فراخوان بانوی مسلمان کانادایی برای مبارزه با ممنوعیت حجاب
کد خبر: 1358869
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴

فراخوان بانوی مسلمان کانادایی برای مبارزه با ممنوعیت حجاب

گروه بین‌الملل: یک بانوی مسلمان اهل مونترال، در ایالت کبک کانادا که چندی پیش به خاطر حجابش در ایستگاه مترو مورد حمله قرار گرفت با اعلام فراخوانی مبارزه با ممنوعیت حجاب و دیگر نمادهای دینی در این ایالت را خواستار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «o.canada»، «ثنا عبیدی»، با همکاری خواهرش صفحه فیس‌بوکی به نام «حمایت از یکدیگر» راه‌اندازی کرد و همگان را به اعتراض علیه «منشور ارزش‌های کبک» که استفاده از حجاب و دیگر نمادهای دینی را ممنوع می‌کند، فراخواند.



در این فراخوان از مردم ایالت کبک خواسته شد با استفاده از نمادهای دینی ممنوع شده در این لایحه از جمله حجاب، در محل کار خود حاضر شوند و  مخالفت و اعتراض خود نسبت به تصویب این لایحه را اعلام کنند.



در نتیجه این فراخوان بسیاری از مردم کبک دیروز، 23 دی ماه، با پوشیدن حجاب و استفاده از نمادهای دینی در محل کار خود و اماکن عمومی حضور یافتند و مخالفت خود را ابراز کردند.



قرار است جلسه بررسی لایحه منشور ارزش‌های کبک با نام کامل «تأکید بر ارزش‌های سکولاریسم دولتی و بی‌طرفی مذهبی و برابری زنان و مردان و ارائه چهارچوبی برای درخواست‌های اقامت» امروز، 24 دی ماه، در مجلس شورای ملی کبک برگزار شود.



این لایحه از سوی حزب «پارتی کبکوآ» ارائه شده و از زمان مطرح شدن آن تاکنون ایالت کبک شاهد افزایش خشونت‌های نژادی به ویژه علیه بانوان مسلمان بوده است.

captcha