گزارش ايكنا از تمهيدات درمانی ارگان‌های مختلف همزمان با يوم‌الله 22 بهمن
کد خبر: 1183801
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۹

گزارش ايكنا از تمهيدات درمانی ارگان‌های مختلف همزمان با يوم‌الله 22 بهمن

ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف بهداشتی و درمانی كشور همزمان با فرارسيدن سالگرد يوم‌الله 22 بهمن، با اسقرار كمپ‌های مختلف بهداشتی و درمانی در فواصل مختلف مسيرهای منتهی به ميدان آزادی آماده خدمات‌دهی به حاضران در اين روز باشكوه هستند.


گروه سلامت: ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف بهداشتی و درمانی كشور همزمان با فرارسيدن سالگرد يوم‌الله 22 بهمن، با اسقرار كمپ‌های مختلف بهداشتی و درمانی در فواصل مختلف مسيرهای منتهی به ميدان آزادی آماده خدمات‌دهی به حاضران در اين روز باشكوه هستند.








به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، بار ديگر يوم الله 22 بهمن، سر آغاز پيروزی ملت رشيد ايران بر رژيم ستم‌شاهی 2500 ساله و سالروز سقوط ديكتاتورها و مستبدان وابسته به بيگانگان از راه می‌رسد و خاطره شيرين پيروزی تاريخی و بی‌نظير و غرور آفرين جوانان و مردم و زنان ايرانی را در اذهان همگان تداعی می‌سازد.


در اين ميان ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف بهداشتی و درمانی كشور نيز با اسقرار كمپ‌های مختلف بهداشتی و درمانی در فواصل مختلف مسيرهای منتهی به ميدان آزادی آماده پذيرايی از حاضران در اين مراسم باشكوه هستند.


غلامرضا معصومی، رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت‌های پزشكی كشور در اين باره با اعلام برنامه‌های اورژانس به مناسبت آغاز ايام‌الله دهه فجر گفت: پايگاه‌های سلامت اورژانس در مسير راهپيمايان يوم‌الله 22 بهمن مستقر می‌شوند تا در صورت نياز خدمات بهداشتی و درمانی لازم را در محل ارائه دهند.


وی با اشاره به خدمات ويژه اورژانس تهران به مناسبت 22 بهمن، گفت: اورژانس تهران به منظور ارائه خدمات ويژه بهداشتی و درمانی در مكان‌های مختلفی از مسير راهپيمايان به ويژه در حوالی ميدان ولی‌عصر(عج)، با استقرار پايگاه‌هايی حضور دارد تا بدون نياز به تماس با اورژانس خدمات لازم را در اختياز نيازمندان در مسير راهپيمايی قرار دهد.







 مدير روابط عمومی اورژانس تهران:
در طول مسيرهای راهپيمايی يوم الله 22 بهمن 4 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 50 دستگاه آمبولانس، 5 دستگاه خودروی فرماندهی، 9 دستگاه موتور آمبولانس و 200 نفر پرسنل اعم از پزشك و پرستار و تكنسين فوريت‌های پزشكی حضور خواهند داشت

معصومی با اشاره به ديگر برنامه‌های اين ايام، اظهار كرد: جشنوراه‌ها و برنامه‌های خاصی همزمان با دهه فجر در تمام مراكز اورژانس به صورت جداگانه برگزار می‌شود و تعدادی از همكاران اورژانس‌های سراسر كشور همچون سال گذشته با حضور در مدارس مباحثی مربوط به كمك های اوليه را در اختيار دانش آموزان قرار می‌دهند.


رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت‌های پزشكی كشورافزود: آموزش كمك‌های اوليه در سال جاری نيز همزمان با ايام‌الله دهه فجر در مدارس سراسر كشور انجام می‌شود تا در كنار برگزاری مراسم جشن و شادمانی آمادگی‌های دانش‌آموزان برای مقابله با حوادث افزايش يابد.


استقرار بيش از 50 دستگاه آمبولانس در مسيرهای 10 گانه راهپيمايی يوم الله 22 بهمن


حسن عباسی، مدير روابط عمومی اورژانس تهران از استقرار تيم‌های اين مجموعه در مسيرهای منتهی به ميدان آزادی خبر داد و افزود: مركز اورژانس تهران طبق سنوات گذشته مراسم راهپيمايی 22 بهمن را پوشش امدادی می‌دهد.


عباسی افزود: در اين طرح 4 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 50 دستگاه آمبولانس، 5 دستگاه خودروی فرماندهی، 9 دستگاه موتور آمبولانس و 200 نفر پرسنل اعم از پزشك و پرستار و تكنسين فوريت‌های پزشكی حضور خواهند داشت.


عباسی تصريح كرد: اتوبوس آمبولانس‌های اين مركز از ساعت 24 شب قبل از مراسم و آمبولانس‌ها و موتورآمبولانس‌ها نيز از ساعت 5 صبح در محل‌های تعيين شده مستقر شده و خدمات فوريت‌های پزشكی، به شركت كنندگان محترم ارائه می‌كنند.


مدير روابط عمومی اورژانس تهران تصريح كرد: مسيرهای 10 گانه اعلام شده راهپيمايی نيز توسط آمبولانس‌ها همراهی شده و خدمات اورژانسی مناسب به هموطنان ارائه خواهد شد.








