امر تذکر لسانی باید به فرهنگ عمومی تبديل شود
کد خبر: 1225112
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷

امر تذکر لسانی باید به فرهنگ عمومی تبديل شود

دبير ستاد احيای امربه معروف و نهی از منكر كشور گفت يك شيعه همانگونه كه برای اقامه نماز وقت می‌گذارد بايد برای تذكر لسانی هم وقت بگذارد تا به فرهنگ عمومی تبديل شود.


گروه اجتماعی: دبير ستاد احيای امربه معروف و نهی از منكر كشور گفت: يك شيعه همانگونه كه برای اقامه نماز وقت می‌گذارد بايد برای تذكر لسانی هم وقت بگذارد تا به فرهنگ عمومی تبديل شود.


به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه گيلان، حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد زرگر، دبير ستاد احيای امربه معروف و نهی از منكر كشور امروز، 18 ارديبهشت‌ماه در همايش ويدئو كنفرانس طرح تذكر لسانی شهرهای منتخب گيلان كه همزمان با سراسر كشور در سالن كنفرانس مخابرات گيلان برگزار شد، با بيان اين مطلب كه ستاد احياء، ستاد هماهنگ كننده‌ است اظهار كرد: ستاد احياء در استان‏ها با برگزاری جلسات ماهانه و ارائه دستور العمل‌ها مشكلات در امر فريضه امربه معروف ونهی از منكر را برطرف نمايند تا مسئولين نهادها بيشتر با فعاليت‌های ستاد آشنا شوند.


وی افزود: با اجرای طرح «يادآوران» كه با همكاری ادارات كل آموزش و پرورش استان‌ها ميسر است می‌توانيم كودكان را با امر به معروف و نهی از منكر آغاز كنيم زيرا اگر می‌خواهيم در امری موفق باشيم بايد از كودكی به آموزش بپردازيم.


حجت‌الاسلام زرگر گفت: انجام بازرسی طرح عفاف و حجاب از وظايف ستاد احيا است و با تدابير ويژه‌ای در شهرهای كلان به ويژه در تهران پيگيری شود.


دبير ستاد احيای امربه معروف و نهی از منكر كشور در ادامه با بيان اين مطلب كه در قديم قبل از اينكه فردی وارد صنفی شود ابتدا احكام شرعی آن صنف را می‌آموخت، تصريح كرد: تاكنون 20 عنوان كتاب درباره احكام شرعی اصناف چاپ شده و تا 120 عنوان هم افزايش می‌يابد.


وی خاطر نشان كرد: دبير ستاد استان‌ها پيگير تشكيل ستاد حمايت از آمرين امر به معروف و نهی از منكر در دادگستری استان باشند.


حجت‌الاسلام زرگر بيان كرد: بحث راهبردی امر به معروف و نهی از منكر طی جلساتی با معاونين ستاد مطرح شده است و پس از بررسی نهايی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.


دبير ستاد احيای امر به معروف و نهی از منكر با اشاره بر نقدپذيری در بحث تذكر لسانی، گفت: نيروهای حزب‌اللهی و خانواده شهدا آماده ترويج تذكر زبانی در جامعه هستند و در طرف مقابل بايد نقدپذيری وجود داشته باشد.


حجت‌الاسلام زرگراضافه كرد: اجرای تذكر كتبی از جمله برنامه‌های ستاد احيای امر به معروف و نهی از منكر است كه با همكاری وزارت كشور اجرا می‌شود.


وی با تأكيد بر اين امر كه تذكر لسانی بايد فرهنگ عمومی شود، بيان كرد: يك شيعه همانگونه كه برای اقامه نماز وقت می‌گذارد بايد برای تذكر لسانی هم وقت بگذارد تا به فرهنگ عمومی تبديل شود.


دبير ستاد احيای امر به معروف و نهی از منكر با بيان اين مطلب كه امسال طرح تذكر لسانی در 200 شهر كشور اجرا می‌شود، گفت: اميدوارم همه عزيزان با تمام امكانات و محدوديت‌های كه وجود دارد تلاش كنند تا نام‌شان در ليست آمرين به معروف كه در صدر آن ائمه اطهار قرار دارند، ثبت شود.

captcha