آگاهی‌بخشی دینی؛ راهکار مبارزه با تبلیغ فرقه‌های انحرافی
کد خبر: 1417589
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
عضو شورای شهر هیدج مطرح کرد:

آگاهی‌بخشی دینی؛ راهکار مبارزه با تبلیغ فرقه‌های انحرافی

گروه اندیشه: صغری مرسلی با اشاره به شنیده شدن زمزمه‌هایی از تبلیغ عرفان‌های نوظهور و فرقه‌های انحرافی در کشور، گفت: راهکار مبارزه با این انحرافات، بالا بردن آگاهی‌های دینی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، صغری مرسلی، عضو شورای شهر هیدج روز گذشته، 24 خردادماه، در جلسه کمیته فرهنگی بانوان این شهر، با بیان این‌که انجام اقدامات بیشتر در زمینه مسائل فرهنگی شهر ضروری است، گفت: کار فرهنگی اقدامی زمان‌بر و گسترده است و منحصر به یک بُعد نیست.
وی افزود: برای تمرکز بیشتر بر روی مسائل مختلف، کمیته‌های مختلفی تشکیل شد تا در راستای فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف اقدامات لازم را انجام دهد.
مرسلی با اشاره به این‌که متأسفانه اسراف و چشم‌و‌هم‌چشمی در جامعه ما زیاد شده است، اظهار کرد: رواج هزینه‌های بی‌مورد در زندگی باعث تحمیل هزینه‌های بیشتر بر مردان و رواج آداب و رسوم غلط در جامعه شده است که این امر می‌تواند زمینه‌ساز اختلاف زوج‌ها در زندگی مشترک نیز باشد و انجام فعالیت‌های فرهنگی و درگیر کردن زنان در دخل و خرج خانواده کمک شایانی به کاستن از این امر می‌کند.

ماهواره‌ها، بنیان خانواده‌ها را نشانه گرفته‌اند
عضو شورای شهر هیدج با اشاره به گسترش استفاده از ماهواره و با بیان این‌که ماهواره‌ها بنیان خانواده‌ها را نشانه گرفته‌اند، ادامه داد: خانواده‌ها نقش تأثیرگذاری در راستای آگاه‌سازی فرزندان از مضرات ماهواره‌ها و برنامه‌های هدایت‌شده شبکه‌های فارسی‌زبان آن دارند و والدین باید تا حد امکان از ورود ماهواره به خانه جلوگیری کنند، نه این‌که خود پیشقدم استفاده از آن باشند.
وی با اشاره به شنیده شدن زمزمه‌هایی از تبلیغ عرفان‌های نوظهور و فرقه‌های انحرافی در کشور، عنوان کرد: راهکار مبارزه با این انحرافات، بالا بردن آگاهی‌های دینی در جامعه است.
مرسلی در پایان با اشاره به این‌که دین اسلام دارای دستورات فراوان در زمینه‌های گوناگون است، یادآور شد: با آگاه‌سازی جامعه به‌ویژه بانوان از این دستورات می‌توان به زندگی بهتر افراد در جامعه کمک کرد.

captcha