نمايشگاه قرآن؛ گامی مؤثر در جهت تحقق بيانات ولی امر مسلمين جهان
کد خبر: 1261511
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
فعال اسلامی بحرين عنوان كرد

نمايشگاه قرآن؛ گامی مؤثر در جهت تحقق بيانات ولی امر مسلمين جهان

نام نمايشگاه قرآن تهران خود گويای آثار عرضه‌شده در آن است، اين نمايشگاه به بركت عمل به منويات ولی امر مسلمين جهان، حضرت آيت‌الله‌ خامنه‌ای برگزار و با استقبال گسترده مردم ايران مواجه شده است.


گروه بين‌الملل: نام نمايشگاه قرآن تهران خود گويای آثار عرضه‌شده در آن است، اين نمايشگاه به بركت عمل به منويات ولی امر مسلمين جهان، حضرت آيت‌الله‌ خامنه‌ای برگزار و با استقبال گسترده مردم ايران مواجه شده است.







ابوالعوارف العريبی، مسئول غرفه بحرين در بخش «قرآن و فرهنگ ملل» نمايشگاه قرآن

ابوالعوارف العريبی، مسئول غرفه بحرين در بخش «قرآن و فرهنگ ملل» بيست‌ويكمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم در مصلای «امام خمينی(ره)» تهران و كارشناس مسائل اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) ضمن بيان اين مطلب گفت: من به عنوان مسئول غرفه بحرين در اين بخش از نمايشگاه حضور يافته‌ام؛ نمايشگاهی كه فرصتی مناسب برای معرفی فعاليت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ايران و ديگر كشورها در بخش‌های مختلف و متنوع آن همچون بخش قرآن و فرهنگ ملل است.


ابوالعوارف العريبی در ادامه افزود: نام نمايشگاه قرآن تهران خود گويای آثار عرضه‌شده در آن است، اين نمايشگاه به بركت عمل به بيانات ارزشمند ولی امر مسلمين جهان، حضرت آيت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مد‌ظله‌العالی) برگزار و با استقبال گسترده مردم ايران مواجه شده است.


العريبی تصريح كرد: ما اميدواريم كه اين نمايشگاه طی سال‌های آينده پيشرفت‌های خوبی را شاهد باشد تا بتواند توانمندی‌های قرآنی ايران را بيش از پيش به جهانيان بشناساند، نمايشگاهی كه ملت ايران از آن به خوبی استقبال كرده‌اند و در برخی ساعات ازدحام مردم در غرفه‌ها و بخش‌های مختلف آن چشم‌گير است.


مسئول غرفه بحرين در پاسخ به سؤالی درباره نقاط قوت و ضعف نمايشگاه خاطرنشان كرد: من در اين نمايشگاه كمبود خاصی نديده‌ام و معتقدم كه تلاش‌های مؤثر و مثبتی برای برگزاری آن انجام شده است و از خداوند متعال می‌خواهم كه اين تلاش‌ها روز به روز بيشتر شود و رضايت امام خامنه‌ای(مد‌ظله‌العالی) را جلب كند.


وی درباره بخش قرآن و فرهنگ ملل نمايشگاه بيست‌ويكم قرآن گفت: خداوند قرآن كريم را بر پيامبر(ص) به عنوان خاتم پيامبران الهی نازل كرد تا به همه جهانيان ابلاغ كند، بنابراين بايد در همه جهان منتشر شود و مفاهيم قرآن نيز بايد به صورت واقعی در زندگی پياده شود.


العريبی در توضيح بيشتر اين مطلب ادامه داد: امروز بخش قرآن و فرهنگ ملل نحوه انس ملت‌های مسلمان با كلام وحی را به تصوير كشيده و نشان می‌دهد كه آنان تا چه ميزان برای قرآن اهميت قائل بوده و آن را در زندگی پياده می‌كنند.


ابوالعوارف العريبی در بخش ديگری از سخنانش يادآور شد: من با شعار «قرآن و بيداری اسلامی در بحرين» در غرفه بحرين اين بخش حضور پيدا كرده‌ام؛ كشوری كه ملتش مظلوم واقع شده‌اند و حتی قرآن كريم نيز به خاطر هتاكی‌ها و ظلم و جور آل‌خليفه در بحرين مظلوم واقع شده است.


العريبی تأكيد كرد: در بحرين از سوی رژيم حاكم و نيروهايش به قرآن اهانت می‌شود، بسياری از مساجد و حسينيه‌ها در اين كشور تخريب می‌شوند و همان‌طور كه اسلام‌ستيزان آمريكايی قرآن را به آتش می‌كشند، در بحرين نيز نسخه‌هايی از كلام وحی سوزانده و مورد اهانت قرار می‌گيرد و همه اين اقدامات بيانگر نقض انسانيت و ارزش‌های انسانی و بی‌احترامی به ارزش‌های ملت بحرين است.


مسئول غرفه بحرين در پايان تصريح كرد: اميدوارم كه ما بتوانيم از سربازان جمهوری اسلامی ايران باشيم و بخشی از آرمان‌های اين كشور در عرصه فعاليت‌های قرآنی را محقق كنيم.

captcha