برپايی غرفه‌های 22 گانه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رايگان


معاون اداره كل سلامت شهرداری تهران نيز با اشاره به استقرار 22 غرفه اين مجموعه در مسير راهپيمايی 22 بهمن‌ماه عنوان كرد: با توجه به اينكه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22 گانه پايتخت براساس جانمايی‌های مشخص شده در مسير راهپيمايی، غرفه‌های فرهنگی و اجتماعی را داير خواهد كرد، اداره سلامت مناطق 22 گانه شهر تهران نيز در هر يك از غرفه‌های ياد شده به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رايگان خواهند پرداخت.


مهدی اميری در ادامه افزود: در غرفه‌های ياد شده خدماتی از قبيل: مشاوره روانشناسی، تغذيه، تست قند خون و فشار خون انجام خواهد شد و در كنار آن نيز با توجه به برگزاری جشنواره سلامت غرفه‌هايی به منظور دريافت آثار مربوط به جشنواره و ثبت مباحث جديد اقدام خواهند كرد.


معاون اداره كل سلامت شهرداری تهران تصريح كرد: برخی از كانون‌های اجتماعی نيز همچون كانون سالمندان در روز راهپيمايی به طور مجزا از مناطق به همراه اعضای خود در راهپيمايی شركت خواهند كرد.


نظام‌الدين طباطبايی، رئيس بسيج جامعه پزشكی تهران بزرگ نيز خبر از برپايی ايستگاه‌های سلامتی در مسير راهپيمايی 22 بهمن‌ماه داد و افزود: در اين مقوله نيز تيم‌های پزشكان عمومی سازمان در چند محل مختلف همراه با دارو و تجهيزات مورد نياز اسكان خواهند يافت تا ضمن انجام تست قند خون، فشار خون و مشاوره در صورت نياز به هموطنان حاضر در مراسم خدمات مناسب بهداشتی و درمانی را ارائه بدهند.


راه‌اندازی ايستگاه‌های استراحت سالمندان در مسيرهای منتهی به ميدان آزادی


فرحناز رافع، رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر نيز با اشاره به فرارسيدن يوم الله 22 بهمن‌ماه عنوان كرد: با فرارسيدن اين روز باشكوه ايستگاه‌های سلامت مجموعه نيز در مسير راهپيمايان يوم‌الله 22 بهمن برپا و خدمات مختلفی از جمله: تست قند خون و فشار خون به مراجعان و راهپيمايان ارائه می‌شود و همچنين تعدادی ايستگاه به منظور استراحت سالمندان توسط سازمان در مسير راهپيمايی 22 بهمن برپا می‌شود.







 نظام الدين طباطبايی:
تيم‌های پزشكان عمومی سازمان بسيج جامعه پزشكی در چند محل مختلف همراه با دارو و تجهيزات مورد نياز اسكان خواهند يافت تا ضمن انجام تست قند خون، فشار خون و مشاوره در صورت نياز نيز به هموطنان حاضر در مراسم خدمات مناسب بهداشتی و درمانی را ارائه بدهند

رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر در ادامه افزود: همچنين همزمان با ايام‌الله دهه مبارك فجر، تعداد 10 هزار كارت عضويت هوشمند سازمان داوطلبان كه در روز جهانی داوطلب رونمايی شد در ميان علاقه‌مندان توزيع می‌شود.


سيد منتظر شبر، مديرعامل جمعيت هلال احمر استان تهران نيز با اشاره به اينكه دهه فجر سر آغاز طلوع مجدد خورشيد اسلام و خاستگاه ارزش‌های اسلامی است، اظهار كرد: اين جمعيت همگام با ساير دستگاه‌های اجرايی ويژه برنامه‌های متنوعی را تدارك ديده است.


وی با اشاره به استقرار چادرهای سلامت در روز ۲۲ بهمن در مسيرهای مختلف راهپيمايی و برپايی ايستگاه‌های صلواتی تأكيد كرد: اعضای جمعيت هلال احمر با حضور در مزار شهدای انقلاب و غبارروبی و عطرافشانی در شعب هلال احمر به هر چه با شكوه‌تر اين مراسم كمك خواهند كرد.


براساس گزارش ايكنا، سازمان انتقال خون تهران نيز ضمن تبريك فرا رسيدن دهه مبارك فجر و سالگرد يوم الله 22 بهمن آدرس مراكز فعال خونگيری در روز يكشنبه 22 بهمن 91 كه در ساعات مشخص شده آماده ارائه خدمات به شهروندان می‌باشد را به شرح زير اعلام كرد:


آدرس مراكز فعال اهدای خون در روز 22 بهمن


پايگاه مركزی: خيابان انقلاب، خيابان وصال شيرازی، بالاتر از تقاطع طالقانی، شماره 99 – تلفن 88959093-5 ساعت كار: 8 صبح لغايت 20.30








متروی شهرری: ضلع شمالی متروی شهرری تلفن: 55905515 ساعت 8 صبح لغايت 18.30


آزادی : ميدان آزادی، داخل پارك المهدی(ع)، جنب ساختمان شهر كتاب تلفن 66055009 ساعت كار: 8 صبح لغايت 18.30


نارمك: بين ميدان رسالت و چهارراه سرسبز، نبش خ 49 تلفن 77805570 ساعت كار 8 صبح لغايت 18.30


شركت همگام خودرو: خيابان آزادی، نبش پل يادگار امام (ره) 8 صبح لغايت پايان مراسم.


اداره پست: خيابان آزادی، نرسيده به خيابان جيحون ساعت 8 صبح لغايت پايان مراسم


سازمان فنی حرفه‌ای: خيابان آزادی، چهار راه خوش، روبروی پمپ بنزين ساعت كار 8 صبح لغايت پايان مراسم.

captcha