رویکرد نامناسب نمایشگاه قرآن مشهد نسبت به تشکل‌های مردمی
کد خبر: 1432216
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
اسدی عنوان کرد:

رویکرد نامناسب نمایشگاه قرآن مشهد نسبت به تشکل‌های مردمی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر غرفه مؤسسه راه حق با اشاره رویکرد نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد نسبت به تشکل‌های مردمی، گفت: رویکرد کلی نمایشگاه قرآن نسبت به تشکل‌های مردمی مناسب نیست.

حسین اسدی، مدیر غرفه مؤسسه راه حق در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به رویکرد نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد نسبت به تشکل های مردمی، اظهار کرد: رویکرد کلی نمایشگاه قرآن نسبت به تشکل‌های مردمی اصلاً خوب نیست.

وی با انتقاد به این مسئله که بدترین قسمت‌های نمایشگاه به تشکل‌های مردمی تعلق گرفته است، عنوان کرد: در همین شرایط نهادهایی که از بودجه‌های خاص تزریق می‌کنند در بهترین نقاط نمایشگاه قرار گرفته‌اند که این امر توجیهی ندارد زیرا اگر مجموع این سازمان‌ها مخاطب خود را دارند نیازی نیست که بهترین نقاط نمایشگاه در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

اسدی پیشنهاد کرد: ورودی نقاط مختلف نمایشگاه در اختیار نهادهای مردمی قرار بگیرد تا با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب، یک حرکت جهادی صورت بگیرد زیرا برای حرکت‌های خودجوش فرهنگی نیاز است برخی سازمان‌ها رویکرد خود را ناظر بر این توصیه قرار دهند.

مدیر غرفه مؤسسه راه حق افزود: امیدوار بودیم با توجه به شعار سال، امسال در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد توجه بیشتری به مجموعه‌های توانمند مردمی می‌شد اما مسئولان از کنار این غرفه‌ها رد نمی‌شوند و ما نمی‌توانیم مجموعه خود را معرفی کنیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه هم اکنون رویکرد جدیدی در حوزه فعالیت‌های قرآنی عرضه می‌شود که مبنای آن به این گونه بوده که دوره صرفاً حفظ و یا قرائت قرآن کریم به پایان رسیده است و امروز باید عرصه سلوک قرآنی را ترویج بدهیم.

اسدی ادامه داد: به‌طور مثال اگر شما کتاب راهنمایی و رانندگی را روزی چند بار مطالعه و آن را حفظ کنید، قطعاً با آن کتاب زندگی نخواهید کرد و تأثیری روی زندگی شما نخواهد گذاشت، همچنین این کتاب ما را بدون عمل به آن از حادثه‌ها و آثار سوء زندگی روزمره دور نمی‌کند.

مدیر غرفه مؤسسه راه حق در ادامه با بیان اینکه قرآن کتاب نجات‌بخش و کتاب زندگی است، اظهار کرد: این کتاب الهی آخرت‌ساز بوده و کتابی برای عبور از موانع به‌شمار می‌رود اما رسیدن به کمال الهی تنها با خواندن و حفظ قرآن کریم حاصل نمی‌شود. 

captcha