برگزاری دوره‌های حفظ و تثبيت محفوظات قرآن در خانه قرآن منطقه 7
کد خبر: 1089365
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۲

برگزاری دوره‌های حفظ و تثبيت محفوظات قرآن در خانه قرآن منطقه 7

خانه قرآن منطقه هفت وابسته به سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران در فصل پاييز اقدام به برگزاری دوره‌های مختلف حفظ و ثبيت محفوظات قرآن كريم خواهد كرد.


گروه فعاليت‏های قرآنی: خانه قرآن منطقه هفت وابسته به سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران در فصل پاييز اقدام به برگزاری دوره‌های مختلف حفظ و ثبيت محفوظات قرآن كريم خواهد كرد.


شيوا مقدم، رئيس خانه قرآن منطقه هفت وابسته به سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران و عضو شورای قرآن منطقه هفت، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: به طور كلی قرآن كريم در نگاه بزرگان دين اسلام از جايگاهی رفيع و منزلتی ويژه برخوردار است و در نتيجه مسائل مربوط به آن، از جمله «تلاوت و قرائت، تدبر و عمل به فرامين آن و آموختن و آموزاندن آن» و نيز «حفظ قرآن و در سينه داشتن آن»، مورد سفارش قرار گرفته است.


وی در ادامه افزود: همواره شاهد تأكيد مقام معظم رهبری درباره حفظ قرآن كريم بوده‌ايم، بديهی است اين موضوع از ابعاد مختلف قابل تحليل و بررسی است، كه تبيين فوائد، بركات و آثار حفظ قرآن يكی از اصلی‌ترين آنها است.


رئيس خانه قرآن منطقه هفت اظهار كرد: حفظ قرآن‌ كريم در صورتی كه همراه با توجه و فراگيری معانی و ترجمه آيات قرآن باشد، جامع‌ترين روش انس با قرآن است و همگان می‌دانند كه پايه حفظ هر مطلبی تكرار همراه باتوجه و تمركز است، در همين راستا خانه قرآن منطقه هفت در فصل پاييز اقدام به برگزاری دوره های مختلف حفظ و ثبيت محفوظات قرآن كريم خواهد كرد.


مقدم تصريح كرد: در راستای تحقق منويات مقام معظم رهبری مبنی بر تربيت ۱۰ ميليون حافظ قرآن كريم و با هدف تشويق و ترغيب عموم مردم، جهت پرداختن به امر حفظ آيات كريمه الهی، به عنوان يك ارزش اسلامی خانه قرآن منطقه 7 اقدام به برگزاری كلاس‌های مختلف حفظ و تثبيت قرآن كريم در فصل پاييز كرده است.


وی گفت: امسال كلاس‌های حفظ و تثبيت قرآن كريم در دو گروه بانوان و آقايان و به شيوه حضوری و غير حضوری با روش‌های حفظ موضوعی و سوره‌ای قرآن كريم برای گروه‌های سنی مختلف بزرگسال، نوجوانان و خردسالان برگزار می‌شود و حفظ موضوعی قرآن كريم از سوی اين مركز برای اولين بار ويژه كارشناسان و مدرسان علوم قرآنی برگزار خواهد شد.


رئيس خانه قرآن منطقه هفت تصصريح كرد: عموم علاقه‌مندان به حفظ قرآن كريم می‌توانند در اين كلاس‌ها شركت كنند و دوره‌های حفظ غير حضوری قرآن كريم كه در دورهای پيشين نيز با استقبال خوبی از سوی شهروندان، به خصوص اساتيد دانشگاهی و پزشكان روبرو بوده است، امسال نيز با حضور استاد جعفری، حافظ و مربی قرآن كريم پيگيری خواهد شد.


مقدم در پايان افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای كسب اطلاعات بيشتر راجع به ساير دوره‌های آموزشی قرآنی، فرهنگی و هنری خانه قرآن منطقه هفت با شماره تلفن‌های 88413511 و 88424422 تماس گيرند و يا به آدرس خيابان شهيد مطهری، نرسيده به خيابان شريعتی، بوستان شهيد آوينی، خانه قرآن منطقه هفت مراجعه كنند.

captcha