بيست و نهمين مجمع قاريان و قرآنيان شهر تهران برگزار شد
کد خبر: 1245627
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵
شب گذشته؛

بيست و نهمين مجمع قاريان و قرآنيان شهر تهران برگزار شد

بيست و نهمين مجمع قاريان و قرآنيان شهر تهران، شب گذشته، 29 خردادماه در مسجد امام حسين(ع) برگزار شد.


گروه فعاليت‌های قرآنی: بيست و نهمين مجمع قاريان و قرآنيان شهر تهران، شب گذشته، 29 خردادماه در مسجد امام حسين(ع) برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، فرهنگ‌سرای قرآن در راستای اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه به ويژه در شهر تهران و با هدف تجليل از فعالان قرآنی شهر تهران و نيز ايجاد تشكل قرآنيان، مجمع قاريان و قرآنيان شهر تهران را تشكيل و ساماندهی كرده است.


بنابر اين گزارش، بيست و نهمين مجمع قاريان و قرآنيان شهر تهران شب گذشته، چهار‌شنبه، 29 خرداد‌‌‌ماه، بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسين(ع) واقع در منطقه هفت تهران و با حضور نخبگان قرآنی شهر تهران برگزار ‌شد.


اين مجمع با تلاوت آياتی از قرآن كريم توسط علی خشنود، يكی از قاريان شهر تهران آغاز ‌شد، سپس حميد آزاد، مداح اهل بيت عصمت و طهارت(ع) به مناسبت ميلاد حضرت علی‌اكبر(ع) و روز جوان مولودی‌خوانی كرد.


در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نايب رييس مجلس شورای اسلامی و امام جماعت مسجد امام حسين(ع) ضمن تبريك مناسبت‌های ماه شعبان طی سخنانی گفت: فرهنگ‌سرای قرآن با شناسايی خادمان قرآنی در سطح شهر تهران به تلاش خداپسندانه اين عزيزان با برگزاری مجمع قاريان و قرآنيان شهر تهران ارج و احترام می‌گذارد و اين حركت قابل تقدير و تشكر است.


وی در ادامه افزود: برای دست‌يابی به انوار هدايت‌گر قرآن كريم بايد انسان بر ميزان ايمان خود به خداوند متعال، وحی و معاد بيافزايد و در اين صورت از هدايت قرآن مجيد بيشتر بهره‌مند خواهد شد.


نايب رييس مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: اگر به آيات شريفه ابتدايی سوره مباركه «بقره» توجه كنيم، متوجه خواهيم شد كه قرآن برای دست‌يابی انسان به قله‌های رفيع سعادت، كمال و خوشبختی راهی جز تمسك به صراط مستقيم معرفی نكرده است، پس تمام انسان‌ها برای رسيدن به اوج كمال و دست‌يابی به موفقيت راستين نيازمند شناخت راه حقيقت و معرفت الهی هستند.


حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تصريح كرد: خداوند متعال برای شناخت انسان‌ها دو گوهر ارزشمند معرفی كرده است و اين دو گوهر انسان را از حيوان مجزا می‌كند، عقل و خرد يكی از انوار الهی است كه خداوند به انسان‌ها بخشيده است و حيات عقلانی مهم‌ترين وجه تمايز انسان و حيوان محسوب می‌شود.


وی گفت: به هر مقدار كه رفتار و كردار افراد پشتوانه عقلانی داشته باشد، آن افراد به درجات رفيع انسانيت بيشتر دست پيدا می‌كنند و می‌توانند راه را از بيراهه تشخيص و در صراط مستقيم گام بردارند.


نايب رييس مجلس شورای اسلامی عنوان كرد: دومين گوهر الهی كه خداوند برای شناخت صراط مستقيم در اختيار انسان قرار داده وحی است، البته هنگامی می‌توانيم از اين هديه الهی درست استفاده كنيم كه به گوهر عقلانيت مجهز باشيم و هر مقدار حيات عقلانی داشته‌ باشيم به همان ميزان می‌توانيم از عنصر وحی الهی در مسير كمال و سعادت بهره‌مند شويم.


حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد بيان كرد: هنگامی كه انسان با استفاده از عقل و خرد كه موهبت الهی است از وحی بهره‌مند شود، آنگاه تقوی در او پديد می‌آيد و آن زمان است كه انسان قدرت شناخت حق از باطل را پيدا می‌كند و متوجه اين نكته می‌شود كه راه نجات و سعادت در راستی است و دروغ‌گويی انسان را به هلاكت و نابودی هدايت می‌كند.


وی اظهار كرد: انسان باتقوا به عالم غيب ايمان دارد و به پشتوانه همين ايمان به وحی؛ به رسالت و امامت ايمان راسخ پيدا می‌كند و در سايه همين ايمان به مقام بندگی خداوند متعال نائل می‌شود و سپس نماز را كه از نشانه‌های بندگی خداوند است را به پا می‌دارد.


امام جماعت مسجد امام حسين(ع) در پايان افزود: انسان‌های با تقوا اهل انفاق در راه خدا هستند و از علم، ثروت و همه سرمايه‌های خود در راه خدمت‌گذاری به افراد ديگر دريغ نمی‌كنند و هر مقدر در اين مسير حركت می‌كنند، به درجات والاتر و بالاتری از تقوا می‌رسند و اين نشانه سعادت و خوشبختی انسان‌ها است.


در ادامه اين مراسم حسين رستمی، قاری بين‌المللی كشورمان آياتی از قرآن كريم را تلاوت كرد كه مورد استقبال حاضران قرار گرفت، سپس از «محمدجعفر خرم‌دل، غلامرضا عامريان، نصرالله مشعوف، زهرا وزوايی و معصومه ميرزابيگی اسكويی» پنج استاد قرآنی منطقه هفت شهر تهران تجليل و تكريم به عمل ‌آمد.


گزارش ايكنا حاكی است، در ادامه قرعه‌كشی برندگان مسابقه غيرحضوری مجمع قاريان و قرآنيان انجام شد، سپس مسابقه حضوری برگزار شد و به 10 نفر برنده جوايزی اهداء شد.


در ادامه اين مجمع از برگزيدگان ششمين دوره مسابقات قرآنی «ابرار» كه به همت خانه قرآن منطقه هفت و سازمان فرهنگی و هنری منطقه هفت شهرداری تهران برگزار شده بود، با اهداء لوح يادبود و جوايز ارزنده تجليل و تقدير به عمل آمد.


در اين مجمع قرآنيان و فعالان منطقه هفت شهر تهران حضور فعالی داشتند، همچنين اجرای اين مراسم برعهده هادی ربيعی بود.


يادآور می‌شود، اين محفل توسط فرهنگ‌سرای قرآن با همكاری سازمان دارالقرآن الكريم، سازمان فرهنگی و هنری منطقه هفت شهر تهران و فرهنگ‌سرای انديشه برگزار شد و اين مجمع دومين مجمع قاريان و قرآنيان شهر تهران بود كه در سال جديد برگزار می‌شد.

captcha