جلوه‌ای از تعهد و نوع‌دوستی یک معلم در ایلام
کد خبر: 1359426
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵

جلوه‌ای از تعهد و نوع‌دوستی یک معلم در ایلام

گروه اجتماعی: یک معلم معارف اسلامی در روستایی از توابع شهرستان چرداول با تقبل هزینه درمان دانش‌آموز خود جلوه‌ای دیگر از نوع‌دوستی و احساس تعهد معلمان شایسته جامعه اسلامی را نمایان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، یکی از دانش‌آموزان سال اول متوسطه دبیرستان شهید مطهری روستای زنجیره علیا از توابع شهرستان چرداول از فرسودگی دندان‌هایش رنج می‌برد.

این دانش‌آموز روستایی به علت عدم بضاعت مالی توان درمان دندان‌هایش را نداشت؛ بنابراین به خاطر این عارضه او در برخورد با هم‌کلاسی‌هایش احساس حقارت می‌کرد.

محمود حیدرزادی، معلم دینی و قرآن این دانش‌آموز این مسئله را فهمید، او با اهدای حقوق یک ماه خود  که 8 میلیون ریال است، هزینه درمان او را تقبل نمود؛ دانش‌آموز روستایی با انجام موفق درمان بازسازی و ترمیم دندان‌هایش، امروز با روحیه‌ای شاداب به کلاس درس معلم خود بازگشت.

براساس این گزارش، این دانش‌آموز که ازنعمت پدر محروم بوده و سرپرستی او بر عهده مادرش است بعد از مداوا و درمان ترمیم دندان‌هایش، در حالی که لبخند رضایت و امید به آینده در چهره‌اش کاملاً نمایان بود با حضور در کلاس درس تشکر قلبی خود را با جدیت در تحصیل به معلم خود نشان داد.

در همین راستا و به پاس سپاس از این اقدام خداپسندانه، یزدانبخش شریفی، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام کتباً از اقدام نیکوی محمود حیدرزادی تقدیر کرد.

گفتنی است، این معلم فداکار علیرغم اینکه به علت بیماری همسرش دارای مشکلات عدیده‌ای است با پرداخت این مبلغ، نمادی از انسان‌دوستی و رابطه عاطفی معلم و شاگرد را به نمایش گذاشت. 

captcha