دوره تربيت معلم تفسير و تدبر در قرآن در تبريز برگزار می‌شود
کد خبر: 1212208
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۴
از سوی جامعةالقرآن والعترة؛

دوره تربيت معلم تفسير و تدبر در قرآن در تبريز برگزار می‌شود

توسط مؤسسه جامعةالقرآن والعترة دوره تخصصی تربيت معلم تفسير و تدبر در قرآن با همكاری مؤسسه تدبر در كلام وحی قم در تبريز برگزار می‌شود.


گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: توسط مؤسسه جامعةالقرآن والعترة دوره تخصصی تربيت معلم تفسير و تدبر در قرآن با همكاری مؤسسه تدبر در كلام وحی قم در تبريز برگزار می‌شود.








سيدمحمدحسين بلاغی‌مبين، مسئول واحد آموزش مؤسسه جامعةالقرآن والعترة تبريز در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن (ايكنا)، با بيان اين مطلب كه دوره تربيت معلم تفسير و تدبر در قرآن در تبريز برگزار می‌شود، گفت: مؤسسه جامعةالقرآن والعترة تبريز دوره تخصصی تربيت معلم تدبر و تفسير قرآن سطح يك با همكاری مؤسسه تدبر دركلام وحی قم برای اولين‌بار در سطح شمال غربی كشور برگزار می‌شود.


عضو گروه تواشيح طارق تبريز اين دوره تخصصی را شامل سه مقطع يك هفته‌ای نام برد و افزود: دوره تربيت معلم تفسير و تدبر در قرآن ويژه فصل تابستان برگزار می‌شود و به كسانی كه دوره را با موفقيت سپری كنند، گواهينامه معتبر قرآنی اعطاء خواهد شد.


اين فعال قرآنی در رابطه با شرايط و نحوه برگزاری دوره تربيت معلم تفسير و تدبر در قرآن در تبريز گفت: شركت كنندگان اين دوره تخصصی بايد حداقل سن 20 سال و حداكثر 50 سال، حداقل مدرك تحصيلی اتمام مقدمات حوزه، گواهی معتبر كارشناسی از رشته‌های الهيات در همه گرايش‌ها و رشته‌های مرتبط با علوم قرآنی و ادبيات عرب، گواهی معتبر مربيگری ترجمه و مفاهيم قرآن، گواهی معتبر حفظ كل قرآن و توانايی قابل قبول در قرائت و ترجمه و مفاهيم قرآن را دارا باشند.


وی ضمن بيان مطلب فوق نحوه گزينش متقاضيان اين دوره تخصصی را برگزاری آزمون ورودی عنوان و تصريح كرد: در آزمون ورودی سؤالاتی پيرامون مقدمه تفسير شريف‌الميزان مقدمه خود مؤلف، يعنی حضرت علامه طباطبايی، تفسير سوره نباء تا ناس بر اساس تفسير شريف‌الميزان با حذف بحث‌های روايی و تاريخی و تجزيه و تركيب سوره‌های ناس تا نباء در حد متوسط گردآوری شده است.


بلاغی‌مبين در ادامه به اختصاص تعداد 50 سؤال چهار گزينه‌ای و مدت زمان 150 دقيقه برای آزمون ورودی دوره تربيت معلم تفسير و تدبر در قرآن اشاره كرد.


اين مسئول تأكيد كرد: آزمون ورودی دوره تربيت معلم تفسير و تدبر در قرآن توسط مؤسسه تدبر در كلام وحی قم طراحی و با حضور كارشناس اعزامی اين مؤسسه در محل مؤسسه جامعةالقرآن والعترة تبريز برگزار می‌شود.


وی به اجرای مصاحبه ورودی بلافاصله پس از آزمون ورودی ويژه شركت‌كنندگان دوره تربيت معلم تفسير و تدبر در قرآن مؤسسه جامعةالقرآن والعترة تبريز اشاره كرد و افزود: سرفصل‌های اين مصاحبه اعتقادی، سياسی، اخلاقی، رفتاری و مهارتی است.


اين مدرس قرآن به نحوه ثبت‌نام در دوره فوق‌الذكر اشاره كرد و گفت: متقاضيان اين دوره تخصصی تا 10 ارديبهشت‌ماه سال جاری فرصت دارند تا به مؤسسه جامعةالقرآن والعترة واقع در تبريز، روبروی آتش نشانی مراجعه كنند.

captcha