اجرای دو اثر «ابر کرامت» و «نور جاودان» توسط گروه تواشیح طارق
کد خبر: 1411421
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۹
امروز در تبریز انجانم می‌شود؛

اجرای دو اثر «ابر کرامت» و «نور جاودان» توسط گروه تواشیح طارق

گروه هنر: گروه بین‌المللی تواشیح طارق تبریز، امروز ششم خرداد در هجدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز صدا و سیمای استان‎ها، دو اثر با عناوین «ابر کرامت» و «نور جاودان» را اجرا خواهد کرد.

سیدمحمدحسین بلاغی مبین، مسئول گروه بین‌المللی تواشیح طارق درگفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی اظهار کرد: امروز، ششم خرداد در مراسم افتتاحیه هجدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز صدا و سیمای استان‎ها، اثر «ابر کرامت» با موضوع مبعث رسول اکرم(ص) و «نور جاودان» با موضوع نعت پیامبر(ص) را اجرا خواهیم کرد.
بلاغی افزود: چهارشنبه، هفتم خرداد نیز در همایش تجلیل از بانوان قرآن‌پژوه که در سالن اجلاس سران کشور در تهران برگزار خواهد شد، با همکاری گروه بین‌المللی تواشیح طه تبریز، درقالب گروه منتخب آذربایجان و شمال‌غرب کشور، قطعه‌ای با عنوان «عَلیّ‌َاَلوَصی» به مدت 9 دقیقه با آهنگ‌سازی اعضای گروه، درمدح امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) اجرا می‌کنیم.
وی اضافه کرد: بعدازظهر همان روز، در مراسم سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، اثر مذکور را با همان کیفیت اجرا خواهیم کرد.
بلاغی از تولید آلبومی با عنوان «قانلی شفق» و با محوریت مدیحه‌ها و نوحه‌های ترکی آذری توسط گروه تواشیح طارق خبر داد که امسال روانه بازار خواهد شد.
مسئول گروه بین‌المللی تواشیح طارق تولید آلبومی با عنوان «ولایت امام علی(ع)» را اقدامی درهمین راستا خواند و ادامه داد: این آلبوم به زبان ترکی استانبولی در حال تولید توسط گروه می‌باشد که قرار است این آلبوم در کشور ترکیه توزیع شود.
یادآور می‌شود، گروه بین‌المللی تواشیح طارق تبریز از سال 1381 در تبریز تأسیس شده و در طی 13 سال فعالیت مستمر خویش، 7 رتبه ممتاز کشوری را کسب کرده است.
این گروه علاوه بر استان آذربایجان شرقی و دیگر استان‌های ایران، بیش از 120 اثر در کشورهایی همچون پاکستان، آذربایجان، ترکیه، آلمان، هلند، فرانسه، بلژیک، عربستان و اوگاندا، در موضوعاتی از قبیل مناجات، نعت پیامبر اکرم(ص)، مدح اهل‌بیت(ع) و شعائر اسلامی اجرا کرده است.

captcha