توسل به قرآن، راه برون‌رفت از مشکلات امروزی است/ توجه به تفسیر کلام وحی
کد خبر: 1384223
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲
جهانشاهی:

توسل به قرآن، راه برون‌رفت از مشکلات امروزی است/ توجه به تفسیر کلام وحی

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظ کل قرآن استان مرکزی به بیان برکات قابل توجه حفظ و به ویژه تفسیر قرآن در زندگی هر انسانی پرداخت و تصریح کرد: توکل به خدا در جهت برون‌رفت از مشکلات، رفع نیاز‌ها و حاجات از تأثیرات توسل‌ کردن به کلام وحی و اهل بیت(ع) است.

اشرف جهانشاهی، حافظ کل قرآن استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، نقش قرآن و ترویج فرهنگ آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی را بی‌بدیل عنوان کرد و افزود: نماز و قرآن انسان را به راه راست هدایت می‌کند و چنانچه والدین با مضامین قرآن خو بگیرند، فرزندان نیز به علت طینت پاک خود به کمک این کتاب نورانی به سعادت خواهند رسید.

وی فراگیری قرآن و به ویژه حفظ آن را بسیار مشکل دانست و در ادامه به بیان آثار و برکات این کتاب الهی در زندگی انسان‌ها با وجود سختی‌های آن پرداخت.

مشکلات فعالان قرآنی

حافظ کل قرآن در ادامه اظهار کرد: فعالان قرآنی در جامعه با مشکلاتی روبرو هستند؛ لیکن امید است با گوش سپردن به فرمایشات رهبر انقلاب پرچم اسلام را برافراشته نگه داشته و موجبات هدایت خود و جامعه را فراهم کنند.

وی اسلام را دینی همه‌جانبه و دستورالعملی کامل جهت تربیت انسان‌های کامل عنوان کرد و افزود: با استفاده از آیات نورانی کلام الله مجید باید در همه امور از جمله فرهنگ، سیاست  و ... صاحب‌نظر شد تا مبادا مصداق کسانی باشیم که حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند؛ «هر کس به وقت یاری رهبرش در خواب باشد٬ زیر لگد دشمن بیدار می شود» که این اشتباهات ناشی از بی‌دینی و سستی انسان است.

از ائمه هدی فراوان در مورد اثرات و برکات این کتاب نورانی شنیده‌ایم. اما علاوه بر توجه به ظاهر این کتاب، لازم است بواطن آن نیز که همچون دریای عمیق از معارف است مورد توجه و بررسی قرارگیرد، این موضوع از دید اشرف جهانشاهی غافل نمانده‌ است.

جهانشاهی در این خصوص به بیان برکات قابل توجه حفظ و به ویژه تفسیر قرآن در زندگی هر انسانی پرداخت و تصریح کرد: توکل به خدا در جهت برون‌رفت از مشکلات، رفع نیاز‌ها و حاجات از تأثیرات توسل‌ کردن به قرآن و اهل بیت(ع) است.

آثار حفظ قرآن در سلامت جسمی و روحی انسان

وی یکی از آثار حفظ قرآن را ازدیاد نور چشم و افزایش حافظه عنوان کرد و گفت: حتی تنها نگاه‌ کردن به قرآن و آیات آن موجب نورانیت دل می‌شود که این برای کسب روحیه در جهت زندگی در دنیا بسیار مؤثر است.

جهانشاهی در ادامه بانوان را دعوت به تأسی به قرآن کرد و افزود: بانوان به این طریق می‌توانند اصول خلقت را درک کرده و از بسیاری از آفاتی که امروزه متأسفانه در زندگی زنان از جمله توجه افراطی به مد، لباس، لوازم آرایش و علائق دنیایی اصل قرار‌ گرفته است، مصون بدارد.

حافظ کل قرآن در پایان، خاطرنشان کرد: قرآن استادی کامل برای تمامی انسان‌ها به‌ویژه بانوان است و خداوند متعال با نشان‌ دادن مسیر درست، بسیاری از خطرات و آفات را به‌واسطه توسل به قرآن  از انسان دور می‌کند.

captcha