حرمت ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) در نوروز حفظ شود
کد خبر: 1202237
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰
امام جمعه شيروان

حرمت ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) در نوروز حفظ شود

برنامه‌های عيد نوروز امسال بايد به‌گونه‌ای برنامه‌ريزی شود كه حرمت ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) به بهترین حفظ شود.


گروه اجتماعی: برنامه‌های عيد نوروز امسال بايد به‌گونه‌ای برنامه‌ريزی شود كه حرمت ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) به بهترین حفظ شود.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمين حسين كوثری، امام جمعه شيروان شنبه، 19 اسفندماه در نشست شورای فرهنگ عمومی اين شهرستان، خواستار توجه بيش از پيش مسئولان به حوزه دين و ديانت از ارزش‌های اسلامی شد.


وی به سال نو و ايام دهه فاطميه اشاره كرد و افزود: برنامه‌های عيد نوروز امسال بايد به‌گونه‌ای برنامه‌ريزی شود كه حرمت ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) به نحو احسن حفظ شود.


امام جمعه شيروان افزود: سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)، فرهنگ فاطمی و تأثير آن در مسائل خانوادگی از جمله موضوعاتی است كه باید در اين ايام در مساجد و حسينيه‌ها به آن پرداخت.


وی بر مشاركت همه‌جانبه دستگاه‌های فرهنگی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و ايجاد اوقاتی مفرح در خور و شأن عموم به‌ويژه زائران حرم رضوی و گردشگران با استفاده از امكانات موجود شهرستان و تكريم ايشان تأكيد كرد.


سارا سلامتی، دبير شورای فرهنگ عمومی شيروان نيز در ادامه اين نشست طرح برنامه‌های نهادهای فرهنگی در سال 92 را مهم‌ترين دستور كار بيست و دومين نشست شورای فرهنگ عمومی دانست و مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی در ايام عيد نوروز 92 را تشريح كرد.


برگزاری كشتی با چوخه در شهرستان، برگزاری برنامه موسيقی با محوريت موسيقی مقامی خراسان شمالی، پرداخت ويژه به فرهنگ فاطمی و تأثير آن در مسائل خانوادگی در مساجد و حسينيه‌ها و فضاسازی و تبليغات محيطی در راستای منويات معظم له در سفر به استان در امر عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منكر و ايثار و شهادت از مهم‌ترين مصوبات اين نشست بود.

captcha