وجود حضرت زهرا(س) نمود همه اسماءالحسنی است
کد خبر: 1386947
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱
حجت‌الاسلام صدیقی:

وجود حضرت زهرا(س) نمود همه اسماءالحسنی است

گروه اجتماعی: ظرفیت وجود تمام عالمیان و نیازهایشان از مجرای وجود حضرت صدیقه طاهره(س) به ثمر می‌رسد، ایشان نه تنها واسطه فیض بلکه مادر خلائق هستند. وجود ایشان نمایش قدرت، رحمت خدا و حکمت خداوند و نمود همه اسماءالحسنی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شامگاه 23 اسفندماه در رواق امام‌ خمینی(ره) حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در جمع زائران و مجاوران امام رضا(ع) با تعبیر آفرینش حضرت زهرا(س) و شباهت این آفرینش به قرآن در انتصاب به خداوند، اظهار کرد: وجود حضرت زهرا(س) فوق ظرفیت ظروفی است که با عنایت ایشان پر می‌شود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ظرفیت وجود تمام عالمیان و نیازهایشان از مجرای وجود حضرت صدیقه طاهره(س) به ثمر می‌رسد، ایشان نه تنها واسطه فیض بلکه مادر خلائق هستند. وجود ایشان نمایش قدرت، رحمت خدا و حکمت خداوند و نمود همه اسماءالحسنی است.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه خداوند فاتحةالکتاب را عصاره همۀ قرآن قرار داده است، گفت: یکی از اسامی سوره فاتحةالکتاب، ام الکتاب است که مطابق با یکی از اسم‌های حضرت زهرا(س) است، لذا می توان دریافت که هم قرآن و هم کتاب تکوین در وجود حضرت زهرا(س) خلاصه شده است.

وی با اشاره به جایگاه شخصیتی حضرت زهرا(س) بیان کرد: هیچ یک از شخصیت‌های ملکوتی عالم با حقیقت حضرت زهرا(س) هم وزن نبودند، ظرفیت امیرالمومنین(ع)، ظرفیت فاطمه طاهره(س) و ظرفیت نبی مکرم اسلام (ص) ظرفیت قرآن است.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: لیلةالقدری که همه ساله ظرف نزول همه فرشتگان آسمان‌ها است در آن لیلة القدر یک قرآن نازل شد، اما در وجود حضرت زهرا(س) به واسطه حضرت علی(ع) 12 قرآن مستتر است.

وی اظهار کرد: بنابراین نقش و رتبه ایشان همانند سوره حمد است که تمامی قرآن در این سوره خلاصه شده است، وقتی که این کتاب آسمانی باز می‌شود انگارهمه قرآن کریم باز شده است. چون چنین نعمتی را خدای متعال داده است که همه عالمیان از آن فیض می‌برند، لذا نتیجه چنین نعمتی را خداوند فرموده است: «فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ؛ براى پروردگارت نماز گزار و قربانى کن»(کوثر/ 2)

وی با بیان اینکه شما هر کاری کنید در برابر این نعمت شکرش ادا نمی‌شود مگر با خواندن نماز، افزود: نماز از خود گذشتن و آینه است، خداوند در این آینه خودش را نشان داده است لذا نمازگزار اگر نمازش واقعی باشد چشم و دلش باز می‌شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه بیان کرد: وقتی که حضرت زهرا(س) در محراب عبادت به نماز می‌ایستادند، نمازشان آن چنان شگفت انگیز بود که خداوند همه ملائک را مخاطب قرار می‌داد که به تماشای این نماز بپردازند بنابراین اگر می‌خواهید مؤمن و از اهل نجات باشید باید از حضرت زهرا(س) نماز عاشقانه خواندن را طلب کنید.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: هر گوشه‌ای از زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) درس تمام عیار تابلوی زندگی را تصویر می‌کند، به سیره زندگی ایشان توجه کنید با اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) زود ازدواج کردند، خداوند فرزندانی پاک و معصوم به ایشان عنایت کرد که این امر نشان می‌دهد باید جوانان را نسبت به ازدواج اسلامی ترغیب کرد.

وی جبهه خانواده بسیار مهم دانست و افزود: این جبهه انرژی، عشق و شوق می خواهد. پدرها و مادرها، مسئولان، فرهنگ سازان و در رأس همه حکومت و دولت باید برای ازدواج دختران و پسران ضمن حمایت مالی، هدایت و فرهنگ سازی داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره مبحث قصاص در خطبۀ فدکیه گفت: در این خطبه یکی از مواردی که حضرت زهرا(س) بدان اشاره داشتند و برجسته کردند مبحث قصاص بود. «اگر بخواهید خونتنان محفوظ بشود و این وحشی های آدم کش از شما بترسند باید حکم قصاص را زنده نگه دارید». متأسفانه در رسانه‌های نظام اسلامی جریانی پیدا می شود که به حکم خداوند معترض می‌شوند و عده‌ای هم به جای اعتراض می گویند که چرا چنین رسانه‌هائی را می بندید؟

captcha