برگزاری دومین مرحله آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن در گرگان
کد خبر: 1377156
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱

برگزاری دومین مرحله آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن در گرگان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله شفاهی آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن از 22 بهمن تا 8 اسفند و آزمون کتبی از روز جمعه، 9 اسفند همزمان با سراسر کشور در گرگان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گلستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن دارابی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان روز گذشته، 29 بهمن در جمع خبرنگاران گفت: دومین مرحله آزمون شفاهی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در گلستان توسط اداره اوقاف و امور خیریه گلستان برگزارمی‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان در خصوص دومین مرحله آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم گفت: در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری سازمان اوقاف و امورخیریه برنامه‌هایی برای تربیت حافظان قرآن کریم در دستور کار دارد.

وی با اشاره به برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن کریم، افزود: باتوجه به اینکه این طرح یک طرح چهار ساله است و اکنون دومین سال مشغولیت این طرح است، برنامه‌هایی در راستای آسیب‌زدایی آن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام دارابی طراحی سامانه اطلاعات را یکی از اقدامات این اداره کل دانست و اظهارکرد: تشکیل ستاد راهبردی و نظارت بر طرح ملی درجهت راستا آزمایی به صورت محسوس و نامحسوس در استان‌ها رصد می‌شود.

وی در خصوص تأسیس و راه اندازی مرکز تربیت مربی در قم، گفت: این مرکز توانسته تا کنون 60 دوره با حضور اساتید مشهور و بین المللی برگزار کند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد یکصد و 11 مربی در گلستان برای طرح حافظان قرآن کریم مشغول به فعالیت هستند در راستای ارتقای سطح مربیان تعداد 60 نفر از برادران و خواهران جهت آموزش به قم فرستاده شده اند. وی تصریح کرد: با حمایت اداره کل اوقاف و امور خیریه کشور نیز تاکنون در طرح حافظان قرآن کریم بیش از 510 هزار متقاضی ثبت نام کرده اند که که تعداد 3 هزار و 500 مربی هم مشغول به فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام دارابی افزود: باتوجه به کمبود و نیاز به مربی متخصص در جهت کیفی سازی کلاس های حفظ قرآن کریم تا کنون بیش از هزار 850 مربی به مرکز تربیت مربی قم اعزام شده‌اند.

وی ضمن اشاره به برگزاری مرحله دوم آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم، گفت: این طرح در دو بخش کتبی و شفاهی در حال برگزاری است. مرحله شفاهی این آزمون از 22 بهمن تا 8 اسفند و آزمون کتبی از روز جمعه، 9 اسفند سال جاری همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد. باتوجه به اینکه مجموعه امتیازات این مسابقات 100 نمره است، اگر فردی بتواند 70 نمره آزمون را دریافت کند هم دارای گواهینامه خواهد شد و هم به مسابقات کشوری راه خواهد یافت.

حجت‌الاسلام دارابی خاطرنشان کرد: این آزمون در رشته‌های جزء 30، جزء 20، جزء 15، جزء 10، جزء 2، جزء ی1 و حفظ کل و همچنین حفظ موضوعی قرآن برگزارمی‌شود.

وی اظهار کرد: افراد شرکت کننده در این طرح فقط می‌توانند در یک رشته از مسابقات شرکت کنند. معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان تصریح کرد: ما در راستای تعامل با ادارات و موسسات تفاهم نامه‌ای بین دستگاه‌ها هم چون نیروی انتظامی، سپاه، جامعة القرآن، لشکر 30، مرزبانی، آموزش وپرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی منعقد کرده‌ایم.

وی تفاهم نامه با اداره کل زندان ها را یک کار مهم دانست و افزود: با توجه به ظرفیتی که در این اداره کل وجود دارد مربیانی برای کانون اصلاح تربیت فرستاده شده است

captcha