مسابقات قرآن بسیج دانشجویی فردا آغاز می‌شود
کد خبر: 1369466
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
قربانی خبر داد:

مسابقات قرآن بسیج دانشجویی فردا آغاز می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه یازدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج دانشجویی از روز دوشنبه آغاز می‌شود، گفت: این مسابقات روز چهارشنبه با برگزاری مراسم اختتامیه پایان می‌یابد.


رحیم قربانی، رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه یازدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت بسیج دانشجویی از روز دوشنبه، 14 بهمن‌ماه آغاز می‌شود، گفت: پذیرش شرکت کنندگان امروز آغاز خواهد شد و تا زمان برگزاری مراسم افتتاحیه ادامه خواهد داشت.



وی در ادامه افزود: مراسم افتتاحیه این مسابقات ساعت 9 صبح روز 14 بهمن‌ماه در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار می‌شود؛ در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات علاوه بر محمد ودود‌حیدری، رئیس سازمان بسیج دانشجویی، تلاش شده است تا آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد نیز حضور داشته باشد.



رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: پس از برگزاری مراسم افتتاحیه مسابقات بعد ازظهر روز 14 بهمن‌ماه در سالن‌های مجزا و در دو بخش بانوان و آقایان آغاز می‌شود؛ در روز اول این مسابقات شرکت کنندگان در بخش آقایان در رشته‌های مداحی و دعاخوانی و در بخش بانوان نیز در رشته‌های سخنوری و دکلمه‌خوانی رقابت خود را برگزار خواهند کرد.



قربانی با بیان اینکه مسابقات رشته‌های حفظ و قرائت قرآن کریم نیز از روز دوم رقابت‌ها آغاز خواهد شد، گفت: در صبح روز سه‌شنبه، 15 بهمن‌ماه شاهد برگزاری مسابقات رشته حفظ در دو بخش بانوان و آقایان خواهیم بود و در بعد از ظهر نیز رقابت‌ها در بخش قرائت آغاز خواهد شد، ضمن اینکه در بخش آقایان شرکت کنندگان در این روز در رشته تواشیح نیز به رقابت خواهند پرداخت.



وی در ادامه به برگزاری مسابقات بخش کتبی نیز اشاره کرد و گفت: در بخش کتبی نیز شرکت کنندگان صبح روز سه‌شنبه، 15 بهمن‌ماه به رقابت می‌پردازند؛ ضمن اینکه نشست خبری مربوط به این جشنواره نیز امروز، 13 بهمن‌ماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.



رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه در صورتی که در برخی رشته‌ها به دلیل رقابت فشرده شاهد مرحله فینال باشیم، این بخش در شب 15 بهمن‌ماه برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه نیز روز چهارشنبه، 16 بهمن‌ماه با تجلیل از نفرات برگزیده رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.



یادآور می‌شود، یازدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج دانشجویی با محوریت یازدهمین امام شیعیان حضرت امام حسن عسکری(ع) و به میزبانی دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد برگزار می‌شود.

captcha