قرآن تضمین‌کننده سعادت بشر در دنیا و آخرت است
کد خبر: 1368729
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۴

قرآن تضمین‌کننده سعادت بشر در دنیا و آخرت است

گروه فعالیتهای قرآنی: نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان بابیان اینکه قرآن ضامن دنیا و آخرت انسان‌هاست گفت: انسان‌ها باید علاوه بر سلامت جسم به سلامت روحی خود از طریق توجه و عمل به قرآن بپردازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه گلستان، حجت‌الاسلام والمسلمین یدالله غلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان عصر روز پنجشنبه، 10 بهمن در اختتامیه یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی استان گلستان گفـت: قرآن کتاب آسمانی و معجزه جاودان پیامبر(ص) است و انسان‌ها باید علاوه بر سلامت جسم به سلامت روحی خود از طریق توجه و عمل به قرآن بپردازند.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت، تأمین و تضمین‌کننده سعادت بشر در دنیا و آخرت است، افزود: وجه اشتراک قرآن با کتاب‌هایی همچون انجیل و تورات آسمانی بودن آنها است.

حجت‌الاسلام غلامی با بیان اینکه قرآن معجزه جاودان پیامبر اکرم(ص) است، اظهار کرد: معجزات بسیاری در زندگی پیامبر اکرم(ص) وجود دارد . بیش از 3 هزار معجزه در طول زندگی پیامبر اکرم (ص) نقل شده است.

وی در خصوص اینکه قرآن ضامن دنیا و آخرت انسان است، گفت: قرآن جوابگوی همه نیازهای انسان‌ها است و رمز و راز عالم هستی در آن جای گرفته است و دشمنان از همان ابتدای نزول قرآن کریم به مبارزه برخاستند و این دشمنی‌ها تا کنون ادامه دارد.

حجت‌الاسلام غلامی با اشاره به ضعف و نقص‌هایی که در رابطه انسان با قرآن وجود دارد، افزود: باید سعی کرد تا درک خود را نسبت به قرآن افزایش دهیم چرا که تمام مشکلات زمانی رخ خواهد داد که بین قرآن و  عترت جدایی افتد و این دو باید در کنار هم قرار داشته باشند. این کتاب آسمانی جداکننده حق از باطل است و انسان را از ظلمت نجات و به نور خواهد رساند.

وی با بیان اینکه کمال انسان دراین است که خود را به خدا برساند، تصریح کرد: با توجه به اینکه انسان به دنبال راهی است تا خود را به خداوند متعال برساند اما گاهی دچار بی‌راهه می‌شود و بایستی انسان در انتخاب مسیردرست دقت لازم را داشته باشد. همه ما انسان‌ها مسافرانی هستیم که در پایان سفر به خداوند خواهیم رسید اما با تفاوتی که خوبان به جمال و بدکاران به جلال خداوند خواهند رسید.

حجت‌الاسلام غلامی با اشاره به دوران آخرالزمان، افزود: در این دوره که ظلم و تاریکی همه جا را فرا خواهد گرفت نیاز بشر به قرآن بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه این کتاب آسمانی با روح انسان مرتبط است، اظهار کرد: انسان‌ها باید همان گونه‌ای که به فکر سلامت جسمی خود هستند باید به فکر سلامتی روح خود هم باشند چرا که نزدیک بودن به این کتاب مقدس باعث خواهد شد تا از گرفتاری ها و مشکلات رهایی یابیم.

یادآوری می‌شود که در پایان نیز طی مراسمی از نفرات برتر یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی استان گلستان تقدیر شد. نفرات اول در بخش آقایان در رشته حفظ 11 جزء، حامد روشنی و عبدالرحیم محمدلی به ترتیب مقام اول تا دوم این جشنواره را کسب کردند.

همچنین در بخش مداحی، محمد مهدی ملکی نفر اول و ابراهیم سلیمانی نفر دوم این بخش شناخته شده‌اند و در بخش دعاخوانی جواد یوسفی نفر اول و رضا رضایی نفر دوم این بخش از جشنواره معرفی شدند.

بر اساس این گزارش؛ سید امیر باقری در رشته کتبی در بخش آقایان این جشنواره نفر اول شناخته شد. همچنین در بخش بانوان در رشته حفظ 11 جزء، طاهره قاسمی، مهدیه اشرافی و فاطمه مبشری توانستند به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کنند. در بخش قرائت قرآن کریم فاطمه نصیری نفر اول و اعظم السادات مطهری نفر دوم این جشنواره شناخته شدند.

همچنین در بخش دکلمه خوانی، مرضیه یازرلو نفر اول، فاطمه تیموری نفر دوم و فاطمه گرایلی نفر سوم یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی گلستان معرفی شدند.

یادآوری می شود که در بخش سخنوری، فائزه تیموری، سمیرا نامور و ملیحه حسینی توانستند به ترتیب مقام اول تا سوم جشنواره را کسب کنند.

captcha