بانك اطلاعات شهدا و ايثارگران پرستاری تشكيل می‌شود
کد خبر: 1277943
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹

بانك اطلاعات شهدا و ايثارگران پرستاری تشكيل می‌شود

بانك اطلاعات شهدا و ايثارگران پرستاری اعم از پرستار، امدادگر و .. با همت كانون پرستاری بسيج جامعه پزشكی به منظور انجام كارهای تحقيقاتی و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت تشكيل می‌شود.



سعيد لك، مدير روابط عمومی سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) با اشاره به اينكه بانك اطلاعات شهدا و ايثارگران جامعه پرستاری تا كنون تهيه و تدوين نشده بود، گفت: تا كنون بانك اطلاعاتی شهدا و ايثارگران جامعه پرستاری به صورتی متمركز وجود نداشته و كار اساسی در اين حوزه انجام نشده بود اگر چه بسيج جامعه پزشكی نيز به جمع‌آوری آثار پزشكان بسيجی اقدام كرده است اما بانك اطلاعات، آثار و اسناد مربوط به ايثارگران و شهدای جامعه پرستاری بيش از اين مقدار است.


حضور فعال پرستاران در دوران دفاع مقدس


وی پيش‌بينی كرد كه آثار مربوط به شهدا و ايثارگران جامعه پرستاری بسيار بيش از اين مقدار باشد كه بسيج جامعه پزشكی جمع‌آوری كرده است چرا كه در زمان دفاع مقدس نيز پرستاران، بهياران، مددكاران، هوشبران، امدادگران و .... حضور فعالی در جبهه‌ها داشتند و شايد اين حضور بسيار بيشتر و پررنگ‌تر از حضور پزشكان بوده و بايد اين حضور نمايانده شود.


لك با اشاره به رايزنی‌های انجام شده برای تشكيل اين بانك اطلاعاتی، افزود: اطلاعات موجود در اين بانك بيشتر به منظور كارهای تحقيقاتی مورد استفاده قرار می‌گيرد تا گام مناسبی در راستای ترويج فرهنگ ايثار و شهادت باشد و اين امر به همت كانون بسيج جامعه پرستاری انجام می‌شود.


اقدامات شاخص بسيج جامعه پرستاری


وی با اشاره به اقدامات شاخصی كه در اين حوزه توسط بسيج جامعه پرستاری در حال انجام است، گفت: مشاركت در طرح چهره به چهره، تشكيل بانك اطلاعاتی و .. از شاخص‌ترين اقدامات كانون بسيج پرستاری است كه بانك اطلاعاتی پس از آماده شدن و جمع‌آوری اطلاعات در دسترس عموم قرار می‌گيرد تا تا مبنايی برای كارهای تحقيقاتی باشدكه گام مناسبی در راستای رسالت بسيج جامعه پرستاری برای ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است.







 سعيد لك:
مشاركت در طرح چهره به چهره، تشكيل بانك اطلاعاتی و .. از شاخص‌ترين اقدامات كانون بسيج پرستاری است كه بانك اطلاعاتی پس از آماده شدن و جمع‌آوری اطلاعات در دسترس عموم قرار می‌گيرد تا تا مبنايی برای كارهای تحقيقاتی باشد

لك افزود: با توجه به اهميت نقش شهدا و ايثارگران در استقلال، آزادی و آبادانی كشور، به‌خصوص شهدای پرستاری كه با حضور كليدی خود در جبهه‌های نبرد حق عليه باطل توانستند نقش موثر و عظيمی را در شرايط بحرانی سال‌های دفاع مقدس ايفا كنند، كانون پرستاری بسيج جامعه پزشكی تصميم به جمع‌آوری اطلاعات و آثار شهدا و ايثار گران كادر پرستاری در سراسر كشور گرفته است.


عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به چاپ آثار ايثارگران و شهدای پرستار در مجموعه‌ای مدون پس از جمع آوری مطالب مربوط به اين حوزه، گفت: سازمان نظام پرستاری 110 هيئت مديره در سراسر كشور دارد كه اطلاعات ايثارگران و شهدای پرستاری از طريق اين هيئت مديره‌ها به عنوان نمايندگان سازمان نظام پرستاری در سراسر كشور جمع آوری خواهد شد.


لك خاطر نشان كرد: اصل آثار جمع‌آوری شده به مركز اسناد ايثارگران ارسال و تصوير اين آثار در فايل‌های بايگانی كانون پرستاری بسيج جامعه پزشكی نگهداری می‌شود.

captcha