اجرای تواشیح گروه ملی آذربايجان در سی‌امين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن
کد خبر: 1238556
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹

اجرای تواشیح گروه ملی آذربايجان در سی‌امين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن

گروه ملی آذربايجان، امروز، 14 خردادماه به اجرای تواشيح اثری با عنوان «ربٌ الاركان» در سی امين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن كريم، خواهد پرداخت.


گروه فعاليت‌های قرآنی: گروه ملی آذربايجان، امروز، 14 خردادماه به اجرای تواشيح اثری با عنوان «ربٌ الاركان» در سی امين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن كريم، خواهد پرداخت.


سيدمحمدحسين بلاغی، سرپرست گروه ملی آذربايجان (طارق و طاها) در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه آذربايجان شرقی، اظهار كرد: سی امين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن كريم به عنوان بزرگترين رويداد قرآنی جهان اسلام، امسال هم همانند سال‌های قبل برگزار می‌شود كه 210 شركت‌كننده از 75 كشور اسلامی و غير اسلامی جهان در اين مسابقات شركت كرده‌اند و از كشور ايران، پنج استان در قالب پنج گروه ممتاز بين‌المللی در اين مسابقات حاضر شده‌اند.


بلاغی گروه‌های ايرانی شركت كننده در اين مسابقات را از استان‌های آذربايجان شرقی، خوزستان، اصفهان، خراسان و مازندران عنوان كرد و افزود: گروه بين‌المللی طارق و گروه بين‌المللی طاها از استان آذربايجان شرقی با همديگر متحد شده و امروز، 14 خرداد ماه در سی‌امين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن كريم به اجرای اثر می‌پردازند.


وی اين مسابقات را از بزرگترين رويدادهای قرآنی جهان اسلام دانست و اظهار كرد: امسال تعداد گروه‌های رقابت كننده و كيفيت برگزاری مسابقات افزايش يافته است.


سرپرست گروه ملی آذربايجان ادامه داد: اين مسابقات در دو حوزه حفظ و قرائت قرآن كريم برگزار می شود كه از كشور ايران در رشته حفظ قرآن كريم، هاشم سلطانی‌نژاد از استان كرمان و در رشته قرائت قرآن كريم، وحيد وكيلی از استان اروميه شركت كرده‌اند.


وی خاطرنشان كرد: گروه آذربايجان از دو گروه بين المللی طارق و طاها تشكيل شده است كه گروه طارق به عنوان گروه ممتاز كشوری، هشت رتبه برتر كشوری داشته و تا بحال در كشورهای آلمان، فرانسه، بلژيك، هلند، عربستان، جمهوری آذربايجان، پاكستان، اوگاندا و تركيه به اجرای برنامه پرداخته است.


بلاغی ادامه داد: گروه بين المللی طاها نيز دارای رتبه ممتاز كشوری بوده و تابحال در كشورهای پاكستان و تركيه اجرای برنامه كرده است؛ كه هردو گروه متشكل از 14 نفر از اساتيد و قرٌای برجسته استانی هستند و در اين مسابقات به صورت ادغام شده و متحد به اجرای برنامه خواهند پرداخت.


وی همچنين از عملكرد اداره كل اوقاف و امور خيريه استان آذربايجان شرقی در حمايت از اين گروه اظهار ناخرسندی كرد و يادآور شد: اداره كل اوقاف و امور خيريه كشور حمايت‌های خوبی انجام داده اما سازمان استانی هيچ‌گونه پشتيبانی و حمايتی از گروه ملی آذربايجان در راستای اجرای اين مسابقات به عمل نياورده است.


بلاغی گفت: سال گذشته گروه‌های طارق و طاها در 29 امين مسابقات بين المللی قرآن كريم، به صورت مشترك، اثر «كرامت الرٌحمن» را اجرا كردند كه امسال نيز اثر «ربٌ الاركان» كه ساخته و پرداخته هردو گروه است، با موضوع مناجات اجرا خواهند كرد.


يادآور می شود، مسابقات بين المللی قرآن كريم از روز جمعه، 10 خرداد ماه در سالن اجلاس سران تهران، آغاز شده و روز جمعه، 17 خردادماه با برگزاری برنامه اختتاميه در تهران به كار خود پايان می دهد.


علاقه‌مندان می‌توانند پخش زنده اجرای تواشيح گروه ملی آذربايجان را كه متشكل از اعضای گروه‌های بين‌المللی طارق و طاها تبريز است، ساعت 19 امروز، 14 خرداد ماه از شبكه قرآن صدا و سيما مشاهده كنند.

captcha