ابتکار ایکنا در تدارک صمیمانه‌ترین دیدار قرآنیان/ گامی ارزشمند در تحقق شعار سال
کد خبر: 1391552
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴

ابتکار ایکنا در تدارک صمیمانه‌ترین دیدار قرآنیان/ گامی ارزشمند در تحقق شعار سال

گروه فعالیت‌های قرآنی: با تدارک نخستین گردهمایی صمیمانه جامعه قرآنی در روزهای نخستین فصل بهار، برگی تازه در همدلی قرآنیان کشور رقم خورد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سالن همایش‌های این رسانه دیروز شاهد یکی از صمیمانه‌ترین گردهمایی‌های جامعه قرآنی در قالب دید و بازدیدهای عیدانه آغاز سال بود.
بهانه این مراسم فرا رسیدن سال نو و سنت حسنه دید و بازدید بود که هم مورد تاکید فراوان آموزه‌های اسلامی است و هم ریشه در فرهنگ این مرز و بوم دارد که با فرارسیدن سال نو، کدورت‌ها کنار گذاشته شود و به آشتی و همدلی تبدیل شود.

همدلی جامعه قرآنی با وجود اختلاف سلیقه‌ها
وحدت و انسجام در همه جامعه لازم و ضروری است، اما این مسئله بین جامعه قرآنی که به تعالیم و آموزه‌های این کتاب آسمانی اعتصام دارد، بیش از پیش ضروری می‌نمایاند. شاه بیت سخنان مهمانان و اساتید دعوت شده در این مراسم نیز تکیه بر وحدت، انسجام و همدلی بین جامعه قرآنی با وجود اختلاف سلیقه‌ها بود.
خبرگزاری ایکنا در راستای انجام وظایف ذاتی خود برای نخستین بار با همکاری سازمان دارالقرآن‌الکریم اقدام به برپایی این سنت حسنه، یعنی دید و بازدید نوروزی جامعه قرآنی کرد که به گفته مهمانان اقدامی بسیار زیبا بود که جای خالی آن سالیان سال در این ایام احساس می‌شد.

استقبال از دیدار جامعه قرآنی
نکته مهم در این برنامه این بود که از این دیدارها، بستری شد تا قرآنیان فارغ از همه جناح‌ها، گروه‌ها، سلایق و طیف‌ها به دور از این تقسیم‌بندی‌ها دور هم صمیمانه جمع شوند و کدورت‌ها را با آغوش گرفتن هم، کنار بگذارند؛ هر چند در این مراسم غایب‌هایی نیز از دستگاه‌ها وجود داشتند، اما با نگاهی به حضار می‌شد دریافت که استقبال خوبی از این دعوت صورت گرفته است.

ایجاد ظرفیت‌های جدید قرآنی
از دیگر برکات اجتماع قرآنیان این است که ظرفیت‌های جدیدی در این دیدارها ایجاد می‌شود؛ به طور نمونه می‌توان به پیشنهاد لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که عنوان کرد: در صورت تداوم این جلسات، مجلس شورای اسلامی آمادگی میزبانی دوره دیگر این نشست‌ها را دارد.
عباس سلیمی، پیشکسوت جامعه قرآنی، طبق احادیث و روایات، اجتماع مؤمنان را مساوی با نزول برکات الهی عنوان کرد و گفت که بر اساس آیات قرآن کریم زمانی که مؤمنان در یک جا تجمع می‌شوند، خداوند دعاهای آنها را مستجاب می‌کند که البته امیدواریم چنین برنامه‌هایی که به منظور تجمع مدیران و اعضای جامعه قرآنی است، همواره تداوم داشته باشد.
این تجربه موفق نشان داد که اگر برنامه‌ای با خلوص نیت و به دور از مسائل حاشیه‌ای تدارک دیده شود، جامعه قرآنی با حضور حداکثری خود به این دعوت لبیک می‌گوید؛ این روند می‌تواند به الگویی مناسب برای هم‌افزایی ارتقای سطح همکاری بین‌ دستگاه‌ها و جامعه قرآنی قرار گیرد.
در سالی که مقام معظم رهبری، مسئله فرهنگ و مدیریت جهادی را در نظر قرار داده‌اند، این قبیل اجتماعات ک مقدمه‌ای کارآمد برای برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر، تعامل و همکاری است، اهمیت ویژه‌ای به خود می‌گیرد که همگان باید برای تحقق منویات معظم‌له در این مسیر گام برداریم.

captcha