ضرورت ابراز محبت دائم و علنی زوج‌ها به یکدیگر
کد خبر: 1388040
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
صدیقی تأکید کرد:

ضرورت ابراز محبت دائم و علنی زوج‌ها به یکدیگر

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) گفت: ایشان نه تنها همسرشان را دوست می‌داشتند بلکه آن را علنی هم بروز می‌دادند لذا جوانان ما هم این نکته را باید مدنظر داشته و از ابراز محبت دائم و علنی به یکدیگر دریغ نکنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران روز گذشته، 25 اسفند‌ در کارگاه آموزشی زوج‌های شرکت‌کننده در جشن ازدواج دانشجویی در محل سالن صبای مشهد گفت: در فراز و نشیب‌های زندگی نباید از احساس بندگی، فعال بودن و کسب معرفت غفلت کنیم.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) در‌خصوص علاقه به عطر، زن و نماز، اظهار کرد: ایشان نه تنها همسرشان را دوست می‌داشتند بلکه آن را علنی هم بروز می‌دادند و با این کار به جهانیان اعلام کردند که به همسر عشق بورزید لذا جوانان ما هم این نکته را باید مدنظر داشته و از ابراز محبت دائم و علنی به یکدیگر دریغ نکنند.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه مودت به‌معنای بروز محبت است، افزود: زن و مردی که به هم محرم شده‌اند، اگر در خانه به یکدیگر محبت کرده و پاسخگوی نیازهای عاطفی یکدیگر باشند، دیگر به آفت روابط خارج از چارچوب خانواده دچار نمی‌شوند.

آزادی‌های درون خانه، روابط بیرون خانه را محدود می‌کند

امام جمعه موقت تهران، لذایذ مادی و دنیوی زن و شوهر از یکدیگر را نعمت خدا و مایه آرامش خواند و تأکید کرد: آزادی‌های زن و شوهر در رابطه با هم در خانه، محدودیت روابط در بیرون خانه را به‌دنبال دارد.

وی با بیان اینکه عطر زدن نیز موجب تمرکز می‌شود، گفت: این کار افزون بر جلب توجه همسر و رضایت او، سبب افزایش تمرکز فرد در عبادات نیز می‌شود، از همین رو سرعت پرواز معنوی و سیر و سلوک انسان پس از ازدواج هفتاد برابر می‌شود.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به آیه شریفه 187 سوره بقره «هُنّ لباس لَکم و أنتم لباس لَهُنّ، آنان براى شما لباسى هستند و شما براى آنان لباسى هستید»، افزود: لباس برای انسان شخصیت و آبرو می‌آورد و همیشه همراه اوست و انسان بدون لباس از خطرات مختلف در امان نیست لذا زن و مرد باید در کنار هم قرار گیرند و در سایه این همراهی به شناخت برسند.

بدون عشق و رفاقت نمی‌توان از گردنه‌های زندگی عبور کرد

وی با بیان این‌که بدون عشق و رفاقت نمی‌توان بار سنگین زندگی را به سرمنزل مقصود رساند، خطاب به زوج‌های جوان اظهار کرد: اگر می خواهید زندگی همراه با عشق داشته باشید احترام یکدیگر را نگه دارید و از هم مچ‌گیری نکنید.

حجت‌الاسلام صدیقی به همسران توصیه کرد: رفیق هم باشید یعنی در هر شرایطی هوای هم را داشته باشید و در رابطه با یکدیگر، فراتر از رعایت حقوق، به مسائل اخلاقی نیز توجه کنید.

این استاد اخلاق با اشاره به یکی از توصیه‌های شیخ حسنعلی نخودکی در‌خصوص نرنجیدن و نرنجاندن دیگران، یادآور شد: برای این‌که مرنجید و مرنجانید، باید از سعه صدر و متانت برخوردار باشید، همچنین‌ لازم است اخلاص داشته باشید زیرا وقتی کاری(حتی ابراز محبت به همسر) را برای خدا انجام دهید دیگر از هیچ‌کس انتظار تشکر و پاداش نداشته و از بی‌اعتنایی آنان رنجیده نمی‌شوید.

captcha