آغاز رقابت قرآنی دانشجویان بسیجی در چهاردهمین روز بهمن‌ماه
کد خبر: 1366657
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
رحیم قربانی بیان کرد:

آغاز رقابت قرآنی دانشجویان بسیجی در چهاردهمین روز بهمن‌ماه

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مرکز قرآن و عترت بسیج دانشجویی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج دانشجویی، گفت: این دوره از مسابقات 14 بهمن‌ماه در خراسان رضوی آغاز می‌شود.


رحیم قربانی، رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به نزدیک شدن به برگزاری مرحله نهایی یازدهمین دوره مسابقات قرآن بسیج دانشجویی، گفت: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این جشنواره با تشکیل کمیته‌های مختلف در خراسان رضوی صورت گرفته است.



وی در ادامه با اشاره به اینکه اواخر هفته گذشته برای بررسی وضعیت میزبانی واقدامات صورت گرفته به مشهد مقدس سفر کرده است، افزود: در این بازدید در جریان ریز اتفاقات صورت گرفته، قرار گرفتیم و سایر کارهای اجرایی که قرار است صورت بگیرد نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفتند.



کمک‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی خراسان رضوی به جشنواره



رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: در این بازدید با حضور در جلسه کمیته تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان خراسان رضوی که با حضور نهادهای مختلف این استان برگزار شد، توضیحاتی در مورد این جشنواره به اعضاء ارائه شد، همچنین در این جلسه مقرر شد شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان، همکاری‌های لازم برای برگزاری مناسب این جشنواره را داشته باشد.



آغاز به کار کمیته‌های مختلف جشنواره



قربانی با بیان اینکه کمیته‌های مختلف برگزاری جشنواره قرآن و عترت بسیج دانشجویی تشکیل شده است، اظهار کرد: تاکنون کمیته‌هایی نظیر کمیته ارتباطات، کمیته محتوایی، کمیته اسکان و ... شکل گرفته است، ضمن اینکه بحث فنی و علمی جشنواره بر عهده مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی است.



وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که هزینه برگزاری این جشنواره را استان میزبان متقبل شده است یا مرکز قرآن و عترت، گفت: هزینه‌های برگزاری این جشنواره بر عهده مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی است، البته قرار شده است تا در برگزاری این جشنواره نهادهای استانی نیز همکاری‌هایی داشته باشند.



دستگاه‌های مختلف استانی قول مساعد همکاری داده‌اند



رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی گفت: به عنوان مثال در بحث تبلیغات شهری ویژه جشنواره شهرداری مشهد قول داده است همکاری‌های لاز م را داشته باشد یا دارالقرآن این استان قول مساعد برای برگزاری یک محفل انس با قرآن را داده است و اداره‌کل ارشاد استان نیز در بحث داوری‌ها متقبل برخی همکاری‌ها شده است که باید دید این همکاری‌ها تا چه میزان رنگ واقیعت به خود خواهند گرفت.



قربانی با تأکید بر اینکه صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی قول پوشش رسانه‌ای این جشنواره را داده است، گفت: ورود دانشجویان به شهر مشهد برای آغاز رسمی مسابقات در روز 13 بهمن‌ماه خواهد بود و پس از پذیرش و اسکان، مراسم افتتاحیه صبح روز چهاردهم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.



14 بهمن‌ماه، برگزاری مراسم افتتاحیه



رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: بعد از ظهر روز چهاردهم بهمن‌ماه مسابقات در دانشگاه علوم اسلامی رضوی در رشته‌ها و بخش‌های مختلف برگزار خواهد شد و صبح روز 16 بهمن‌ماه نیز مراسم اختتامیه این مسابقات با معرفی و تجلیل از نفرات برتر پایان خواهد یافت.



وی در ادامه گفت‌وگوی خود با ایکنا در پاسخ به سؤالی در مورد میزان جوایز این دوره از مسابقات نیز یادآور شد: فضای حاکم بر بسیج یک فضای معنوی است و بحث‌های مادی از اهیمت چندانی برخوردار نیست و حضور در برنامه‌های قرآنی برای بسیجیان بسیار مهم و با ارزش‌ است، البته با همه این وجود در بحث جوایز سعی شده است تا جوایزی متناسب با شرکت کنندگان و در حد مسابقات کشوری به برگزیدگان اهداء شود.



حضرت امام حسن عسکری(ع)، محور اصلی جشنواره



یادآور می‌شود، یازدهمین جشنواره قرآن و عترت(ع) بسیج دانشجویی کشور در دو بخش قرآن کریم و عترت(ع) برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در بخش قرآن کریم در رشته‌های حفظ قرآن و قرائت تحقیق در دو بخش بانوان و آقایان به رقابت می‌پردازند و در بخش عترت(ع) نیز رشته‌هایی همچون مداحی، تواشیح و دعا‌خوانی برای آقایان و دکلمه‌خوانی و سخنوری برای بانوان در نظر گرفته شده است.



همچنین مسابقات قرآن و عترت بسیج دانشجویی در هر دوره با محوریت یکی از امامان معصوم(ع) برگزار می‌شود و در این دوره نیز با توجه به یازدهمین دوره آن، محور مسابقات بر اساس سیره و شخصیت امام حسن عسکری(ع) است.

captcha