ارائه چادر سرير در نمايشگاه بين‌المللی قرآن متوقف شد/قيمت چادر سرير تا سقف 120 هزار تومان
کد خبر: 1074825
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۴

ارائه چادر سرير در نمايشگاه بين‌المللی قرآن متوقف شد/قيمت چادر سرير تا سقف 120 هزار تومان

چادر مانتوی سرير كه به تازگی در بيستمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم رونمايی و توزيع آن آغاز شده بود پس از حدود چند روز توزيع، ارائه آن متوقف شد.


گروه اجتماعی: چادر مانتوی سرير كه به تازگی در بيستمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم رونمايی و توزيع آن آغاز شده بود پس از حدود چند روز توزيع، ارائه آن متوقف شد.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، بخش عفاف و حجاب بيستمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم بيش از 40 مدل چادر در معرض ديد علاقه‌مندان و عموم مردم قرار داده است. چادر و روسری‌های ارائه شده متناسب با انواع سلايق و سنين مختلف به خصوص جوانان است كه نشان‌دهنده پوشش كامل اسلامی است؛ ارائه و طراحی چنين چادرهايی در جهت ترويج فرهنگ عفاف و حجاب مؤثر است.


پس از افتتاح نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم طی برگزاری مراسمی با حضور مسئولان و رسانه‌های جمعی مختلف از چادر مانتويی با عنوان «سرير» رونمايی شد و حدود يك هفته پس از رونمايی از آن با قيمت 55 هزار تومان به علاقه‌مندان ارائه شد اما پس از گذشت چند روز ديگر خبری از فروش و ثبت‌نام برای دريافت آن نيست.


اين سوال در ذهن همه به وجود آمد چادر مانتويی كه به ميزان قابل توجهی مورد استقبال مردم قرار گرفت چرا به اين سرعت متوقف شد آن هم در نمايشگاهی كه تنها جای دسترسی آسان مردم به انواع مدل و طرح‌های چادر است.


كيوان سحرابی، مدير بخش عفاف و حجاب بيستمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم، در اين باره اظهار كرد: بنياد ملی مد و لباس بعد از حدود دو سال فعاليت در حوزه اجرايی و عملياتی كاركرد حوزه طراحی لباس به اين نتيجه رسيد كه در هر فصل حداقل سه مدل كار را طراحی كند كه حداقل يك تفاوت با همه طرح‌های مشابه در بازار داشته باشد.


وی در ادامه گفت: چادر‌مانتو سرير با چارچوب‌های شرعی و زيبايی برای يك بانوی ايرانی طراحی شده و حس زيبا‌شناسی را در آن به نمايش گذاشته شده است كه حس زيباشناختی هر بيننده و مخاطبی را نيز به خود جلب می‌كند.


وی در رابطه با علت توليد كم اين نوع چادر و عدم عرضه آن در نمايشگاه قرآن عنوان كرد: چادر سرير به دليل جديد بودن و تازه طراحی شدن آن، قرار نبود در نمايشگاه قرآن عرضه شود و طرح با توليد چرخه هنری و صنعتی وارد نمايشگاه نشد؛ طراح به دليل محدوديت طرح، روزانه فقط 10 الی 15 عدد را ارائه كرد.


وی اضافه كرد: به دليل استقبال بيش از حد و مراجعه روزانه بيش از 200 نفر برای دريافت آن طراح با محدوديت مواجه شد كه دليلی برای متوقف شدن آن است.


وی افزود: برای تهيه هر چادر بين 45 تا 47 هزار تومان هزينه داشته است كه طراح درصدد ارائه آن با مبلغ 85 هزار تومان بود كه با ارائه يارانه بنياد ملی مد و لباس 55 هزار تومان در نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم عرضه شد. پس از اتمام نمايشگاه قيمت بيرونی آن پس از توافق بين طراح و توليد كننده صنعتی در فروشگاه با توجه به قيمت روز به فروش خواهد رسيد كه قيمت بين 85 هزارتومان تا 120 هزار تومان خواهد بود.


وی با اشاره به ديگر دلايل عدم ارائه آن در نمايشگاه گفت: كمبود فضا در بخش عفاف و حجاب كه متراژ آن 615 متر است و همچنين استقبال زياد جهت عرضه و نبود زمان كافی برای توليد آن از جمله دلايل عدم توزيع آن است.


سحرابی ضمن ابراز اميدواری از استقبال خوب مردم تصريح كرد: طراحی چنين مانتو چادرهايی منجر شده تا بانوانی كه حجاب مناسب نداشتند حجاب برتر كه چادر است انتخاب كنند كه اين موضوع از آنجايی كه دغدغه روز جامعه است بايد حمايت و توجه‌های لازم نسبت به آن صورت گيرد.


سحرابی در پايان خاطرنشان كرد: بعد از پايان بيستمين دوره نمايشگاه قرآن اين چادر در چرخه توليد صنعتی قرار خواهد گرفت كه علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به بنياد ملی مد و لباس واقع در تهران، بالاتر از خيابان وليعصر(عج)، نبش كوچه ناصر مراجعه و پس از دريافت آدرس فروشگاه‌ها برای خريد چادر سرير مراجعه كنند.

captcha