نقش کلیدی دستگاه تعلیم و تربیت در جریان فرهنگ‌سازی تمدن اسلامی
کد خبر: 1411334
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
حجتت‌الاسلام عبادی‌زاده بیان کرد:

نقش کلیدی دستگاه تعلیم و تربیت در جریان فرهنگ‌سازی تمدن اسلامی

گروه اندیشه: استاد حوزه و دانشگاه استان هرمزگان گفت: دستگاه تعلیم و تربیت در جریان فرهنگ‌سازی تمدن اسلامی نقش کلیدی را ایفا می‌کند و بیشترین تأثیرگذاری را دراین زمینه دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ازهرمزگان، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده، استاد حوزه و دانشگاه  امروز، پنجم خرداد در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش رودان اظهار کرد: لازمه تحقق امربه معروف ونهی از منکر، ایجاد آمادگی در خود و شناخت و آشنایی با معروف و منکر است.

وی با اشاره به سخنان رهبری در مورد سبک زندگی اسلامی افزود: هدف اصلی انقلاب اسلامی، ایجاد تمدن اسلامی در کشور بوده است و سنگ بنای ایجاد این تمدن، جریان زندگی به سبک اسلامی در جامعه است.

عبادی زاده بیان کرد: سبک زندگی اسلامی در همه ابعاد ازجمله سبک اسلامی در مسکن، تعاملات اجتماعی، زندگی خانوادگی، ایجاد فضای شاداب، مسائل آموزشی وغیره باید دیده شود.

استاد حوزه و دانشگاه استان هرمزگان خاطرنشان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت در جریان فرهنگ سازی تمدن اسلامی نقش کلیدی را ایفا می‌کند و بیشترین تأثیرگذاری را دراین زمینه دارند.

وی یادآورشد: شخصیت وجودی هر فردی در خانواده آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و تبیین می‌شود و سرنوشت حرکت جهادی در راستای نهادینه کردن فرهنگ و زندگی اسلامی و ایرانی در آموزش و پرورش رقم خواهد خورد.

عبادی‌زاده با بیان اینکه تمام فرهنگیان در هر پست و مسئولیتی که دارند باید همگام و با انگیزه، باور و مسئولیت پذیری دست به اصلاح فرهنگ اسلامی در جامعه بزنند، اظهار کرد: دولت باید بیشترین سرمایه‌گذاری را برای ایجاد فرهنگ اسلامی به آموزش و پرورش اختصاص دهد نه در دانشگاه‌ها، چون تشکیل ابعاد شخصیتی هر فردی در دستگاه تعلیم تربیت رقم می خورد و دانشگاه‌ها محل ثمردهی افراد است.

captcha