روز قدس به روز تنفر نسبت به جنایات صهیونیست‌ها تبدیل شود
کد خبر: 1432738
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت:

روز قدس به روز تنفر نسبت به جنایات صهیونیست‌ها تبدیل شود

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام روحانی در جلسه هیئت دولت با دعوت از زنان و کودکان برای حضور فعالانه در راهپیمایی روز قدس گفت: روز قدس باید به روز خشم و تنفر عمومی نسبت به جنایات صهیونیست‌ها تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه و در جلسه هیئت دولت، گفت: بیشترین شمار قربانیان حملات صهیونیست‌ها به غزه، کودکان و زنان فلسطینی هستند لذا لازم است زنان و کودکان ایرانی به عنوان همبستگی با زنان و کودکان فلسطینی، به آنها یادآوری کنند که به یادشان هستند.

رئیس‌جمهور با فراخوانی کشورهای اسلامی به وحدت و هماهنگی در برابر جنایت‌های صهیونیست‌ها، تداوم این جنایات را ناشی از ضعف وحدت در دنیای اسلام خواند و از مردم بویژه زنان و کودکان خواست در راهپیمایی روز قدس امسال، حضور و مشارکت فعالانه داشته باشند.

رئیس‌جمهور افزود: اگر وحدت و اتحاد در دنیای اسلام حاکم بود، یک رژیم غاصب جرئت نمی‌کرد ۱۷روز، این همه جنایت را در یک سرزمین محدود مرتکب شود؛ این مایه تأسف برای دنیای اسلام است به خصوص وقتی که ابزار و راه مناسب هم برای کمک به مردم غزه وجود ندارد.

دکتر روحانی یادآور شد: از آن سالی که رژیم صهیونیستی، خانه و زمین مردم فلسطین را غصب کرد، کمتر سال و ماهی است که شاهد جنایات این رژیم در منطقه نباشیم. این جنایت‌ها امروز بیشتر از سابق علیه مردم فلسطین و باریکه غزه است و مردم به ناحق، آواره و کشته می‌شوند.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به بمباران‌هایی که منجر به شهادت دسته‌جمعی خانواده‌ها در غزه می‌شود، تصریح کرد: چنین جنایت‌هایی کمتر سابقه داشته و سابقه‌اش را در صبرا و شتیلا داشته‌ایم، اما دنیای اسلام متأسفانه به نحو لازم و شایسته، عکس‌العمل نشان نداده است.

دکتر روحانی از مردم مسلمان جهان به خصوص همه ایرانیان خواست تا در روز قدس به صحنه بیایند و اتحاد، یکپارچگی و وحدت و اعتراض خود را به این جنایت‌ صهیونیست‌ها نشان دهند.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: روز قدس باید به روز خشم و تنفرعمومی نسبت به جنایات صهیونیست‌ها تبدیل شود چرا که جنایات و کشتارهای اخیر برای همه مسلمانان و آزادگان جهان غیرقابل تحمل شده و انسان‌های «آزاد مرد» و «آزاد زن» به صحنه آمده و اعتراض کرده و کنند.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه روز قدس امسال باید از همیشه باشکوه‌تر باشد، گفت: مردم با حضور و تظاهرات و فریادهایشان نشان دهند که فلسطین تنها نیست و به فلسطینی‌ها اعلام کنند که درست است آنها مظلوم هستند اما این طور نیست که فراموش شده باشند بلکه فریاد آنها برای اعتراض به جنایتکاران بلندتر از همیشه است.

حجت‌الاسلام روحانی عنوان کرد: این ظلم و غصب پایدار نمی‌ماند و تردید نداریم که پایان نهایی نبرد بین حق و باطل، پیروزی حق است. فلسطین پیروز نهایی این ظلم و نبرد است و غاصبان صهیونیست، با همه وجودشان درخواهند یافت که راهی که از روز اول انتخاب کرده‌اند، راه درستی نبوده و با حمایت آتش و توپخانه نمی‌شود ملتی را از حقوق‌شان محروم کرد.

دکتر روحانی همچنین با اظهار تأسف نسبت به کشتار و گرفتاری مسلمانان در سوریه و عراق، گفت: برخی گروه‌ها در سال‌های اخیر توسط برخی قدرت‌های بزرگ خلق شدند و یا آنها را تحریک می‌کنند تا به کشتار مردم بپردازند؛ اقلیت‌های قومی و دینی در عراق نیز از این خونریزی‌ها به دور نبوده و آنها با استنباط جعلی و غلط از آیات قرآنی و احکام اسلام، به عمق احکام اسلامی و فقهی آشنا نیستند و با دست زدن به خونریزی و کشتار، به اسلام و مسلمانان ضربه می‌زنند.

captcha