همايش اقتصاد مقاومتی در مشهد برگزار شد
کد خبر: 1161280
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰

همايش اقتصاد مقاومتی در مشهد برگزار شد

همايش اقتصاد مقاومتی و گرامیداشت يوم‌الله 9 دی صبح امروز، 6 دی‌ماه با حضور فرماندهان و مديران شورای بسيج ادارات كل خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.


گروه اقتصاد: همايش اقتصاد مقاومتی و گرامیداشت يوم‌الله 9 دی صبح امروز، 6 دی‌ماه با حضور فرماندهان و مديران شورای بسيج ادارات كل خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، همايش اقتصاد مقاومتی و گرامیداشت يوم‌الله 9 دی صبح امروز، 6 دی‌ماه با حضور سرهنگ بازيار، كارشناس مسائل سياسی، فرماندهان و مديران شورای بسيج ادارات كل خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.


اين مراسم با تلاوت آياتی چند از كلام‌الله مجيد آغاز و پس از آن سرود ملی جمهوری اسلامی در سالن طنين‌افكن شد.


سرهنگ بازيار، كارشناس مسائل سياسی و مسئول عقدیتی ـ سیاسی اسبق سپاه ناحيه مشهد در اين مراسم با طرح 4 سوال در مورد شرايط كشور كه ما در چه شرايطی قرار داريم، آيا وضعيت بحرانی است، آيا وضعيت حساس است و آيا وضعيت عادی است، اظهار كرد: قطعا وضعيت ما عادی و بحرانی نيست اما در شرايط حساس و پيچيده به سر می‌بريم.


اين كارشناس مسائل سياسی با اشاره به گروه 1+5 بيان كرد: قطعا 1+5 نقطه مثبتی را تا انتخابات برای ايران به همراه نخواهد داشت چرا كه اگر داشته باشد، تحريم‌ها كمتر می‌شود و قيمت‌ها در داخل كاهش پيدا می‌كند در نتيجه رضايت مردم بيشتر شده و در انتخابات حضور پررنگ‌تری خواهند داشت که اين كار قطعا با استراتژی آمريكا سازگاری ندارد و بعيد است افق روشنی برای ايران به همراه داشته باشد.







 كارشناس مسائل سياسی:
بايد در مسئله اقتصاد مقاومتی به آيات و روايات نگاه ويژه ای داشته باشيم و به طور مثال ما در شهر مشهد 1300 مسجد داريم كه اگر در 1000 مسجد هر شب 100 نفر در نماز شركت كنند، علما و روحانيون می توانند اقتصاد مقاومتی را برای مردم به درستی تشريح كنند.

بازيار خاطر‌نشان كرد: بايد در مقابل اقدامات آمريكا تقوای سياسی رعايت شود، وحدت بين همگان ايجاد و با بصيرت مردم را از برنامه‌های دشمن آگاه كنيم.


اين كارشناس مسائل سياسی با بيان اينكه خيانتی كه فتنه 88 به انقلاب كرد را حتی منافقان انجام ندادند، ابراز كرد: ما تا انتخابات 4 فرصت داريم، يكی اينكه انتخابات را می‌توانيم به يك مشاركت كمی و كيفی تبديل كنيم و حضور 70 يا 80 درصدی مردم را در انتخابات داشته باشيم، فرصت دوم توليد قدرت ملی خواهد بود، يعنی زمينه تحقق اهداف ملی را فراهم كنيم، فرصت سوم قدرت نرم است يعنی قدرت الهام‌بخشی و الگوشدن است كه می‌تواند جريان بيداری اسلامی را شتاب دهد و فرصت چهارم اين است كه انتخابات به يك فتح بزرگ تبديل شود يعنی تحريم‌ها شكسته شود.


اين كارشناس مسائل سياسی با بيان اينكه ايران در حوزه های مديريتی، بيمه‌ای، بانك مركزی و نفتی تحريم شده ايم، عنوان كرد: اقتصاد كشور بايد تا پايان سال امنيتی اداره شود از همين رو همه دستگاه‌های بسيج، سپاه پاسداران و قوه قضائيه بايد به كمك دولت بروند تا وضعيت بازار كنترل شود.


وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی، اظهار كرد: بايد در مسئله اقتصاد مقاومتی به آيات و روايات نگاه ويژه‌ای داشته باشيم، به طور مثال ما در شهر مشهد 1300 مسجد داريم که اگر در 1000 مسجد هر شب 100 نفر در نماز شركت كنند، علما و روحانيون می‌توانند اقتصاد مقاومتی را برای مردم به درستی تشریح كنند.


اين كارشناس مسائل سياسی تصريح كرد: علما و روحانيون می‌توانند هر شب در مورد يكی از مسائل اقتصاد مقاومتی مانند ربا، قرض‌الحسنه، اسراف، صرفه‌جويی، كمك كردن به ديگران و ... به ايراد سخن بپردازند.


وی با اشاره به شعار سال توليد ملی، حمايت از كار و سرمايه ايرانی، بيان كرد: بزرگ‌ترين راه مبارزه با آمريكا كار كردن است و زمانی كه رهبری شعار سال را توليد ملی، حمايت از كار و سرمايه ايرانی مطرح كردند بايد همه دستگاه‌ها برای تحقق آن دست به كار شوند یعنی ادارات و سازمان‌ها نبايد به اسم دين و خدا مردم را پشت درهای بسته قرار دهند و آن‌ها را نسبت به دولت بدبين كنند چرا كه اگر كار يك مومن را راه بيندازيم به اندازه 70 طواف ثواب دارد.

captcha