سخن‎ گفتن از گزينه نظامی عليه ايران، نشانه بی‎صداقتی امريكايی‎هاست
کد خبر: 1298001
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
حجت‎الاسلام صديقی

سخن‎ گفتن از گزينه نظامی عليه ايران، نشانه بی‎صداقتی امريكايی‎هاست

خطيب جمعه تهران با ابراز اميدواری نسبت به برون رفت جهان از بن‎بست موجود گفت كاخ سفيد بی‎صداقتی به خرج داد و مشت خود را در برابر اين نرمش‎های افشاگرانه باز كرد؛ آنها از باقی ماندن گزينه نظامی روی ميز سخن گفتند و تحريم‎ها را عامل حاضر شدن ايران پای ميز مذاكره خواندند.



به گزارش خبرگزاری بين‎المللی قرآن(ايكنا) حجت‎الاسلام كاظم صديقی امروز 12 مهرماه، در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران با دعوت همگان به تقوا و رعايت حريم حق تعالی و حساسيت در مراعات خط قرمزهای دين در پيش بودن شهادت حضرت جواد الائمه(ع) را گفت و در مورد حضور چند روزه رئيس‎جمهور در مقر سازمان ملل گفت: رئيس‎جمهور در اين سفر، داد مظلوميت ملت قهرمان ايران را به گوش جهانيان رسانده، تحريم های ظالمانه را محكوم و از آرمان‎های فلسطين دفاع كرد و در مسئله سوريه نيز آن جور كه می‎بايد سخن گفت و از اين بابت، خدا را شكر می‎كنيم.


وی خاطرنشان كرد: اسلام، دين صلح و همزيستی مسالمت‎آميز است و در آيات قرآن و دستورات اميرالمؤمنين علی(ع) آمده است كه تا دشمن، مانعی در برابر شما نتراشيده با تعامل مسالمت‎آميز همچون پيمان‎های دفاعی و همكاری داريم همانند پيامبر اسلام(ص) كه با يهود و قبائل گوناگون پيمان‎های مختلف داشتند .


حجت‎الاسلام صديقی با اشاره به فرازی از نامه امام علی(ع) به مالك اشتر كه در آن می‎فرمايند: «اگر دشمن تو را به صلح دعوت كرد، قبول كن اما مواظب باش كه در آن فريب نباشد»، گفت: تعبير «نرمش قهرمانه» يعنی ملت ما ملتی عقلانی، با فرهنگ و عاطفی است كه همه خلق را عائله خدا می‎داند و اميرالمؤمنين علی(ع) نيز در عهدنامه مالك اشتر می فرمايد: «ای مالك! مردم يا برادان دينی تو هستند در خلقت با تو برابرند» لذا ما دلسوز بشريت هستيم و آغازگر هيچ جنگی نبوده و نخواهيم بود، اما در برابر افزون طلبی از امام حسين درس آموخته ايم چرا كه نهضت ما حسينی و رهبر ما خمينی(ره) است.


وی به فضای جديد در كشور پس از انتخابات اشاره و تصريح كرد: دولت با شعار «تدبير و اميد» افكار عمومی را متوقع ساخته و همه از جمله ملت‎های غربی كه از تحريم‎ها آسيب ديده‎اند، اميد دارند با تدبير، اين تحريم های ظالمانه برداشته شود؛ غرب بيش از ما نياز دارد كه تحريم‎ها رفع شود اما گفت‎وگو و تحركات سياسی به منزله تاكتيك‎هايی است كه هر طرف، اشراف بيشتر بر مسائل داشته و با واقع‎بينی پيش رود، صاحب ابتكار خواهد بود.


خطيب جمعه تهران در ادامه گفت: اگر دولت و رئيس‎جمهور با توكل بر خدا، توسل به اهل بيت(ع) و اتكا به ملت شهيد داده‎ای كه در برخورد با مشكلات خسته نمی‎شود، با خلاقيت و پيشتازی با بهره‎گيری از تاكتيك‎های مدرن در اين مسير، پيش رود بر خصم فائق می‎شود و اين خواسته رهبر و ملت ايران است.


وی اظهار كرد: اما همانگونه كه مقام معظم رهبری گفتند اين گفت‎وگوهای سياسی با لبخندها و تعارفات ظاهری سياسی صورت می‎گيرد و ما بايد بدانيم رقيب و حريفمان كيست؟ رقيب ما مثل رقيب در ورزش كشتی است كه ممكن است دست به نرمشی تاكتيكی بزند كه مقدمه‎ای برای پرش او باشد.


حجت‎الاسلام صديقی از جنگ امروز به عنوان جنگ ديپلماسی و اراده‎ها ياد كرد و گفت: ضربات دشمن به ما مسبوق به كودتای 28 مرداد است و دائماً با روش‎های خاص خود، جهان سوم را ضربه فنی كرده اما همانطور كه قصد تجاوز نداريم ضلم نيز نمی‎پذيريم.


