در ادامه گفت: در سالهای اخیر شعارهای زیبایی در بحث گردشگری زده شد ولی در عمل اعتقادی به گردشگری نداشتند و شاهد آن هم سرمایهگذاری در مباحث صنعتی، تولیدیها و کارخانهها بود که با کوچکترین التهاب در بازار با مشکل مواجه شده و از طرفی مدعی نیز هستند.
ورودیهای همدان؛ ویترین گردشگری شهر
قراباغی پروژههای قابل سرمایهگذاری در مدیریت شهری را شامل اراضی محدوده فرودگاه (پشت سایت جدید الاحداث نمایشگاه بین المللی)، اراضی فخر آباد برای احداث بوستان ولایت با امکانات، بهره برداری مختلف و به روز گردشگری و اقامتی، اراضی اطراف سد اکباتان برای ایجاد تفریح گاه، سرمایه گذاری در بحث ورودی های سه گانه شهری طبق ضوابط شهرسازی با اولویت اقامتگاه های سنتی و ارزان قیمت برشمرد.
وی طرح احداث شهرک پزشکان را برای کاستن بار ترافیکی شهری و همچنین تمرکز مراکز پزشکی جهت دسترسی آسان شهروندان به خدمات درمانی عنوان کرد.
در ادامه رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان همدان از عدم وجود تفکر برنامه محور در سیستم های اجرایی انتقاد کرد و گفت: مجموعههای ما متاسفانه دچار روزمرگی شده اند.
علی اصغر زبردست اضافه کرد: در جهت توسعه گردشگری باید چشمانداز گردشگری تهیه کرده و مسیر و سوژههای گردشگری را برای توریست مشخص کنیم.
رییس اتاق بازرگانی استان همدان؛ ورودیهای همدان را به عنوان ویترین گردشگری شهر دانست و اظهار کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی و سابقه تاریخی و فرهنگ همدان باید طرحی را اجراء نمود تا در جهت جذب و هدایت گردشگری نیز تاثیر داشته باشد.
وی گفت: در حال حاضر مطالعات برند شهری از نیازهای اساسی ما بوده زیرا مشخص کننده زمینههای سرمایهگذاری در مدیریت شهری خواهد بود.
در این دیدار مقرر شد: طرحهای توجیهی برای جذب سرمایهگذار در مدیریت شهری به اتاق بازرگانی ارسال و برای بررسی سرفصلهای مشترک کاری در جذب سرمایهگذار در حوزه مدیریت شهری جلسات مشترکی بین شورای شهر و اتاق بازرگانی صورت گیرد.
انتهای پیام