محوريت توحيد در مكه ذكر «لا اله الا الله» است
کد خبر: 1039943
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۸
سيدمحسن ميرباقری

محوريت توحيد در مكه ذكر «لا اله الا الله» است

سيدمحسن ميرباقری، از كارشناسان دينی و قرآنی كشورمان و استاد برجسته حوزه تفسير، ذكر لا اله الا الله را محور توحيد در مكه مكرمه دانست.


گروه بين الملل: سيدمحسن ميرباقری، از كارشناسان دينی و قرآنی كشورمان و استاد برجسته حوزه تفسير، ذكر لا اله الا الله را محور توحيد در مكه مكرمه دانست.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری ايكنا، سيدمحسن ميرباقری در جلسه روز گذشته، 7 تيرماه، در حضور اعضای نخستين كاروان فعالان قرآنی كشورمان اعزامی به سرزمين وحی، كه در سالن اجتماعات هتل «مرجانة الاصيل» مكه مكرمه برگزار شد، با اعلام اين مطلب گفت: محوريت ولايت در مدينه منوره ذكر صلوات و محوريت توحيد در مكه ذكر لا اله الا الله است.


وی در ادامه به تشريح محبت در مفاهيم قرآن كريم و اهل بيت(ع) پرداخت و گفت: محبت شامل حب الله(دوست داشتن خداوند) و الحب فی الله(دوست داشتن برای خداوند) است و در همين راستا ما بايد تلاش كنيم كه عواطف انسانی را جهت خدايی بدهيم و فرزند را امانت حق تعالی بدانيم.


سيدمحسن ميرباقری در ادامه با اشاره به اين كه انسان كينه توز از رحمت خداوند به دور است، گفت: كلام اهل قرآن بايد قرآنی و حكيمانه باشد و بازگوكننده هدايت حق تعالی باشد و از غيبت و گناه دوری كنند و حق كسی را ضايع نكنند.


اين كارشناس قرآنی كشورمان در ادامه لازمه رسيدن به محبت خداوند را معرفت دانست و گفت: انسان تا خداوند متعال را نشناسد، نمی تواند به محبت الهی برسد.


در ادامه مراسم محمد انصاری راد، مشاور مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت های قرآنی كشور، گزارشی از برنامه های سفر نخستين كاروان فعالان قرآنی كشورمان اعزامی به سرزمين وحی ارائه داد و گفت: اين برنامه ها در سه بخش قبل از سفر، در هنگام سفر و بعد از سفر برنامه ريزی شده بود كه قبل از سفر يك جلسه هماهنگی با حضور اعضای نخستين كاروان قرآنی كشورمان اعزامی به سرزمين وحی در مسجد مقدس جمكران برگزار شد و در اين جلسه، بسته های فرهنگی شامل كتاب هايی درباره مناسك حج به اعضا اهدا شد.


وی در ادامه سخنان خود، طراحی سايت عمره مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت های قرآنی و ارائه مقالاتی با موضوع حج در اين سايت و اطلاع رسانی درباره عمره مفرده كاروان قرآنی كشورمان را از ديگر فعاليت های قبل از سفر دانست.


انصاری راد خاطرنشان كرد: زيارت گروهی حرم شريف نبوی(ص) و قبرستان بقيع، زيارت دوره و بازديد از مسجد قبا، مقبره شهدای احد، مسجد فتح، مسجد شجره، ديدار از بعثه مقام معظم رهبری و بازديد از مسجد شيعيان از جمله برنامه هايی بود كه برای اعضای كاروان قرآنی در مدينه برنامه ريزی شد.


وی همچنين، ختم قرآن در كنار كعبه، بازيد از مقبره شهدای فخ و مسجد الجعرانة در مكه، بازيد از غار ثور و حراء، زيارت مواقف سه گانه عرفات، منی و مشعر و مُحرم شدن مجدد قرآنيان در مسجد تنعيم مكه را از برنامه های كاروان قرآنی در مكه مكرمه دانست.


در پايان اين مراسم، قلی پور، از مداحان واحد فرهنگی هتل مرجانة الاصيل مكه مكرمه، در رثای ائمه معصومين(عليهم السلام) مداحی كردند.


يادآور می شود، اعضای نخستين كاروان قرآنی كشورمان اعزامی به سرزمين وحی متشكل از اساتيد، قاريان، حافظان، مربيان و مديران مراكز و مؤسسات قرآنی هفته گذشته، 27 خردادماه، وارد مدينه منوره شدند و فردا، 8 تيرماه، به ميهن عزيزمان برمی گردند.

captcha