مسجد شیخ انصاری نجف؛ پایگاهی برای فراگیری علوم دینی
کد خبر: 1405567
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶

مسجد شیخ انصاری نجف؛ پایگاهی برای فراگیری علوم دینی

شعب خارجی: مسجد شیخ مرتضی انصاری در نجف اشرف همان مکانی است که روزگاری امام خمینی(ره) بعد از اقامه نماز جماعت، درس خارج ولایت فقیه را به زبان فارسی برای طلاب ارائه می‌داد؛ این مسجد همچنان پایگاهی برای فراگیری علوم دینی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه غرب آسیا، این مسجد که با مساعدت و تحت نظارت شیخ مرتضی انصاری در محله «حُوَیش» بنا شده، محل برگزاری جلسات درس بزرگان حوزه نجف از جمله سید محمد کاظم یزدی بوده و امام خمینی (ره) در سال‌های تبعید و اقامت در نجف، در این مسجد به اقامه نماز جماعت و تدریس می‌پرداخت.

حضرت امام خمینی (ره) در این مسجد درس خارج فقه و اصول و کتاب ولایت فقیه را به زبان فارسی برای طلاب تدریس می‌کرد و حتی بزرگانی ازعلما مانند آیت الله شهید محمدباقر صدر، شاگردان خود را پای درس ایشان می‌فرستادند؛ اگرچه زبان فارسی نمی‌دانستند.

هم‌اکنون هفت هزار طلبه در نجف اشرف مشغول فراگیری دروس معارف دینی و حوزوی از مقدمات تا سطوح عالی هستند و مسجد شیخ انصاری یکی از مراکزی است که در حال حاضر بیشتر در آن دروس سطح (مقدمات، سطح 1 و 2 و خارج)تدریس می‌شود.

یادآورمی‌شود که وظیفه احیا و بازسازی مساجد نجف اشرف را که مساجد بزرگ آن بالغ بر ۱۰۰ مسجد است، دیوان وقف شیعی عراق برعهده دارد.

captcha