فرهنگ‌سازی در جامعه بر اساس امر به معروف باشد
کد خبر: 1318609
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶

فرهنگ‌سازی در جامعه بر اساس امر به معروف باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی گفت: فرهنگ‌سازی در جامعه بر اساس فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر باشد زیرا این امر دینی، پایه ارزش‌های اسلامی است.


حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر و ارتباط آن با حادثه عاشورا و همچنین ارتباط آن با فرهنگ عمومی یک مسئله بسیار مهم  است.



وی اظهار کرد: فرهنگ‌سازی جامعه اسلامی براساس امربه معروف ونهی از منکر شکل می‌گیرد و باید به این اصل مهم توجه شود، ا سلام برای جامعه بالنده، رو به رشد، شایسته و مطلوب، توجه به  امر به معروف و نهی از منکر را لازم دانسته است.



یعقوبی با بیان اینکه امر به معروف جنبه اثباتی ارزش‌ها و نهی از منکر جنبه سلبی است، اظهار کرد: بایدها و نبایدها در جامعه درگروی این دو جنبه مهم و استراتژی است.



امام جمعه بجنورد گفت: وقتی در جامعه اسلامی سخن از فرهنگ عمومی برگرفته از ارزش‌های اسلامی به میان می‌آید باید برای تحقق این مهم نیز دنبال امر به معروف و نهی از منکر باشیم.



یعقوبی گفت: اگر ایمانمان قوی باشد و معروف‌ها را منتشر و از منکرها جلوگیری کنیم، جامعه‌ای پسندیده و با هویت خواهیم داشت، تضمین‌کننده سعادت و رشد جامعه دینی در گروی توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

captcha