ماهی به عظمت رمضان، عيدی به بزرگی فطر می‌طلبد
کد خبر: 1267790
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲
عضو جامعه قاريان قرآن كشور

ماهی به عظمت رمضان، عيدی به بزرگی فطر می‌طلبد

مسلمانانی كه يک ماه روزه و تسلط بر خواسته‌های نفس را به‌منظور اطاعت از خواست الهی پشت سر گذاشته‌اند، پايان اين برنامه عبادی را جشن می‌گيرند و طبيعی است كه ماهی به عظمت ماه رمضان كه سراسر بركات الهی در آن نازل می‌شود، عيدی به بزرگی فطر می‌طلبد.


گروه فعاليت‌های قرآنی: مسلمانانی كه يک ماه روزه و تسلط بر خواسته‌های نفس را به‌منظور اطاعت از خواست الهی پشت سر گذاشته‌اند، پايان اين برنامه عبادی را جشن می‌گيرند و طبيعی است كه ماهی به عظمت ماه رمضان كه سراسر بركات الهی در آن نازل می‌شود، عيدی به بزرگی فطر می‌طلبد.


عباس كيفی بجستانی، عضو جامعه قاريان قرآن كشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان شمالی، گفت: در روز عید فطر، مسلمانان جسم را به‌وسيله غسل كردن پاكيزه كرده و با پوشيدن لباس‌های تميز و خوشبو كردن خود، آن را كامل می‌كنند.


وی افزود: عيد سعيد فطر، از شمار اعياد بزرگ اسلامی است كه به دليل اهميت و عظمت خاص آن، در روايات اسلامی برای اين روز دعاها و اعمال خاصی ذكر شده است. تمامی مسلمانان كه يك ماه روزه و تسلط بر غريزه‌ها و خواسته‌های نفس را به‌منظور اطاعت از خواست الهی پشت سر گذاشته‌اند، پايان اين برنامه عظيم عبادی را جشن می‌گيرند و طبيعی است كه ماهی به عظمت و شكوه رمضان كه سراسر فيض و بركات الهی درآن نازل می‌شود، عيدی به بزرگی فطر می‌طلبد.


كيفی بجستانی ادامه داد: پاكيزگی روح و جان مسلمانان نيز به‌وسيله دعا و مناجات و نماز صورت خواهد گرفت و سرانجام، پاكيزگی اموال و دارايی‌های آن‌ها به وسيله فطريه دادن و كمك كردن به انسان‌های فقير و نيازمند صورت می‌پذيرد.


عضو جامعه قاريان قرآن كشور گفت: عيد فطر، عيد پاكيزگی و طهارت انسان‌هاست تا از اين رهگذر، به فطرت اصلی و حقيقی خويش بازگردند، اين عيد روزی است كه فطرت آدمی به‌واسطه 30 روز اخلاص، شكوفا شده و به معطر كردن فضای زندگی انسان می‌پردازد.


عيد فطر، نمادی از وحدت مسلمانان و ذلت دشمنان است


وی اظهار كرد: عيد فطر، روزی است كه همه مسلمانان جهان در كنار يكديگر به نماز می‌ايستند و به عبادت خداوند متعال می‌پردازند و كام خويش را با حلاوت ذكر او شيرين می‌كنند، عيد فطر، نمادی از وحدت مسلمانان است، وحدتی كه سبب ذلت و نااميدی شيطان و نيزخواری استكبار و دشمنان اسلام می‌شود.


كيفی بجستانی بيان کرد: دشمنان اسلام و مسلمانان با ديدن صف‌های به هم پيوسته مسلمانان درنماز عيد فطر، می‌فهمند كه ديگر جايی برای آنان نخواهد بود و نمی‌توانند اهداف شوم خود را در جوامع اسلامی پياده كنند.


عضو جامعه قاريان قرآن كشور گفت: عيد سعيد فطر به قشر خاصی اختصاص ندارد و تمام طبقات جامعه اسلامی، همه در صف بندگی خداوند به دعا و مناجات با او می‌پردازند و نماز عيدفطر را با شكوهی بسيار به جا آورده و دل‌های پاك شده در ماه رمضان را، آماده دريافت پندهای اخلاقی می‌سازند.


وی گفت: البته بايد به اين حقيقت توجه داشت كه بر اساس فرمايش حضرت علی(ع) اين روز، برای كسی عيد است كه روزه‌اش قبول و نماز و عبادتش پذيرفته شود و آنان كه در استفاده صحيح از برنامه انسان‌ساز ماه رمضان كوتاهی كردند، در پشيمانی و حسرت به سر می‌برند.

captcha