نمایش آثار خوشنویسی هنرمندان ایرانی در نمایشگاه قرآنی مالزی
کد خبر: 1339533
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷

نمایش آثار خوشنویسی هنرمندان ایرانی در نمایشگاه قرآنی مالزی

گروه بین‌الملل: آثار خوشنویسی هنرمندان ایرانی در نمایشگاه قرآنی «نون و القلم ـ خوشنویسان مسلمان معاصر» کوالالامپور، پایتخت مالزی، به نمایش گذاشته شده است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «The Star»، در این نمایشگاه بیش از 100 اثر خوشنویسی اسلامی 36 هنرمند از هشت کشور جمهوری اسلامی ایران، ژاپن، چین، مالزی، مصر، تونس، سوریه و عربستان به نمایش گذاشته شده است.



در این مجموعه آثار خوشنویسی اسلامی هنرمندان معاصر که انعکاسی از آداب متنوع خوشنویسی در سراسر جهان با تلفیق  خلاقیت است، به نمایش گذاشته شده است.



احمد مصطفی، شارزانی، نصرالله افجه‌ای، کرمعلی شیرازی، ابراهیم الفت، محمد بزرگی، بهروز زین‌دشتی، قربانعلی اجلی، علیرضا محبی، کیارش یعقوبی، علیرضا کریم‌پور، فریدون امیری، محمدرضا عموزاده، یوسف رضایی و میر یعقوب سنگ‌تراش هنرمندان ایرانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه در معرض نمایش گذاشته شده است.



آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه با استفاده از ابزارهای مختلفی مانند جوهر روی کاغذ، رنگ روغن روی کرباس یا اکریلیک روی فایبرگلاس خلق شده‌اند و در دو گالری در موزه هنرهای اسلامی مالزی به نمایش در آمده‌اند.



در این نمایشگاه بخش ویژه‌ای نیز به آثار خطاطان زن مسلمان اختصاص یافته که در آن آثار مریم قنبری، عذرا عقیقی بخشایشی و گلناز فتحی، بانوان هنرمند ایرانی در آن به نمایش گذاشته شده است.



این بخش عرصه‌ای برای معرفی نقش بانوان هنرمند خوشنویس در توسعه هنر خوشنویسی اسلامی است.



نمایشگاه «نون و القلم» تا تاریخ 20 اردیبهشت‌ماه 93 در موزه هنر اسلامی مالزی دایر خواهد بود.

captcha