3 راهبرد اصلی معاونت مطبوعاتی/ به همه اصناف خدمت می‌کنیم غیر از صنف خودمان
کد خبر: 3804394
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵

3 راهبرد اصلی معاونت مطبوعاتی/ به همه اصناف خدمت می‌کنیم غیر از صنف خودمان

گروه جامعه ــ معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر همبستگی و پیوستگی اصحاب رسانه برای عبور از مشکلات، گفت: توجه به هویت حرفه‌ای و صنفی، اقتصاد رسانه و تولید محتوای تخصصی و اثرگذار از جمله راهبردهای اصلی معاونت مطبوعاتی است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با جمعی از اعضای شورای عالی تشکل‌های مطبوعاتی کشور که در سالن نشست‌های مؤسسه فرهنگی- مطبوعاتی نشرآوران برگزارشد، شرایط پیچیده و مشکلات جاری بر فعالیت‌های رسانه‌ای کشور را مهم‌ترین دلیل خود برای پذیرش این مسئولیت عنوان کرد و افزود: اعتقادم بر این است که باید فعالان صنف رسانه در این مسئولیت خدمت‌گذاری کنند.
معاون مطبوعاتی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در برهه‌های مختلف به یاری کشور شتافته‌اند، از آنها به عنوان خط مقدم حضور در همه عرصه‌های سخت برای مبارزه با مشکلات، بحران‌ها و حساسیت‌ها در مقاطع مختلف یادکرد و گفت: رسانه‌ها، شریان‌های حرکت و تحول در کشور را زنده نگه داشته‌اند؛ در دفاع و مقاومت و دیگر بزنگاه‌های بین‌المللی و ملی و در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... همواره مهم‌ترین نقش را ایفا کرده‌اند.
خدادی با بیان اینکه مشکلات حاکم بر فعالیت‌های رسانه‌ای تنها از طریق فعالیت روزآمد و کارآمد صنف قابل رفع است، گفت: مسئله این است که ما رسانه‌نگاران وظیفه خدمت‌رسانی به تمام صنوف را به‌خوبی انجام می‌دهیم غیر از خود صنف رسانه!
وی در ادامه با اشاره به اینکه هم‌اکنون بالغ بر 10هزار نفر دارای مجوز رسانه، مدعی تخصص در این صنف هستند و این درحالی است که غالب افراد هزینه خیلی از کالاها را غیر از محصول رسانه‌ای پرداخت می‌کنند، افزود: متاسفانه حرفه ما به جای مهارت به شغلی فراگیر تبدیل شده و هویت از آن گرفته شده است.
خدادی توجه به هویت حرفه‌ای و صنفی، اقتصاد رسانه و تولید محتوای تخصصی و اثرگذار را از جمله راهبردهای اصلی خود عنوان‌کرد و در تشریح مشکلات اقتصادی رسانه‌ها، با اشاره به اینکه مشکل رسانه‌های کشور بی توجهی تاریخی به نقش و اثر اقتصاد رسانه در استمرار حرکت رسانه بوده است، گفت: بنگاه‌های اقتصادی کشور باید به سهم و نقش رسانه‌ها توجه بیشتری داشته باشند چراکه آنها در بدترین شرایط، بیشترین نیاز را به رسانه‌ها دارند.
وی افزود: رسانه بستر انتقال اطلاعات برای ایجاد ارتباط منجر به اثرگذاری و شریک‌سازی است بنابراین باید برای اقناع و اثرگذاری در مخاطبان به رسانه‌ها سهم و نقش بیشتری داده‌شود.
معاون مطبوعاتی همچنین در تشریح راهبرد دیگر مورد تاکید خود به تخصصی شدن رسانه‌ها به‌عنوان یکی از راه‌کارهای لازم در توسعه اقتصادی رسانه‌ها اشاره‌کرد و گفت: در سیاست‌گذاری‌ها به گسترش رسانه‌ها در حوزه‌های تخصصی توجه ویژه‌ای خواهدشد. او در پایان ضمن تاکید بر ایجاد ارتباط مستمر و منظم با اهالی رسانه، بر هم‌افزایی فکری اصحاب رسانه و تشکل‌های رسانه‌ای برای حل مسائل حاکم بر فعالیت‌های رسانه‌ای تاکیدکرد.
در ابتدای این دیدار، مدیران برخی رسانه‌ها و انجمن‌های صنفی به بیان دغدغه‌ها و موضوعات مدنظر از جمله مشکل کاغذ مطبوعات، طرح ترافیک خبرنگاران، نحوه تخصیص یارانه‌های حمایتی، مسائل حقوقی و قضایی و توزیع مطبوعات پرداختند.
مدیران و نمایندگان انجمن صنفی مدیران رسانه، انجمن مدیران رسانه‌های غیر دولتی، انجمن صنفی نشریات تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی کشور و انجمن صنفی مدیران نشریات ایران، از جمله حاضرین در این نشست بودند.

انتهای پیام

captcha