جلوگيری از فرهنگ مبالغه‌گويی؛ درس مهم سفر رهبر معظم انقلاب
کد خبر: 1119072
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴
علی لاريجانی عنوان كرد

جلوگيری از فرهنگ مبالغه‌گويی؛ درس مهم سفر رهبر معظم انقلاب

رئيس مجلس شورای اسلامی با اشاره به درس‌های گوناگون سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی، جلوگيری از فرهنگ مبالغه‌گويی را از جمله‌ درس‌های اين سفر برای مسئولان عنوان كرد.


گروه سياسی: رئيس مجلس شورای اسلامی با اشاره به درس‌های گوناگون سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی، جلوگيری از فرهنگ مبالغه‌گويی را از جمله‌ درس‌های اين سفر برای مسئولان عنوان كرد.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از خانه ملت، علی لاريجانی در نشست علنی امروز، يكشنبه ۲۳ مهر مجلس شورای اسلامی در نطق قبل از دستور با بيان اين كه سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی علاوه بر خير و بركت در شرايط فعلی حاوی تحليل جامعی از وضعيت كشور برای ملت سرافراز ايران و قوای كشور بوده است گفت: بايد فرمايشات رهبری مبنای عمل همگان قرار گيرد.


نماينده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نكته مهم سخنان رهبر معظم انقلاب توجه به ابعاد پيشرفت اسلامی، داشتن برنامه متناسب، رصد دقيق و منطقی بدون شعارزدگی اوضاع كشور بوده است.


رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اين كه امروز خوشبختانه سند چشم‌انداز، سياست‌های كلی و قانون برنامه تدوين شده است گفت: هم اكنون نقصی در مسير تصويب قوانين وجود ندارد اما با توجه به شرايط فعلی نيازمند تحليل موقعيت هستيم تا متناسب با تفاوت وضعيت تصميم‌گيری كنيم.


وی تأكيد كرد: كميسيون‌های تخصصی مجلس و مركز پژوهش‌ها بايد موضوع رصد شرايط و تغيير قوانين به ويژه تغيير قوانين برنامه پنجم را متناسب با وضعيت در دستور كار خود قرار دهند. از طرف ديگر هم اكنون لازم است كه مركز پژوهش‌ها برای بررسی موضوعات اقتصادی اتاق فكر و بررسی را ايجاد كند تا نتايج را در اختيار كميسيون‌ها و نمايندگان قرار دهد.


لاريجانی با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با برنامه طولانی‌مدت دشمن برای بزرگ‌نمايی تحريم‌ها افزود: متأسفانه برخی افراد در داخل هم اين موضوعات را دامن می‌زنند اما بايد بدانيم كه اين موضوع همه واقعيت نيست لذا درست است كه تحريم‌ها مشكلاتی را در كشور به وجود آورده است ولی بی‌تدبيری مسئولان مشكلات را افزايش داده است.


عضو فراكسيون اصولگرايان رهروان مجلس با تاكيد بر اين كه علاج مشكلات اقتصادی و رفع تحريم‌ها بدون همت ملی و عزم عمومی در ساماندهی وضع اقتصادی و بهبود در شرايط توليد ملی كشور موثر نمی‌شود يادآور شد: در چند مدت اخير مقام معظم رهبری و مراجع عظام بر حمايت از توليد ملی، كار و سرمايه ايرانی تأكيد داشته‌اند كه اين موضوع وظيفه سنگينی را بر دوش دولت می‌گذارد از اين رو رفع گرانی و اشتغال به عنوان دو مشكل اساسی كشور در گرو ساماندهی اين موضوعات است.


