نرم‌افزار چند رسانه‌ای حافظ رونمايی می‌شود
کد خبر: 1300603
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰

نرم‌افزار چند رسانه‌ای حافظ رونمايی می‌شود

همزمان با سالروز بزرگداشت شمس‌الدين محمد، ملقب به لسان‌الغيب، غزل‌سرای بزرگ و نامی ايران در قرن هشتم، از نرم‌افزار چند رسانه‌ای حافظ در حافظيه شيراز با حضور مسؤلان عالی رتبه كشوری و لشكری رونمايی می‌شود.



به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه قم، مراسم رونمایی با هدف بزرگداشت حافظ، اين شاعر نامی و رونمايی از نرم‌افزار گرانسنگ و فاخر حافظ كه از توليدات مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی است روز پنجشنبه، نوزدهم مهرماه برگزار می‌شود.


لوح فشرده چند رسانه‌ای حافظ شامل بيش از پنج هزار بيت از معتبرترين نسخه موجود و با هدف گردآوری و توليد جامع‌ترين نرم‌افزار چند رسانه‌ای اشعار و ابيات شاعر پرآوازه ايران است.


در اين نرم‌افزار پنج هزار بيت شعر، 18 شرح به‌صورت مكتوب و 207 عنوان صوت، قرائت و شرح گويا با هنرمندی 15 نفر از گويندگان زبده صدا و سيما وجود خواهد داشت.


قرائت كامل ابيات، شرح گويای ابيات، فرهنگ‌نامه واژگان، كتاب‌‌شناسی، عكس و فيلم، فهرست موضوعی استخراج شده از ابيات حافظ بخش‌های مختلف اين نرم‌افزار را تشكيل می‌دهد.


اين نرم‌افزار تك زبانه است و ترجمه متون موجود در اين نرم‌افزار به زبان‌های فرانسه، انگليسی، روسی، تركی، تاجيكی، عربی ارائه خواهد شد.


نگارخانه فيلم و عكس از بخش‌های منحصر به‌فرد اين لوح فشرده است و در اين بخش با توجه به اينكه بيش از 15 ساعت صدا به‌كار برده شده است، بيش از يك هزار فيلم و عكس موجود است.


اين مراسم عصر پنجشنبه، 19 مهرماه به نشانی شيراز، پايين‌تر از دروازه قرآن، چهارراه ادبيات، باغ موزه حافظيه برگزار می‌شود.

captcha