زمینه رشد فضائل اخلاقی در نظام خانواده فراهم می‌شود
کد خبر: 1361349
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
حجت‌الاسلام میرعمادی:

زمینه رشد فضائل اخلاقی در نظام خانواده فراهم می‌شود

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در لرستان حفظ دین، فراوانی نعمت، سلامت و امنیت اجتماعی و اصلاح اخلاق را از مهم‌ترین اهداف و برکات ازدواج بیان کرد و گفت: در نظام خانواده زمینه رشد فضائل اخلاقی و دستیابی به جایگاه و ارزش واقعی انسان فراهم می‌شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آ‌باد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با ازدواج و خانواده در سیره پیامبراکرم(ص) افزود: خانواده دیرینه‌ترین و مهم‌ترین گروه انسانی است که از اساس محکم و شالوده‌ای استوار برخوردار است و طبق فرموده پیامبر اکرم(ص) که «هیچ بنیادی در اسلام محبوب‌تر از ازدواج در نزد خدا نیست» بیان‌گر عنایت ویژه ایشان به این امر مقدس است.



وی ضمن تاکید بر لزوم تعجیل در ازدواج جوانان و وساطت در این امر بیان کرد: در دین مبین اسلام واسطه‌گری و فراهم کردن مقدمات ازدواج افراد مستحب است کمااینکه خداوند در آیه 32 سوره نور می‌فرماید: زنان بی شوهر و مردان بی‌زن و کنیزان و بندگان شایسته را به ازدواج یکدیگر درآورید.



حجت‌الاسلام میرعماید حفظ دین، فراوانی نعمت و روزی، سلامت و امنیت اجتماعی و اصلاح اخلاق را از مهمترین اهداف و برکات ازدواج دانست و افزود: از اهداف والای ازدواج حفظ و نگه‌داری انسان از انحرافات اعتقادی و اخلاقی است که به سبب اینکه بهترین راه پاسخ به غریزه جنسی است انسان را از تباهی و آسیب نگه مِ دارد.



امام جمعه خرمآ‌باد اضافه کرد: نبی مکرم اسلام(ص) فرمود: ای جوانان هر کدام از شما که توانایی ازدواج دارید باید ازدواج کند زیرا ازدواج چشم و شهوت را در مقابل گناه بیشتر حفظ می‌کند و مصونیت بیشتری برای انسان فراهم می کند.



حجت‌الاسلام میرعمادی اذعان کرد: به‌واسطه ازدواج خداوند از طریق امدادهای غیبی که به طرفین وعده داده به آنها رزق و روزی عطا می کند، از طرفی چون ازدواج مایه دلگرمی زن و مرد برای ادامه زندگی است، مسئولیت بیشتری برای کسب روزی و تامین هزینه‌های زندگی برای آنها ایجاد می کند.



امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: ثمره دیگر ازدواج به‌وجود آمدن زمینه‌های سلامت و امنیت اجتماعی و کاهش جرم و بزهکاری است کمااینکه پژوهش‌های گسترده‌ای که در کشورهای مختلف صورت گرفته نشان می دهد که ازدواج در سلامت و امنیت اجتماعی نقش مؤثری دارد و حاکی از آن است که جوانان بعد از تشکیل خانواده کمتر به انجام اعمال مجرمانه روی می‌آ‌ورند.



حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی خاطرنشان کرد: در نظام خانواده سعی بر این است تا انسان با دستیابی به فضیلت‌های اخلاقی جایگاه و ارزش خود را دریابد لذا از این روست که پیامبر(ص) فرمود مردان مجرد را زن دهید تا خدا اخلاقشان را نیکو و روزیشان را وسیع و جوانمردیشان را زیاد فرماید.

captcha