وی با ابراز اميدواری نسبت به برون رفت جامعه ايران، منطقه و جهان از بن بست موجود بيان كرد: كاخ سفيد بی‎صداقتی به خرج داد و مشت خود را در برابر اين نرمش‎های افشاگرانه باز كرد؛ آنها از باقی ماندن گزينه نظامی روی ميز سخن گفتند و تحريم‎ها را عامل حاضر شدن ايران پای ميز مذاكره خواندند، اگر اين طور بود بايد در تحريم‎های سخت‎تر قبلی ملت ايران عقب‎نشينی می‎كرد.


خطيب جمعه تهران با تأكيد بر اين كه ملت ايران از آدم‎كشی و خونريزی نفرت دارد، گفت: ما خود دنبال سلاح هسته‎ای نيستيم و معتقديم سلاح‎های هسته‎ای بايد برچيده شود و سخن‎مان اين است كه از حقوق هسته‎ای و اصول خود هيچ‎گاه عقب‎نشينی نخواهيم كرد.


وی ابطال شدن اسطورگی رژيم صهيونيستی در جنگ‎های 33 روزه و هشت روزه با حزب الله و حماس را يادآور شد و با نصيحت به دولتمردان آمريكا برای تحت تأثير قرار نگرفتن در برابر اين رژيم و تغيير لحن درباره ايران، تأكيد كرد: ما تنها گفتار را معيار نمی‎دانيم بلكه منتظر عمل دولت امريكا هستيم.


حجت‎الاسلام صديقی در بخش ديگری از سخنان خود با گراميداشت فرارسيدن هفته نيروی انتظامی، زحمات اين نيرو را در مقاطع مختلف، قابل ستاتش دانست و در توصيه‎ای گفت: نيروی انتظامی كه عهده‎دار وظايف سنگين است بايد رعايت ادب، تواضع و مهربانی را با همه مردم به ويژه متهمان بكند و شرارت‎ها و جرائم به پليس مجوز نمی‎دهد كه با عاملان آن‎ها برخوردی مشابه صورت گيرد.


وی در مورد آغاز سال تحصيلی در دانشگاه‎ها و مدارس، دانشجويان و دانش آموزان را سربازان و آينده سازان مملكت خواند و افزود: امروز، اقتضا می‎كند مسئله علم و اقتصاد جزء اولويت‎ها باشد؛ درست است كه به مذاكرات ادامه می دهيم، اما تكيه مان به دخل است و بايد توجه داشت كه دانش بنيان شدن اقتصاد ما در گرو آرامش دانشگاه ها و اساتيد ماست و در اين راستا اميداوريم دانشگاهيان با وفاداری كه به امام و انقلاب و خون شهدا دارند از حزب بازی دور باشند.


اين گزارش حاكی است حجت‎الاسلام صديقی در خطبه اول نماز نيز با توصيه نمازگزاران به شناخت حُرم و قرق گاه‎های الهی و اجتناب از معاصی به ادامه سلسله مباحث خود در مورد اسرار نماز پرداخت و گفت: اذان واقامه با لفظ جلاله «الله» شروع شده و با آن پايان می يابد، يعنی ما هم هر كاری را با نام، برای، به ياد وبه سوی خدا انجام دهيم.


وی ادامه داد: اذان واقامه به منزله دو نفخ صور اسرافيل است كه با يك دم همه نفوس می‎ميرند با دم ديگر، همه زنده می‎شوند و به اين معناست كه ما هيچ اختياری از خود نداريم و در پيشگاه خدا اظهار تسليم می‎كنيم.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به لطافت تعبير ماضی در قد قامت الصلوه گفت: در حديث داريم كه «ان الانسان فی الصلوه ما دام ينتظر للصلوه»؛ پيامبر عاشق نماز بود و می‎فرمود اگر چشم شما با آشاميدن غذا و نوشيدن آب نور می‎گيرد، نور چشم من نماز است، با اين تفاوت كه من هرگز از نماز سير نمی‎شوم.


وی خاطرنشان كرد: كسی كه همواره به ياد نماز است و لحظه شماری می‎كند كه وقت نماز برسد، خدا او را هميشه نمازگزار به حساب می‎آورد.


حجت‎الاسلام صديقی با اشاره به آيات سوره مباركه نور گفت: اهل بيت(ع) وجودهای نورانی در بيوتی هستند كه كه پايگاه اتصال خلق به خالق است و هر دلی با اين بيوت مرتبط باشد بالا رفته و اگر به آن پايگاه متصل نباشد، امواج صوتی اش به آسمان نمی‎رود.


وی افزود: آن‎ها كه در زندگی فقط بندگی و اجرای دستورات و طلب رضای خدا را می‎كنند، تجارتشان هم عين نمازشان است.


خطيب جمعه تهران با اشاره به اينكه اگر كسی نوافل را به وسيله نذر بر خود واجب كند، خدا او را دائم در حال عبادت می‎نويسد، گفت: ائمه اطهار(ع) هميشه بر ما اشراف دارند به ويژه امام زمان(عج) چشم ناظر خداست و ما در منظر شريف ايشان هستيم، اما در هنگام نماز، عنايت خاصی به ما دارند.

captcha