اسلام، معتدل‌ترین مسائل را برای حجاب زنان در نظر گرفته است
کد خبر: 1428764
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
معاون هنری ارشاد فارس:

اسلام، معتدل‌ترین مسائل را برای حجاب زنان در نظر گرفته است

گروه اجتماعی: توانگر زمین با اشاره ادیان ابراهیمی گفت: دین اسلام ساده‌ترین و معتدل‌ترین مسائل را برای پوشیدگی زن در نظر گرفت که احکام آن بسیار سهل‌تر از بقیه احکام ادیان ابراهیمی بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، نخستین کارگاه آموزشی حجاب و عفت با موضوع پوشیدگی و پاکدامنی  امروز، 21 تیر در شهرستان سپیدان برگزار شد.
این برنامه ابتدا با تلاوت کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی آغاز شد و سپس صابر سهرابی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سپیدان به بیان اهداف برگزاری برنامه پرداخت و گفت: هدف از برگزرای این کارگاه آموزشی، تحقق بخشی از دغدغه‌ها و منویات مقام معظم رهبری پیرامون مسئله فرهنگ و حجاب است.
محمدرضا توانگر زمین، معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی فارس نیز در این کارگاه با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی پوشش در ایران، گفت: پوشش زن امری وارداتی نیست و اسلام آن را تائید کرده است و ما در ایران شاهد پوشش و پاکدامنی و حساسیت ویژه و غیرت و تعصب فرهنگ اجتماعی در مورد بانوان هستیم این در حالیست که بسیاری از فرهنگ‌ها به ویژه در  فرهنگ اعراب چنین چیزی رایج نبود.
وی با ذکر اجمالی تاریخ دوران مختلف تاریخی ایران و مستندات اهمیت و ارزش زن را در فرهنگ ایران در کلیه دوران‌های تاریخی قبل از اسلام  نقش و اهمیتی بسزا و قابل تأمل دانست و گفت: پوشش در ایران باستان امری بدیهی بود ودر کنار بسیاری از احکام و فرامین دینی وآیینی که در آن زمان وجود داشت و تائید آن قوانین و فرهنگ موجود توسط دین مبین اسلام سبب احساس قرابت و نزدیکی این دین به دین اقوام ایرانی قبل از اسلام به ویژه زرتشتیان شد و بدین جهت بود که اسلام به راحتی در ایران پذیرفته شد.
توانگر زمین عنوان کرد: ایرانیان دین اسلام را پذیرفتند اما مفتون مذهب غالب نشدند و خود مذهب ناب علوی را استخراج کردند و بدان روی آوردند این در حالی بود  که بسیاری از کشورهایی که به اسلام گرویدند اکثراً با ضرب شمشیر و تهدید و لشکرکشی بود و به راحتی و بدون هیچ مقاومتی و مذهب غالب را پذیرفتند که این خود نشانی دیگر از غنا، تعالی اندیشه و فرهنگ و افتخاری دیگر برای ایرانیان بود.
این مقام فرهنگی با اشاره ادیان ابراهیمی ابراز کرد: دین اسلام ساده‌ترین و معتدل‌ترین مسائل را برای پوشیدگی زن در نظر گرفت که احکام آن بسیار سهل‌تر از بقیه احکام ادیان ابراهیمی به ویژه آیین قوم یهود بود.
وی با اشاره به تاریخ پوشیدگی زن در اروپا وامریکا سرآغاز وضعیت کنونی را از نیمه دوم قرن نوزده دانست و گفت: در کلیه کشورهای اروپایی و آمریکایی پوشیدگی و پاکدامنی زن امری بدیهی  و تائید شده از مراکز دینی زمان خود به ویژه کلیسا  و کنیسه‌ها بود تا بدانجا  که سخت‌گیری‌ها و احکام بسیار سنگین در این زمینه لحاظ شده بود، بسیار توهین‌آمیز بود و این در حالی بود که معتدل‌ترین احکام در دین مبین اسلام قرار داشت.

captcha