وی با بيان اين كه مسئولان بايد با توجه به آسيب‌های وارد شده به دو بخش صنعت و كشاورزی حمايت‌های همه‌جانبه خود را برای شكوفايی اين دو بخش انجام دهند افزود: به طور حتم كنترل قيمت ارز و نقدينگی، ارائه تسهيلات بانكی، حذف مقررات زائد و حمايت در تهيه مواد اوليه بايد در دستور كار مسئولان قرار گيرد. از اين رو در اين بخش دولت هر كمكی كه از مجلس داشته باشد می‌تواند به وسيله لوايحی ارائه كند تا مجلس با سرعت آن را بررسی و تصويب كند.


لاريجانی با اعلام اين كه كميسيون‌های تخصصی مجلس بايد با برگزاری نشست‌های تخصصی با مسئولان دولتی به ويژه بانك‌ها و بخش‌های توليدی برای حمايت از توليد قيام كند گفت: به طور حتم حل مشكلات اقتصادی و كنترل تورم و ايجاد اشتغال در گرو حمايت از توليد است.


عضو كميسيون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به تذكرات رهبر معظم انقلاب در رعايت حدود قانونی و مسئوليت‌شناسی مسئولان يادآور شد: به طور حتم قانون اساسی وظايف دولت، مجلس، رئيس جمهور و هر كسی را مشخص كرده است از اين رو هر مسئولی بايد به وظيفه قانونی خود عمل كند.


رئيس مجلس شورای اسلامی با تاكيد بر اين كه سابقه نشان می‌دهد كه بسياری از بروز اختلافات ريشه در عدم درك درست قوانين دارد گفت: به طور حتم اگر مسئولان به درستی قانون را متوجه شوند فضای همدلی در كشور حاكم خواهد شد از اين رو انتظار ما از دولت اين است كه به اين موضوع توجه كرده و اگر اشكالی در قانون می‌بيند از طريق ارائه لايحه پيشنهادات را به مجلس بدهد.


وی با بيان اين كه مجلس بنايی بر مچ‌گيری در نظارت ندارد افزود: به طور حتم هدف نظارتی مجلس بهبود شرايط مردم است از اين روز لازم است كه كميسيون‌های مختلف در نظارت‌های خود هدف را بهبود مشكلات مردم قرار دهد.


لاريجانی با اشاره به تاكيدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با كنترل جمعيت كشور گفت: علاوه بر موضوع كنترل جمعيت سخنان رهبری حامل موضوعات ديگری بود كه اگر مسئولی در حوزه سياسی كشور بی‌اخلاقی را انجام می‌دهد با قبول اشتباهات خود از مردم عذرخواهی كند از اين رو اهميت آموزش اين روش سياسی در مسئولان كشور كمتر از سياست كنترل جمعيت نيست.


وی ادامه داد: اگر همه قوای سه گانه محاسبه اعمال خويش را داشته باشند هم مردم حمايت می‌كنند و هم راه‌ها بهتر ميسر و كشف می‌شود.


رئيس مجلس شورای اسلامی با تاكيد بر اين كه ما نمايندگان مجلس بايد بپذيريم كه در نظارت و اجرای قوانين و جلوگيری از تخلفات نقص داشته‌ايم، تاكيد كرد: به طور حتم در زمينه نظارت بايد به گونه‌ای اقدام می‌كرديم كه جلوی مشكلات اقتصادی گرفته می‌شد كه اين موضوع به طور حتم با صرف اعلام نظر صورت نمی‌گيرد.


لاريجانی افزود: برای جبران مشكلات و نواقص در كشور بايد با گزارش كميسيون‌های تخصصی در امور حساس به ويژه اقتصادی همه مسئولان را به پاسخگويی واداشت تا توجه كارگزاران كشور بيشتر و دقيق‌تر شود از طرف ديگر بايد با متخلفات برخورد قانونی شود.


وی با بيان اين كه درس ديگر رهبر معظم انقلاب در سفر به استان خراسان شمالی گسترش فرهنگ بردباری بوده است، يادآور شد: ايشان در سخنانشان فرمودند كه اجباری است برای گروه‌های سياسی و مسئولان كه با مسائل با صبر برخورد كنند تا فضا بهبود يابد.


