۱۰ هزار و ۵۰۰ یتیم چشم‌انتظار حمایت خیرین و نیکوکاران / طرح ایتام منتظر حضور من و شما
کد خبر: 1427635
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴

۱۰ هزار و ۵۰۰ یتیم چشم‌انتظار حمایت خیرین و نیکوکاران / طرح ایتام منتظر حضور من و شما

گروه جامعه: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی‌(ره) از خیرین و نیکوکاران دعوت کرد امسال نیز در طرح حمایت از بیش از ۱۰ هزار نفر از ایتام نیازمند شرکت کنند.

علی‌محمد ذوالفقاری،  معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: کمیته امداد در زمینه حمایت مالی و معنوی از ایتام برنامه‌های زیادی را تدوین و در دست اجرا دارد. در حال حاضر بالغ بر 10 هزار و 500 یتیم که از نعمت پدر و یا مادر و گاهأ از نعمت هر دور محروم بوده و با سختی روزگار می‌گذرانند، نیازمند حمایت جدی مادی و معنوی ما هستند تا بتوانند در جامعه با موفقیت و به آسودگی زندگی کنند.

نحوه شناسایی و معرفی ایتام به کمیته امداد

ذوالفقاری در ادامه بیان کرد: از این تعداد چهار هزار یتیم زیر نظر مستقیم کمیته امداد مورد حمایت صددرصدی بوده و مابقی از این کودکان هم با مشارکت و حمایت خیرین و نیکوکاران و زیر نظر این نهاد حمایتی امرار معاش می‌کنند.

وی درخصوص نحوه شناسایی و معرفی ایتام به کمیته امداد گفت: برخی از این ایتام خود معرف هستند و جمعی توسط خیران محلی، مسئولان، نمایندگان مجلس، ائمه جماعات و دیگر مسئولان به این نهاد معرفی می‌شوند که پس از بررسی کارشناسان و مددکاران تحت حمایت این کمیته در می‌آیند.

اجرای طرح شبکه نیکوکاری خانواده‌های نیازمند

ذوالفقاری در ادامه با بیان اینکه امسال نیز با اجرای طرح شبکه نیکوکاری خانواده‌های نیازمند در سطح محله‌ها حمایت از ایتام رشد قابل قبولی داشته است، تصریح کرد: هر قدر حامیان و نیکوکاران وارد عرصه خدمت به ایتام شوند خدمات بهتری به این مددجویان ارائه خواهد شد بر این اساس هر ساله از افراد نیکوکار دعوت می‌شود یک یا چند کودک را به صورت مالی و معنوی تحت حمایت خود قرار دهند.

حمایت با پرداخت ماهیانه بیش از 30 هزار تومان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، تصریح کرد: هر نیکوکاری تنها با پرداخت ماهیانه بیش از 30 هزار تومان خود را حامی یک کودک یتیم معرفی و حمایت‌های مالی و معنوی خود را به ایتام سراسر کشور ارائه کرده و سیره یتیم‌نوازی اهل‌البیت(ع) را سرلوحه کار خیر خود قرار دهد.

وی از همه افراد جامعه خواست با مراجعه به دفاتر کمیته امداد محل زندگی و کار خود با پذیرفتن حمایت از ایتام مشکل بزرگی از مسیر زندگی ایتام بردارند.

captcha