نقش استراتژیک رسانه‌ها در انتقال فرهنگ/قرآن، نسخه نهایی هدایت الهی انسان است
کد خبر: 3790081
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

نقش استراتژیک رسانه‌ها در انتقال فرهنگ/قرآن، نسخه نهایی هدایت الهی انسان است

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: رسانه قرآنی، با اشخاص برخورد نمی‌کند، بلکه فکر غلط و افکار نادرست را مورد مواخذه قرار می‌دهد، رسانه‌ها در جهت ترسیم خطوط آینده و انتقال و آموزش فرهنگ، نقش استراتژیک دارند.

نقش استراتژیک رسانه‌ها در انتقال فرهنگ/قرآن، نسخه نهایی هدایت الهی انسان است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، صبح امروز، ۲۵ بهمن ماه، در اختتامیه جشنواره ملی آیات، مطبوعات و رسانه، اظهار کرد: استمرار چنین برنامه‌هایی منوط به مطالعه و خروجی این جشنواره هاست تا انگیزه‌ای برای برگزاری آن در سالهای آینده بوده و کمبودهای این جشنواره برطرف شود، تا آنچه که مطلوب رسانه‌هاست، انجام شود.
وی ادامه داد: فراخوان نخستین جشنواره ملی آیات، مطبوعات و رسانه از مهرماه اطلاع‌رسانی شد و از 9 محور این جشنواره فقط در 8 محور آثار دریافت شده و در بخش قصص قرآنی هیچ اثری دریافت نشد و امید است توفیقی باشد تا در سالهای آینده در بخش قصص قرآنی نیز آثار ارسال شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خدایاری تصریح کرد: آنچه که مهم است این بوده که در رابطه با رسانه و آیات بحث می‌کنیم که دو مقوله ارزشمند هستند و ارتباط بین این دو می‌تواند بسیار تعیین‌کننده باشد و وقتی قرآن را مطالعه می‌کنیم، خواهیم دید که مثلثی با عنوان انسان، پیام و رسانه مطرح شده است.
وی با بیان اینکه پیش از آنکه قرآن را رسانه تلقی کنیم، انسان خود یک رسانه است، تصریح کرد: انسان هرچه بیشتر شکوفا می‌شود، بیشتر پی به ابعاد وجودی خود می‌برد، پیام، رسانه دوم بوده و قرآن، خود پیام دارد، قرآن، بزرگترین کتاب الهی و نسخه نهایی هدایت الهی انسانهاست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: نکته سوم بیان بوده و قرآن، قانون اساسی است و بنابراین یک ضلع که در قرآن مورد توجه بوده، انسان بوده که خلیفه خداوند روی زمین است و آیه آیه قرآن برای انسان پیام دارد.
وی با اشاره به اینکه رسانه برای بازگویی پیام‌هایی است که دیگران از بیان آن عاجز هستند، تاکید کرد: از این رو وقتی رسانه با قرآن مرتبط می‌شود و بازتاب رسانه‌ها را در قرآن مورد مطالعه قرار می‌دهیم، اینکه چقدر رسانه‌ها به قرآن جهت می‌دهند و رسانه‌ها باید حق‌محور بوده و از باطل سخن نگویند و عدالت‌محور، ارزش‌محور، وحدت‌گستر و مهرگستر بوده و نیکی‌ها، احسان، انفاق، بلوغ، عقلانیت، میهن‌پرستی، دین‌گرایی، معنویت، اخلاق و شایستگی‌ها را گسترش دهند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خدایاری گفت: رسانه قرآنی، با اشخاص برخورد نمی‌کند، بلکه فکر غلط و افکار نادرست را مورد مواخذه قرار می‌دهد، رسانه‌ها در جهت ترسیم خطوط آینده و انتقال و آموزش فرهنگ نقش استراتژیک دارند.
انتهای پیام

captcha