اين نماينده مجلس نهم با اعلام اين كه متاسفانه فضای اختناق، تحقير و تهديد در فضای كشور رواج پيدا كرده است گفت: به طور حتم اين موضوع موجب كاهش بازدهی كشور و كاهش ظرفيت‌های كاری می‌شود كه اين موضوع سوغات ناميمون دموكراسی غرب و گروه‌های داخلی است كه با اخلاق اسلامی سازگاری ندارد از اين رو دسته‌بندی برای روشن كردن مواضع فكری در قالب احزاب و گروه‌های سياسی می‌تواند بسيار مفيد باشد لذا متفاوت بودن تفكرات سياسی با دشمنی كردن بسيار فاصله دارد.


وی با اشاره به درس‌های ديگری رهبر معظم انقلاب و سفر به استان خراسان شمالی افزود: درس ديگر رهبری به مسئولان جلوگيری از فرهنگ مبالغه‌گويی بوده است كه اين موضوع حكيمانه فرق ولايت را با سلطه سياسی مكاتب نشان می‌دهد.


لاريجانی ادامه داد: هم اكنون در مكاتب سياسی غرب و شرق تمجيدگويی و مبالغه‌گويی شرايط بسيار خوبی دارد اما در حوزه ولايت پرهيز از اين امور توصيه شده است.


نماينده مردم قم در مجلس افزود: به خاطر داريد كه سی‌دی به سوی ظهور كه چند ماه پيش به بازار روانه شد حاوی چه مقدار انحراف بود كه تا آن زمان مراجع و رهبر معظم انقلاب درباره آن تذكرات بسياری دادند از اين رو براساس نظر رهبری بايد فرهنگی سياسی و دينی كشور تبديل گردد.


لاريجانی ادامه داد: اين موضوع به معنای آن است كه ملت ايران در يك عرصه بزرگ رويارويی و نبرد اراده ارزيابی دقيق را نشان می‌دهد.


رئيس مجلس شورای اسلامی با تأكيد بر اين كه مخفی شدن دشمن پشت تحريم‌ها به دليل مسائل هسته‌ای يك اقدام فريب‌كارانه است گفت: به طور حتم هر گونه علامت ضعف از سوی مسئولان در بيانات سياسی و اقدامات اقتصادی عزم آنان را افزايش می‌دهد. لذا بايد در اين راه با استفاده از بصيرت داشتن تحليل و متحد بودن در مقابل دشمنان و عدم غفلت از شگرد آنان و تبعيت از رهبری تلاش كشورهای استكباری را برملا كرد.


وی با بيان اين كه از اهم اقتدار در زمان كنونی توجه به بهبود وضعيت اقتصادی كشور است يادآور شد: ايران هم اكنون وزانت خوبی را در عرصه سياسی در منطقه دارد اما شگرد دشمن برای كاهش اين اقتدار اختلال در وضعيت اقتصادی است.


لاريجانی با تأكيد بر اين كه برای بازدارندگی سياست‌های آمريكا قبل از توجه به سياست خارجی كشور بايد در جهت تغيير شرايط گام برداشت يادآور شد: به طور حتم با تقويت اقتصاد و كنترل تورم بازدارندگی دشمن آغاز و سياست خارجی به بار می‌نشيند. از اين رو رنگ‌پريدگی اقتدار آمريكا با استقلال اقتصادی كشور محقق می‌شود.


رئيس مجلس شورای اسلامی تاكيد كرد: مجلس شورای اسلامی از هدايت‌های به موقع و ارزشمند رهبر معظم انقلاب سپاسگزاری می‌كند و نمايندگان و كميسيون‌های در تحقق آرمان‌های انقلاب كه پيشرفت اسلامی و عدالت علوی و عزتمندی در مقابل استكبار از اركان آن است مصمم است و با هم‌فكری با نخبگان كشور و ساير قوا پيگير آن خواهد بود.

captcha