برگزاری مسابقه وبلاگ‌نویسی «سواد‌آموزی» در بوشهر
کد خبر: 1418404
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱

برگزاری مسابقه وبلاگ‌نویسی «سواد‌آموزی» در بوشهر

گروه مجازی: معاون سواد‌آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر از برگزاری مسابقه وبلاگ‌نویسی «سواد‌آموزی» در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، غلامرضا دانش‌فر، معاون سواد‌آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر در جلسه هماهنگی و همکاری نهضت سوادآموزی و بسیج سازندگی استان بوشهر که در سالن کنفرانس این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های تکنولوژی‌های نوین می‌تواند ما را برای رسیدن به اهدافمان بسیار کمک کنند.

وی بیان کرد: امروزه با گسترش اینترنت و دیگر تکنولوژی‌های نوین این ابزار مورد استفاده افراد در سنین مختلف در جامعه و همچنین به‌عنوان یک ظرفیت برای فعالیت‌های مختلف علمی، هنری، فرهنگی، دینی و آموزشی تبدیل شده است.

دانش‌فر افزود: امروزه وبلاگ‌ها به محل تبادل نظرات مستقیم مردم با مسئولان شده‌اند و برخی خبرگزاری‌ها نیز قسمتی از رسانه خود را به این صداهای مردمی اختصاص داده‌اند.

وی بیان کرد: در این راستا حوزه سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد برای وارد کردن فرهنگ سوادآموزی در بین فضای مجازی مسابقه وبلاگ‌نویسی را برگزار کند.

معاون سواد‌آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: موضوع و محتوای وبلاگ‌نویسی باید شامل مطالب علمی، پژوهشی، تجارب سوادآموزی کشورهای منطقه موفق در سوادآموزی، معرفی طرح‌ها، برنامه‌ها، روش‌ها، شیوه‌ها و معرفی نظام آموزشی و اداری سوادآموزی کشورها، پرداختن به معضلات و چالش‌های سوادآموزی در جامعه و ارائه راهکارهای کاربردی در راستای جامع‌پذیر کردن سواد‌آموزی باشد.

دانش‌فر ضمن اشاره به اینکه ثبت نام برای شرکت در مسابقه تا پایان شهریورماه امسال است، تأکید کرد: هر فرد تنها می‌تواند یک وبلاگ  در مسابقه شرکت دهد.

وی گفت: وبلاگ طراحی شده باید تا پایان نیمه اول سال حداقل دارای ۲۰ مطلب با موضوع سوادآموزی باشد و مدیر وبلاگ لازم است تا تاریخ ذکر شده آدرس وبلاگ خود را به پست الکترونیک سازمان نهضت سوادآموزی به آدرس IMOIRAN@.MEDU.IR ارسال کنند.

معاون سواد‌آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: زمان برگزاری مراسم تقدیر از وبلاگ‌های منتخب در هفته سوادآموزی یعنی هفتم دی‌ماه سال جاری خواهد بود.

تلاش برای به‌ حداقل‌ رساندن بی‌‌سوادان استان بوشهر

وی نیز به آمار بی‌سوادان استان اشاره کرد و گفت: گام‌های بسیار بلندی در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان بوشهر صورت گرفته است و تلاش داریم تا آمار بی‌سوادان استان به صفر برسد.

دانش‌فر گفت: امید است که با توافق انجام شده با بسیج سازندگی، بی‌سوادی در استان و نقاط محروم آن به حداقل رسیده و شاهد گسترش فرهنگ سوادآموزی باشیم.

سرهنگ پاسدار ذوالفقار عباسی‌فر، مسئول بسیج سازندگی استان بوشهر نیز در این جلسه اظهار کرد: توسعه علم و دانش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی یک کشور است و برای اینکه جامعه‌ای پویا و توسعه یافته داشته باشیم باید در این مسیر حرکت کنیم.

مسئول بسیج سازندگی استان بوشهر بر لزوم تلاش برای علم‌آموزی همه افراد جامعه تأکید کرد و افزود: گام‌های بسیار مهمی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان بوشهر صورت گرفته است و به موفقیت‌های بسیار خوبی در این زمینه دست یافته‌ایم.

وی ادامه داد: با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم بسیج سازندگی و وجود پایگاه‌ها و اقشار مختلف بسیج می‌توان در ریشه‌کن کردن بی‌سوادی گام‌های بزرگی برداشت.

عباسی‌فر با بیان اینکه رفع محرومیت و کمک به نقاط محروم یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بسیج سازندگی است، تصریح کرد: بسیج سازندگی در راستای اجرای تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر محرومیت‌زدایی و مردم یاری در مناطق محروم و مرزی کشور فعالیت می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی استان بوشهر در پایان به خدمات گسترده بسیج سازندگی در ابعاد مختلف و در همه شهرها و روستاهای کشور اشاره کرد و گفت: امروزه خدمات بسیج سازندگی به نقاطی رسیده است که تا به حال کمترین خدمات دولتی به آنجا رسیده بود.

یادآور می‌شود، هدایت و ترغیب اقشار و متخصصان بسیج به اجرای سوادآموزی از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در این نشست بود و توافقاتی برای همکاری بسیج سازندگی با نهضت سوادآموزی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان بوشهر صورت گرفت.

captcha