نگرانی مسلمانان هند از افزایش شانس پیروزی ملی‌گرایان در انتخابات
کد خبر: 1383544
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲

نگرانی مسلمانان هند از افزایش شانس پیروزی ملی‌گرایان در انتخابات

گروه بین‌الملل: با نزدیک شدن زمان انتخابات پرجمعیت‌ترین کشور دموکراتیک جهان، مسلمانان هندوستانی از افزایش شانس پیروزی «ناردرا مودی» سیاستمدار ملی‌گرای هندو که رابطه خوبی با مسلمانان ندارد، ابراز نگرانی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «On Islam»، در میان رقابت‌های انتخاباتی هند، مودی به پیشرفت چشمگیری دست یافته و به محبوبترین سیاستمدار این کشور تبدیل شده است.
البته محبوبیت چندان نمی‌تواند سبب پیروزی او شود زیرا نیروی سیاسی در هند میان مجموعه بزرگی از احزاب محلی تقسیم می‌شود.
خاطره ناخوشایند مسلمانان هند از این سیاستمدار هندوی ملی‌گرا به سال 2002 بازمی‌گردد که وی فرماندار ایالت گجرات بود. در آن زمان بیش از 2000 مسلمان به طرز دلخراشی به دست راهبان هندو کشته شدند.
فاجعه کشتار مسلمانان در پی آن شکل گرفت که زائران هندو در اثر آتش‌سوزی در یک قطار کشته شدند و در ابتدا مسلمانان مسئول این حادثه شناخته شدند اما بعد مشخص شد که این آتش‌سوزی اتفاقی بوده است.
کمتر از 8 هفته به انتخابات هند باقی است و مسلمانان با تشکیل یک کمیته اضطراری تلاش می‌کنند که جامعه اسلامی این کشور را در انتخاب کاندیداهایی که منافع مسلمانان را در نظر خواهند داشت، راهنمایی کنند.
حدود 140 میلیون مسلمان در کشور هند که اکثریت آن‌ را هندوها تشکیل می‌دهند، زندگی می‌کنند که سالیان دراز است که از تبعیض‌هایی که علیه آن‌ها روا داشته می‌شود، شکایت دارند.

captcha