کاهش جمعیت برخلاف رضای پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است
کد خبر: 1386751
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۶
حجت‌الاسلام صدیقی:

کاهش جمعیت برخلاف رضای پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت تهران گفت: ما نباید بگذاریم جلوی تولید نسل گرفته شود، این معضلی است که از غرب وارد زندگی‌ ما شده و برخلاف رضای پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته، 22 اسفند در رواق امام‌ خمینی(ره) و در جمع زائران و مجاوران امام رضا(ع) با بیان اینکه اصل بشر به برکت وجود امام زمان(عج) است، اظهار کرد: اگر امام روی زمین نباشد، قطعاً زمین اهل آن را تحمل نمی‌کند. یکی از سوز و گدازها و خون جگری که امام زمان(عج) دارند و آن را در پیشوای خدای متعال مطرح می‌کنند این است که ما پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد(ص) را از دست داده‌ایم.

حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه با بیان اینکه پیامبر(ص) پدر امت هستند، گفت: حضرت محمد(ص) می‌فرمایند: من و علی(ع) پدر امت هستیم؛ بنابراین غم هجران پیامبر(ص) برای اهلش خیلی سخت خواهد بود، همان گونه که غم نداشتن پدر برای فرزند بسیار ناگوار است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که امام زمان(عج) نیز از غیبت خود ناراحت هستند، عنوان کرد: هیچ‌کس به اندازه خود امام از غیبت ایشان ناراحت نیست، امام زمان(عج) دستشان در این حوزه بسته بوده و مسلمانان نیز گرفتار هستند.

وجود امام زمان(عج) برای مؤمنان دوا است

وی با تأکید بر اینکه امام زمان(عج) اسم الله هستند، بیان کرد: چون ایشان اسم الله است، وجود نازنین‌شان برای مؤمنان دوا است، مؤمنان اگر درد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تربیتی، خانوادگی دارند درمانش در وجود امام زمان(عج) است.

حجت‌الاسلام صدیقی ضمن انتقاد از برخوردهای نامناسب با نائب امام زمان(عج)، گفت: برخی افراد حرف‌ها و برخوردهای نامناسبی با نائب امام زمان(عج) انجام می‌دهند که باید جلوی این برخورد‌ها گرفته شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه متأسفانه عدد شیعیان در جهان کم است، ابراز کرد: آمار شیعیان نسبت به مسیحیان، مشرکان بی‌دین و دیگر مذاهب دارای عدد کمی است که این امر سبب رنجش و ناراحتی امام زمان(عج) شده است.

وی با طرح این سؤال که چرا باید نسل شیعیان کم باشد، گفت: این برای امام زمان(عج) دردآور است و قطعاً نزد خدای متعال در این خصوص شکایت می‌کنند، ما نباید بگذاریم جلوی تولید نسل گرفته شود، این معضلی است که از غرب وارد زندگی‌های ما شده و برخلاف رضای پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به سخنی از آیت‌الله بهجت، اظهار کرد: این مرجع عالی قدر می‌فرمایند: شیعیان فرزندان حضرت زهرا(س) هستند، اما نمی‌دانم چرا بعضی افراد دل مادرشان را می‌رنجانند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: کثرت نسل شیعیان، کثرت نسل حضرت فاطمه(س) است؛ بنابراین باید زمینه ازدواج جوانان فراهم شده و شاهد افزایش نسل شیعیان نه تنها در ایران بلکه در جهان باشیم. 

captcha