جایزه برای مساجد سازگار با شرایط زیست‌محیطی در بریتانیا
کد خبر: 1331519
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹

جایزه برای مساجد سازگار با شرایط زیست‌محیطی در بریتانیا

گروه بین‌الملل: آژانس اسلامی توسعه و پژوهش بریتانیا با تعیین جایزه‌ای، ضمن آموزش خدمات مفید برای محیط زیست، مساجد این کشور را به اتخاذ راهکارهایی برای سازگاری بیشتر با محیط زیست ترغیب می‌کند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «On Islam»، این طرح از روز شنبه این هفته، 9 آذرماه، از سوی آژانس اسلامی توسعه و پژوهش برای ترغیب مساجد سراسر بریتانیا به سازگار شدن با محیط زیست راه‌اندازی شد.



این جایزه بخشی از کمپین «سبز شدن جامعه من» است که با همکاری آژانس اسلامی توسعه و پژوهش در اروپا (MADE) و بنیاد اروپایی سازمان‌های جوانان و دانشجویان مسلمان (FEMYSO) در حال اجرا است. این کمپین با هدف ترغیب مسلمانان به تمرکز بر بهبود محیط زیست با افزایش آگاهی‌ها در مورد محیط زیست و روش‌های زندگی برای رسیدن به این هدف برگزار شده است.



تعدادی از مساجد در لندن مانند مسجد شرق لندن، مسجد پالمرز و مسجد المنار به سرعت پس از اعلام جایزه وارد عمل شده‌اند.



مسجد سازگار با محیط زیست «النجمی» در منچستر



مسجد «النجمی» واقع در مرکز شهر منچستر الگویی برای مساجد سازگار با محیط زیست است. این مسجد که در سال 2010 تأسیس شد، از چوب‌های تجدیدپذیر و سنگ‌های اصلاح‌شده ساخته شده است.



یک مسجد کاملاً سازگار با محیط زیست نیز در دانشگاه سالفورد در حال ساخته شدن است که تنها از نیروی خورشیدی و نیروی حرارتی زمین استفاده می‌کند.



در این پروژه به نسل جدید اهمیت محیط زیست به‌ویژه از منظر قرآن کریم آموزش داده می‌شود و راهکارهای صرفه‌جویی در انرژی‌های مصرفی و پاکسازی محیط معرفی خواهند شد.

captcha