برگزاری طرح اوقات فراغت در 160 پایگاه در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 1418805
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
در راستای جذب جوانان به مسجد صورت می‌گیرد؛

برگزاری طرح اوقات فراغت در 160 پایگاه در چهارمحال و بختیاری

گروه هنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری طرح اوقات فراغت در 160 پایگاه در سراسر استان در راستای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری 27 خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، این اداره کل را متولی طرح اوقات فراغت دانست و گفت: همه برنامه‎های طرح اوقات فراغت توسط دبیرخانه کانون‌های طرح اوقات فراغت اجرا می‌شود.

وی جذب نوجوانان و جوانان به مساجد از طریق برگزاری کلاس‎های متنوع فرهنگی- هنری را هدف از برگزاری طرح اوقات فراغت عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به آغاز ثبت نام طرح اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: ثبت نام از 15 خرداد سال جاری شروع شده و نوجوانان و جوانان با مراجعه به کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد سراسر استان می‎توانند در این طرح ثبت نام کنند.

کارگران با بیان اینکه طرح اوقات فراغت 19خردادماه همزمان با ولادت حضرت علی اکبر(ع) افتتاح شد، تصریح کرد: کلاس‎ها به صورت رسمی از یکم تیر ماه شروع و اختتامیه طرح اوقات فراغت نیز یکم شهریور برگزا خواهد شد.

به گفته وی، کلاس‌های طرح اوقات فراغت در چهار بخش؛ اعتقادی، قرآن و احکام نماز، بخش رایانه و هنرهای تجسمی- نمایشی برگزار می‌شود.

وی  به کلاس‏های فوق برنامه نیز اشاره کرد و افزود: کلاس‏های فوق برنامه تحت عنوان اردوهای سیاحتی- زیارتی درون و برون استانی، استفاده از امکانات ورزشی، بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزاری کلاس‎های مذهبی، محافل انس با قرآن، دعوت از قاریان برتراستانی و کشوری در ایام ماه مبارک رمضان، جلسات قرآنی، مسابقات متنوع کتاب خوانی را از دیگر برنامه‎های طرح اوقات فراغت آسمانی‎ها برشمرد.

حجت‎الاسلام مراد یوسفی، مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی- هنری مساجد چهارمحال وبختیاری نیز در این نشست از برگزاری طرح اوقات فراغت در 160  پایگاه در 9 شهرستان استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه 364 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان وجود دارد، اظهارکرد: 60درصد کانون‎های فرهنگی- هنری در روستاها و 40 درصد در شهرستان‎ها وجود دارد.

captcha